• M'n vriend was vandaag naar de dokter, en hij moet voor een bronchitis onderzoek naar het ziekenhuis. Nuja, ben ik dus ook verkouden en heb ik ook last van m'n keel en ademhaling. Dus ik wilde weten, is bronchitis besmettelijk?! want ik heb wel met hem gezoend enzo, vlak voor dat hij naar dokter ging... zegmaar..


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Nee, bronchitis is niet besmettelijk. Ik heb het in astmatische vorm en het betekent dat de bronchiën van je longen gaan ontsteken en irriteren als jij bijv. verkouden bent. De verkoudheid is eerder aanstekelijk dan de ontstekingen.


    Til hug og blod.

    Oke...
    Ik vond op google nmlk iets over Acute Bronchitis, en dat zou dan wel besmettelijk zijn, omdat het word veroorzaakt door dezelfde bacteriën als verkoudheid en griep..


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    hihi neej... Bronchtitis is een vorm van astma en is dus een chronische ziekte die niet besmettelijk is ;)


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Volgensmij niet. Ga anders even naar de huisarts, als je het echt niet vertrouwt?


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Volgens mijn dokter heb ik er nu een lichte vorm van, gaat wel weer over met medicatie :Y)


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    K heb net een afspraak aangevraagd!
    langleve internet! (H)
    k hoop dat ik morgen al terecht kan. ^^


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Nee. Het is ongeveer hetzelfde als astma.
    Ik heb zelf astma. Dat is een chronische ziekte en daar steek je niemand mee aan hoor. :]


    Tell me about it, stud.

    je hebt twee vormen van bronchitis: Acuut (dat is meestal gewoon een verkoudheid) en chronisch (wat inderdaad een chronische longziekte is en dus niet infectieus)

    oftewel: Het kan best infectieus zijn. Het is echter wel zo dat de kans het grootst is dat je gewoon verkouden bent.


    quidquid excusatio prandium pro

    Bradshaw schreef:
    Nee. Het is ongeveer hetzelfde als astma. Dat is een chronische ziekte en daar steek je niemand mee aan hoor. :]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    RainbowDash schreef:
    je hebt twee vormen van bronchitis: Acuut (dat is meestal gewoon een verkoudheid) en chronisch (wat inderdaad een chronische longziekte is en dus niet infectieus)

    oftewel: Het kan best infectieus zijn. Het is echter wel zo dat de kans het grootst is dat je gewoon verkouden bent.


    gelukkig!
    Ik hoop echt dat ik er snel weer bovenop kom! ^^


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore