• Zoals sommige van jullie misschien al wisten heb ik een slaapstoornis. Over het algemeen slaap ik doordeweeks niet voor 03:00 en heb ik aan 4 uurtjes slapen genoeg. Maar laat het nu net zo zijn dat ik toevallig [in verband met een erg drukke en stressvolle periode] al bijna 68 uur wakker ben. Als ik zo naar de klok kijk zinkt de moed me steeds verder in de schoenen, wetend dat om half 5 m'n wekker gaat. Ook is het voor mijn vriend heel vervelend, aangezien hij een lichte slaper is. Toen we 1 September zijn gaan samenwonen ging het goed, maar sinds Februari ligt hij steeds vaker op de bank te slapen door mij. Eerlijk gezegd voelt dat best rot, daarom wilde ik dit even kwijt. Om dit topic enigszins nuttig voor jullie te houden; iemand die hier ook last van heeft? Of originele slaaptips heeft?


    I love you Tim

    Ik wist het nog niet van je, maar wat vervelend. Toen ik klein was kon ik altijd moeilijk in slaap komen, maar 68 uur :O

    Mijn tip is totaal niet origineel, maar als ik niet kan slapen en ik lig maar te draaien, of ik moet van mezelf blijven liggen waardoor ik helemaal gek wordt, komt er vaak een punt waarop ik het opgeef. Uit bed gaan betekent de kou in dus blijf ik wel liggen, gewoon om het liggen. als ik dat doe ben ik meestal binnen no time weg.
    dus misschien helpt het jou ook wel iets:X

    ennyway sterkte!


    Karma is sowieso een vrouw, jongens kunnen gewoon niet zo bitchy zijn.

    Niet de hele dag door in je slaapkamer of in/op je bed doorbrengen.
    Je bed en de ruimte daaromheen moet je associëren met slaap, niet met andere dingen. Als je de gewoonte hebt om te eten/leven op/rond je bed, dan leggen je hersenen minder snel de link dat je in je bed ook echt moet slapen.
    Schijnt.

    ik heb de laatste dagen dat ik gewoon bijna niet kan slapen van de hoofdpijn. tot ik zorg dat ik het zo koud heb dat ik me alleen nog fokus op de kou en het bibberen dat ik eindelijk in slaap val.

    mischien helpt het om voordat je gaat proberen te slapen. eerst nog een tijd actief te zijn door bijvoorbeeld te gaan rennenen ofzo. dan is je liggaam moe dus wie weet helpt het.


    we all deserve to die

    ik heb ook last van niet kunnen slapen.
    tegenwoordig forseer ik mijn ogen maar door veel te lezen enz. daardoor slaap ik vanzelf ook. maar niet altijd.
    ik neem ook vaak iets voor hoofdpijn ook al heb ik geen. daarmee slaap ik ook.
    in ieder geval sterkte! (flower)


    -

    Ik weet een aantal tips, maar die zijn alleen wel best drastisch en ik gebruik ze zelf ook nauwelijks (bloos)

    Het zou namelijk het beste zijn om een uur voor je gaat slapen niet meer aan de computer te gaan zitten èn niet meer te eten... Het beste is om tv te kijken, omdat je bij de computer in een veel meer geconcentreerde houding zit dan dat dat bij de tv zo is.
    En als je dan in bed ligt, ben je dan nog niet 'tot rust gekomen', omdat die geconcentreerde houding nog niet 'uit jou is'.
    Het eten geldt meer om je maag tot.rust te brengen.
    Bij mij helpt trouwens ook om een kruik tegen mijn buik aan te leggen. Het beste is dat je iets zoekt waar je 'rustig' van wordt.
    Veel sterkte!


    Deep inside, I've never felt alive

    Wow, ik heb ongeveer hetzelfde, maar 68 uur is heel extreem ._.
    Sterkte ;o; en ik hoop dat je nu wel slaapt (:


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Ik weet niet of het in zo'n extreem geval helpt maar ik drink altijd warme melk drinken als het me niet lukt te slapen.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Wow, dat lijkt me echt vreselijk. Ik heb ook slaapproblemen en heb een tijd gehad dat ik niet goed kon in- en doorslapen. Maar bij mij hielp een vast slaappatroon (op een vast tijdstip slapen en wakker worden), alleen in je bed slapen en verder niets, etc.
    Wat ik ook altijd doe, is fantaseren. Concentreer je op een prettige en vooral ontspannende herinnering, of verzin een verhaaltje om jezelf te laten ontspannen. Dan concentreer je je ook niet meer op het willen slapen.


    To live would be an awfully big adventure

    Ik heb meer het tegenovergestelde
    Ik slaap veel en ik ben toch altijd moe
    Denk aan leuke dingen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik ben ook wel eens drie dagen achter elkaar wakker geweest en toen daarbij griep. Ik begrijp dat het echt enorm kut is. Misschien moet je naar de dokter gaan? En anders weet ik het ook niet, sorry. Bij mij ging het vanzelf, ik was zo ontzettend moe.


    Destroy what destroys you.

    Eh, liggen, ogen dicht, slapen?
    En waarom moet je in hemelsnaan zo vroeg op?


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Spotvogel schreef:
    Ik heb meer het tegenovergestelde
    Ik slaap veel en ik ben toch altijd moe
    Denk aan leuke dingen


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    Ik slaap doordeweeks amper 5 uur en ik word erg veel wakker. Als ik drukke dagen en stress heb slaap ik ook meestal nog minder dus ik begrijp wat je meemaakt. Het enige wat ik je kan aanraden is naar een dokter gaan,aangezien je er wel last van hebt.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Slaappillen?


    Bad decisions make good stories.

    Dat lijkt me echt heel vervelend.
    Doe je ogen dicht && doe ze niet meer open totdat je wekker gaat? (cat)


    Me so good.