• Hoi lieve Quzers,

    ik zit met een paar kleine vraagjes.
    Sinds september kleur ik in mijn haren (oorspronkelijk ros/lichtbruin) naar zwart, maar het heeft het volume in mijn haar gigantisch doen dalen en dat vind ik spijtig. Daarom wil ik mijn haar laten bleken bij een kapper (ik durf het niet zelf te doen D: ), maar ik was net op het internet informatie aan het sprokkelen, maar echt nuttig was die informatie niet die ik vond. Ik kreeg alleen slechte-afloop verhalen waarbij er een chemische aanval op het hoofd werd losgelaten en laat ik nu even geen zin hebben in haaruitval of chemische aanvallen op mijn hoofdhuid. Nu vraag ik dus aan jullie wat jullie ervaringen zijn en of jullie misschien andere/betere alternatieven hebben. ^^

    Heb jij je haar al eens gekleurd en daarna laten bleken? Welke haarkleur heb je oorspronkelijk? In welke kleur had je het geverfd en hoe zag het eruit na de ontkleuring? Bleekte jij het zelf? Heb je het bij een kapper laten doen? Hoeveel kostte het bij jouw kapper? Ben je blij met het resultaat?


    Always be yourself; Unless you can be Pikachu. Always be Pikachu.

    Als je van zwart naar lichter wilt, moet je het wel een paar keer doen. Ik heb het zelf ook gedaan, maar ik wilde naar witblond. Ik moest het ongeveer elke 3 maanden bleken, na 5 keer zat ik op de goede kleur. Eerst werd het bruin, toen lichter en lichter, toen oranjeachtig en daarna pas lichtblond.
    Maar zo slecht is het niet, als je het niet te vaak achter elkaar doet en ze haar goed blijft verzorgen.


    Your make-up is terrible

    @ Nikki, ontkleurde jij het dan zelf of bij de kapper?


    I am an idiot, I move.

    Helemaal zelf haha. Ik doe het liever ook zelf, want dan weet je hoeveel peroxide en alles je hebt, niet dat de kapper ineens je haar verpest door er 12% overheen te gooien.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Als je van zwart naar lichter wilt, moet je het wel een paar keer doen. Ik heb het zelf ook gedaan, maar ik wilde naar witblond. Ik moest het ongeveer elke 3 maanden bleken, na 5 keer zat ik op de goede kleur. Eerst werd het bruin, toen lichter en lichter, toen oranjeachtig en daarna pas lichtblond.
    Maar zo slecht is het niet, als je het niet te vaak achter elkaar doet en ze haar goed blijft verzorgen.

    I did the same, alleen wel bij de kapper. (krul)
    Al was ik het snel beu dus ben ik weer donker.
    En mijn haar brak heel erg af, Ik moest na 6 weken elke keer terug komen.
    en het was duur (krul)


    Will you follow me One last time? ~Thorin Oakenshield

    SuperSheep schreef:
    (...)
    I did the same, alleen wel bij de kapper. (krul)
    Al was ik het snel beu dus ben ik weer donker.
    En mijn haar brak heel erg af, Ik moest na 6 weken elke keer terug komen.
    en het was duur (krul)


    Wow, dat zou ik ook echt niet doen. Ik deed het zelf, kost minder en je kan zelf bepalen wanneer je het doet. Elke 6 weken is echt te snel, daar gaat je haar zo dood van! Mij is geadviseerd om het elke 3 maanden te doen, dan heeft je haar tijd om te herstellen. Ook gebruikte ik tussendoor care and repair haarmaskers.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Wow, dat zou ik ook echt niet doen. Ik deed het zelf, kost minder en je kan zelf bepalen wanneer je het doet. Elke 6 weken is echt te snel, daar gaat je haar zo dood van! Mij is geadviseerd om het elke 3 maanden te doen, dan heeft je haar tijd om te herstellen. Ook gebruikte ik tussendoor care and repair haarmaskers.

    Wij zijn meer als 500 euro aan het blonderen kwijtgeraakt,
    Mijn haar is nu ook helemaal kort.
    Ik gebruikte ook de maskers en Shampoo van hair repair.
    Ik mis mijn lange haartjes )):


    Will you follow me One last time? ~Thorin Oakenshield

    Als je je haar al kleurt
    komt er van die troep op je hoofdhuid
    dus dat heb je toch al


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Ik heb 't één keer gedaan. Ik heb van mezelf blond haar, maar ik vond 't zo donker, dus heb ik lichtere highlights genomen (waar de kapster uiteindelijk nogal veel van in deed..) en 't zag er mooi uit, maar ik denk niet dat het bepaald goed is voor je haar. M'n haar werd er namelijk heel droog van en ik heb d'r nu een heel stuk afgeknipt omdat het onderste deel nogal dood was.
    Maarja, 't ligt natuurlijk ook aan je haar enzo hoe dat erop reageert, maar ik zou als ik jou was het niet te vaak achter elkaar doen en het misschien in stappen opbouwen naar lichter, dan kan je bij de eerste keer zien hoe je haar erop reageert.


    “Love is a contradiction.”

    Thanks guys, ik ga probably hetzelfde proberen als wat Assassin en Lavendor aanraden, daarmee zou het wel moeten lukken als ik jullie zo hoor praten. ^^


    Always be yourself; Unless you can be Pikachu. Always be Pikachu.

    Zo te zien is het al niets voor mijn haren haha. Ik hou het bij rood/bruin (:


    To infinity and beyond •

    Bleken is in feite ook chemische troep op je haar flikkeren. Ongeveer het slechtste wat je ermee kan doen - op misschien permanenten na.
    Wat is basically gebeurt is dat de kleurpigmenten uit je haar worden gehaald door een mengsel van peroxide en andere shit. Peroxide en/of ammoniak zet de haarschubben open zodat het de kleur eruit kan halen. Daardoor verdwijnt de elasticiteit van het haar, maar ben je dus wel in staat om er een kleurspoeling overheen te gooien omdat dit nu dus wel de kans krijgt om door te dringen in het haar. Haar uitval krijg je niet, maar het wordt wel droger. Kunst is het dus om het naderhand goed te verzorgen. Oh, and important too: bleek je haar niet te vaak. Ik heb het voor het laatst anderhalf jaar geleden gedaan en heb met mezelf afgesproken minimaal een jaar tussen twee bleek/verfbeurten te laten zitten. Omdat m'n haar al zo droog van zichzelf is x'D.
    Nja, om die reden heb ik dus nooit mijn hele kop willen verven maar hou ik het bij highlights.

    [ bericht aangepast op 26 april 2012 - 13:14 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Zit er nog een verschil tussen bleken en blond verven dan?


    I solemny swear I'm up to no good.

    Je haar gaat er dood van.
    De punten gaan splijten, het haar droog uit, je haar breekt af en uit eindelijk moet je de helft laten afknippen. (eigen ervaring)
    Ik zou het er gewoon uit laten groeien, en dan word je haar weer zoals eerst.
    Bleken is nog slechter dan het donkerder verven.
    Of gebruik een donkere spoeling, om het er uit te laten groeien zodat het verschil niet echt opvalt. bleken is echt slecht

    Ik heb mijn haar van zwart, naar blond gebleekt in 2 keer. Meteen achter elkaar. Dit heb ik laten doen door een thuis kapster. Na 2 keer was het donkerblond (ik heb midden blond van mezelf). Bij mij was het gekke dat mijn haar er zelfs gezonder van werd toen ik het had terug gebleekt :') Ik snap nog steeds niet hoe dat ooit kan haha, ik heb ook geen conditioners gebruikt.
    Daarna heb ik er allemaal blond spray ingeflikkerd en kleurspoeling gebruikt en nu is het weer mijn eigen kleur :'D


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Originals schreef:
    Zit er nog een verschil tussen bleken en blond verven dan?

    Bleken is de kleur eruit halen, verven is kleur erin gooien.


    No growth of the heart is ever a waste