• Hoi lieve Quzers,

    ik zit met een paar kleine vraagjes.
    Sinds september kleur ik in mijn haren (oorspronkelijk ros/lichtbruin) naar zwart, maar het heeft het volume in mijn haar gigantisch doen dalen en dat vind ik spijtig. Daarom wil ik mijn haar laten bleken bij een kapper (ik durf het niet zelf te doen D: ), maar ik was net op het internet informatie aan het sprokkelen, maar echt nuttig was die informatie niet die ik vond. Ik kreeg alleen slechte-afloop verhalen waarbij er een chemische aanval op het hoofd werd losgelaten en laat ik nu even geen zin hebben in haaruitval of chemische aanvallen op mijn hoofdhuid. Nu vraag ik dus aan jullie wat jullie ervaringen zijn en of jullie misschien andere/betere alternatieven hebben. ^^

    Heb jij je haar al eens gekleurd en daarna laten bleken? Welke haarkleur heb je oorspronkelijk? In welke kleur had je het geverfd en hoe zag het eruit na de ontkleuring? Bleekte jij het zelf? Heb je het bij een kapper laten doen? Hoeveel kostte het bij jouw kapper? Ben je blij met het resultaat?


    Always be yourself; Unless you can be Pikachu. Always be Pikachu.

    Aurelia schreef:
    (...)
    Bleken is de kleur eruit halen, verven is kleur erin gooien.


    okaay, dus ik neem aan dat het beter is voor je haar? a.


    I solemny swear I'm up to no good.

    Originals schreef:
    (...)

    okaay, dus ik neem aan dat het beter is voor je haar? a.


    Ja, maar het kan niet als je donker haar hebt. :'D Daar zul je het eerst voor moeten bleken.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ja, maar het kan niet als je donker haar hebt. :'D Daar zul je het eerst voor moeten bleken.

    okee, dus, stel je voor: ik heb donkerblond haar en ik wil de puntjes lichter hebben, moet ik dat dan laten bleken?

    EDIT: ik heb vanmiddag wat highlights(met bleken) laten zetten en mijn haar is er niet droger van geworden, maar mijn kapper adviseerde wel om goede shampoo en conditioner te gebruiken en in keer in de week een haarmasker te doen - gewoon voor de zekerheid, want de plukjes kunnen nog wel droog worden en dan worden ze lelijk.

    [ bericht aangepast op 27 april 2012 - 22:35 ]


    I solemny swear I'm up to no good.

    Oh lol, nu ga ik weer twijfelen. But well, we zien vanavond wel. Als het faalt, dan ga ik gewoon volgende week naar de kapper. :'D


    Always be yourself; Unless you can be Pikachu. Always be Pikachu.

    Ik heb het zelf nooit laten verven/bleken, maar mijn zus is kapster en laat kleuren nu net haar specialiteit zijn.
    Bleken is sws slecht voor je haar. Je kan zoals anderen ook zeggen niet in een keer van donker naar licht. Je zou het zelf kunnen doen, maar dan moet je er wel wat verstand van hebben. Wanneer je naar de kapper gaat moet je ook uitkijken. Niet iedereen is even goed met kleuren. Het kleurexamen krijgen kappers pas wanneer ze hun allround diploma gaan halen, wat dus niet nodig is voor een kappersdiploma. Misschien dus eerst even rondvragen over de kapper waar je naartoe gaat.


    Happy Birthday my Potter!

    Trololo ik heb mijn haar zojuist vergiftigd met een royale hoeveelheid waterstofperoxide maar vind het er wel leuk uitzien :]. Ik had alleen gehoopt dat het nog wat lichter was. Dat ga ik later proberen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik ben van blond naar bruin gegaan. Mijn haar was van zichzelf al best droog, maar nadat ik het had gespoeld werd het veel beter. Ik denk dat ik het ooit, in een verre toekomst, misschien wel weer eens blond wil, maar niet nu. Weet zeker dat mijn haar dat echt niet zou kunnen hebben.
    't Ligt dus een beetje aan wat voor 'n soort haar je hebt. Ik zou gewoon even aan de kapper vragen wat haar het beste lijkt, zij weet wel wat je wel en niet met je haar moet doen. Wel zou ik van te voren nog even vragen hoe duur alles wordt, want het kan flink oplopen!


    i put the fun in funeral