• Hey mensen,
    ik moet even ergens mijn hart luchten omdat het echt even niet meer gaat. M'n ouders doen de laatste tijd heel erg chagrijnig tegen me. Aardigheid kan er nauwelijks van af. School sloopt me ook, bepaalde mensen doen heel vervelend en het gaat gewoon totaal niet goed. De medicijnen die ik slik hebben onder andere de bijwerking vermoeiend en daar heb ik vreselijke last van. M'n zus vindt dat ik alle aandacht op eis, maar dat doe en wil ik niet eens. Ik ga gewoon kapot. Ook het geloof blijft nog lastig en mijn vader vindt dat ik niet deug omdat ik bepaalde dingen gedaan heb. Mijn ouders trappen me voor mijn idee gewoon de grond in en ik wil weg. Ik heb al nagedacht over weglopen en mijn vriend zegt dat ik wel naar hem toe mag gaan. Brieven schrijven helpt namelijk niet. Ze sturen me alleen maar naar die verschrikkelijke psycholoog die mij de schuld geeft in de hoop dat ik me wat meer open enz. Ik ben gewoon heel erg gesloten als ik iemand niet mag en het klikt gewoon niet tussen mij en die man. Ik heb ook geen zin om me voor zo'n iemand open te stellen.
    Ook mijn school vertrouw ik niet, omdat via daar toch alles bij mijn ouders komt. Ik weet echt niet wat ik zou moeten doen..


    26 - 02 - '16

    Assassin schreef:
    (...)

    Oh, bah. Dat is echt jammer. Ik werd door mijn moeder naar de huisarts gedwongen nadat ik alles bekent had.
    Nee, dat is ook zo, ik bedoel ook niet te zeggen dat er ergere dingen zijn en dat ze er maar overheen moet komen. Ze moet juist inzien dat er wel hulp voor haar klaarstaat. Haar eigen problemen zijn ook belangrijk, zeker voor haar, anders moet ze ook niet gaan denken. Maar ze moet de hulp wel aangrijpen.


    Ja naja, ik ga nu echt NIET meer naar een psychiater of psycholoog, ik heb mijn redenen.
    Ja oke, nu pas snap ik je! Haha, zijn we het er toch mee eens! Ze moest zeker de hulp aangrijpen, maar ze zei al dat ze heel erg gesloten is. Misschien is gewoon bang.. -aa-

    Colorblind schreef:
    (...)

    Ach, Sarah, je weet toch onderhand wel dat ik af en toe bot kan reageren? Maar tbh, ik zet er gewoon achter wat ik dacht toen ik het las. If you can't take it; your problem. Not mine. Ik ben er nu klaar mee. Ik heb gezegd wat ik vond ^^.


    My problem? Not really no. Ik zou eerder naar jezelf kijken, mop. Er zit weinig logica in jou. Jij kiest gewoon de kant van iemand wie je mag en begint zomaar de topic maakster af te katten. Zelf ben je niet veel beter, voor het geval je het vergeten was.


    i put the fun in funeral

    Colorblind schreef:
    (...)

    Dat heet realiteit. Niet in de grond praten. Het is heel vervelend voor haar en ik vind het ook echt niet leuk voor d'r, maar tegen een psycholoog hoor je je open te stellen en ze geeft aan dat ze dat niet wil (en ik vernam dus dat ze dat bij een mogelijke nieuwe ook niet zou doen). En dat vind ik even onverstandig.
    Maar, ik gehoorzaam, Adolfina. Maar alleen omdat jij het bent.

    Als jij nu moet praten over alle ellende in je leven, zou jij die shit toevertrouwen aan een christelijke lul die je alleen maar veroordeelt vanwege zo'n kutgeloof?
    Wat mij betreft schaffen ze die waardeloze geloven af, bah. Er komt alleen maar narigheid van.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Audacity schreef:
    (...)

    My problem? Not really no. Ik zou eerder naar jezelf kijken, mop. Er zit weinig logica in jou. Jij kiest gewoon de kant van iemand wie je mag en begint zomaar de topic maakster af te katten. Zelf ben je niet veel beter, voor het geval je het vergeten was.


    Je moet niet zo doordraven Sarah, ik was allang klaar met de discussie.

    @ Annabeth:

    Hm, tja, daar heb je een punt. Wat ik persoonlijk zou doen? Een andere psych zoeken.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    O, dear...


    "I shut my eyes in order to see.'

    Misschien kan je eens met je ouders gaan praten en alles rustig uitleggen, zonder iemand er bij. Als je alles uitlegt luisteren en begrijpen ze je misschien wel.
    Maar loop niet weg, dan maak je waarschijnlijk meer kapot dan je wilt. Praat met ze en zeg dat je je niet zo fijn voelt thuis en vraag of je misschien bij iemand kan logeren tot het wat lekkerder loopt.
    Met die psycholoog, ga naar een ander. Ik ben naar een haptonoom geweest waar ik niet mee overweg kon en die heeft me nog verder de put in geholpen dan ik al zat. En als die andere niet helpt, dan moet je misschien niet naar een psycholoog. Sommige mensen hebben geen baat bij een psycholoog.
    Die medicijnen kan wennen zijn, maar als je er last van blijf houden ga dan even langs bij de dokter, misschien werken andere beter voor je.

    Laar je vooral niet de put in praten, en zeker niet door een paar kut kinderen hier die duidelijk niet weten waar ze het over hebben! Ik ga niet zeggen dat je niets fout heb gedaan, want iedereen maakt fouten. Maar je bent zeker niet de enigste die schuld heeft, als er al spraken is van schuld. Soms gaat het gewoon even niet, soms klikt het gewoon even niet met de mensen om je heen. Daar kan niemand wat aan doen.
    Het belangrijkste is dat jij het nu wat rustig krijg in je hoofd, wat minder stress. Kijk nu even naar je zelf en probeer zelf weer alles goed te krijgen en dan past naar anderen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    WhiteQueen schreef:
    Misschien kan je eens met je ouders gaan praten en alles rustig uitleggen, zonder iemand er bij. Als je alles uitlegt luisteren en begrijpen ze je misschien wel.
    Maar loop niet weg, dan maak je waarschijnlijk meer kapot dan je wilt. Praat met ze en zeg dat je je niet zo fijn voelt thuis en vraag of je misschien bij iemand kan logeren tot het wat lekkerder loopt.
    Met die psycholoog, ga naar een ander. Ik ben naar een haptonoom geweest waar ik niet mee overweg kon en die heeft me nog verder de put in geholpen dan ik al zat. En als die andere niet helpt, dan moet je misschien niet naar een psycholoog. Sommige mensen hebben geen baat bij een psycholoog.
    Die medicijnen kan wennen zijn, maar als je er last van blijf houden ga dan even langs bij de dokter, misschien werken andere beter voor je.

    Laar je vooral niet de put in praten, en zeker niet door een paar kut kinderen hier die duidelijk niet weten waar ze het over hebben! Ik ga niet zeggen dat je niets fout heb gedaan, want iedereen maakt fouten. Maar je bent zeker niet de enigste die schuld heeft, als er al spraken is van schuld. Soms gaat het gewoon even niet, soms klikt het gewoon even niet met de mensen om je heen. Daar kan niemand wat aan doen.
    Het belangrijkste is dat jij het nu wat rustig krijg in je hoofd, wat minder stress. Kijk nu even naar je zelf en probeer zelf weer alles goed te krijgen en dan past naar anderen.

    Hier heeft ze tenminste wat aan ^^


    "I shut my eyes in order to see.'

    Scandal schreef:
    (...)
    Het valt niet mee om jezelf open te stellen voor anderen. Sommige kunnen dat beter dan anderen. Misschien kan jij dat, maar deze user misschien niet zo goed.


    Dat is waar. Ik heb ook zo mijn beperkingen. Ik heb pdd-nos waardoor ik vaak erg zwart over het leven kijk en sorry dat ik zo heb lopen zeuren (als jullie dat vinden) maar ik vind het lastig om me gewoon helemaal te openen bij de psycholoog. Ik heb namelijk jarenlang dingen weggestopt omdat ik me ervoor schaamde, toen ben ik zo hard geworden dat ik dingen blijf wegstoppen en daar wil ik zo graag van af..

    [ bericht aangepast op 3 april 2012 - 20:24 ]


    26 - 02 - '16

    Vidia schreef:
    (...)

    Dat is waar. Ik heb ook zo mijn beperkingen. Ik heb pdd-nos waardoor ik vaak erg zwart over het leven kijk en sorry dat ik zo heb lopen zeuren (als jullie dat vinden) maar ik vind het lastig om me gewoon helemaal te openen bij de psycholoog. Ik heb namelijk jarenlang dingen weggestopt omdat ik me ervoor schaamde, toen ben ik zo hard geworden dat ik dingen blijf wegstoppen en daar wil ik zo graag van af..


    Ik wist dat van die PDD-NOS niet. Dan is het inderdaad wel begrijpelijk.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Colorblind schreef:
    (...)

    Ik wist dat van die PDD-NOS niet. Dan is het inderdaad wel begrijpelijk.


    Kon je ook niet weten, dat had ik misschien beter erbij kunnen zeggen. Maar ik dacht dat aan de hand van de topics (die ik over mijn thuissituatie en psychische situatie had gemaakt) er misschien wel bekend is dat ik die beperking heb. En als het misschien ook nog handig is om te zeggen: In mijn soort van diagnose, die ik van de psycholoog kreeg stond dat waarschijnlijk ik een dysthyme stoornis heb. Ik zie alles gewoon erg zwart wit en kom ik zeurderig over. Sorry dat ik dan zo de aandacht heb getrokken, ik ben hard aan het werk met mezelf en ik wil echt veranderen. Het gaat me alleen niet snel genoeg en dat werkt nogal frustrerend.


    26 - 02 - '16

    Ik wilde een reactie neerzetten en toen zag ik dat je in Hasselt woont. Dat is niet heel ver bij mij vandaan volgens mij (: . Maargoed, dat terzijde.
    Kun je niet proberen om naar een andere psycholoog te gaan? Want als het niet klikt met die man, zal het ook niet helpen en zul je je inderdaad niet open stellen. Misschien als je een andere psycholoog hebt en het klikt daar wel mee en die geeft jou ook niet de schuld, maar wil je echt helpen.. Dat het dan wel goed komt. :3
    En een psycholoog heeft het recht niet om te zeggen dat het jouw schuld is en je angsten kinderachtig te noemen. Hij zit er om je te helpen, niet om je nog dieper de put in te praten. Die man moeten ze meteen ontslaan.

    Heel veel sterkte in ieder geval <3.
    Mocht je ooit willen praten met iemand, mijn inbox staat voor je open (:


    Never look back, don't doubt tomorrow.