• Hoi,
    Ik heb woensdag een toets van Wiskunde, en I don't get it.
    Zou/zouden jullie zo lief willen zijn om wat vragen voor mij uit te rekenen, en uit te leggen hoe je het moet uitrekenen? ;D

    -1. In een dierentuin zwemmen pinguïns in een rechthoekig bassin met een oppervlakte van 126 m². De lengte is 5 meter meer dan de breedte.
    Stel de breedte is x meter.
    a) Stel een vergelijking op bij deze situatie.
    b) Los de vergelijkingen op en geef de afmetingen van het bassin.


    (twee aparte opgaven)

    -2.
    a) x(x + 6) = 16
    b) x(x + 6) = 5x


    Ik begrijp niet helemaal hoe het moet, en ik ben niet echt een kei in Wiskunde (Ik sta een 5), dus misschien weten jullie wel hoe het moet?

    [ bericht aangepast op 2 april 2012 - 16:07 ]


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Rajah schreef:
    (...)
    Onder andere de product-som methode maar we hebben op school ook andere makkelijkere trucjes waarmee je het binnen een minuut hebt. Mijn wiskunde ligt alleen in mijn kluis dus ik kan het even niet opschrijven.

    Ik ben wel benieuwd eigenlijk, want die trucjes hebben wij niet.
    Wij kennen alleen discriminant en product-som


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Negligible schreef:
    (...)
    Ik ben wel benieuwd eigenlijk, want die trucjes hebben wij niet.
    Wij kennen alleen discriminant en product-som


    Ik zal kijken of ik het kan vinden voor je.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Negligible schreef:
    (...)

    Bedoel je mijn uitleg over je tweede vraag? Met als opgave
    x(x+6) = 16 en die andere? Als je in Nederland woont zal het daar wel aan liggen, want ik heb al gemerkt dat jullie met een abc-formule of dergelijke werken en in België werken we met een discriminant enzo..


    Ja, ik woon in Nederland ;D
    Wij werken met de product -som methode, en nog wat van die anderen..


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    (...)

    Ja, ik woon in Nederland ;D
    Wij werken met de product -som methode, en nog wat van die anderen..

    BHH , Buiten haakjes halen. ;3
    Waarom heb ik woensdag nou een Rep erover ._.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    MisaAmane schreef:
    (...)
    BHH , Buiten haakjes halen. ;3
    Waarom heb ik woensdag nou een Rep erover ._.


    Jaa, die dingen. Ik heb echt geen zin in die toets. Volgens mij ga ik die woensdag echt verknallen ;D


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik zou je graag helpen, maar ik snap geen fuck van wiskunde.


    The universal language of art.

    Is er iemand die nog wat voor me uit kan leggen? Ik vraag me af hoe je de factoren van een kwadraat moet ontbinden met de methode: Het verschil van twee kwadraten.
    Die snap ik niet helemaal Iemand interesse om het me uit te leggen?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    Is er iemand die nog wat voor me uit kan leggen? Ik vraag me af hoe je de factoren van een kwadraat moet ontbinden met de methode: Het verschil van twee kwadraten.
    Die snap ik niet helemaal Iemand interesse om het me uit te leggen?


    x² - y², bedoel je?
    Ik weet dat de ontinding daarvan (x + y)(x - y) is, maar ik kan 't echt niet uitleggen. :3

    Goulding schreef:
    (...)

    x² - y², bedoel je?
    Ik weet dat de ontinding daarvan (x + y)(x - y) is, maar ik kan 't echt niet uitleggen. :3


    Ja, bijvoorbeeld zo: x² - 9 = (x-3)(x+3), maar ik snap niet wat nou het verschil is met de product-som methoden ;D


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    (...)

    Ja, bijvoorbeeld zo: x² - 9 = (x-3)(x+3), maar ik snap niet wat nou het verschil is met de product-som methoden ;D


    Het is precies het zelfde alleen met de som-productmethode schrijf je nog op wat de x'en inhouden. (Bij deze is het: x = 3 v. x = -3)
    Bij ontbinding in factoren houd je ze tussen de haakjes.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Rajah schreef:
    (...)

    Het is precies het zelfde alleen met de som-productmethode schrijf je nog op wat de x'en inhouden. (Bij deze is het: x = 3 v. x = -3)
    Bij ontbinding in factoren houd je ze tussen de haakjes.


    O, oke, I get it! Thankyou!!(flower)


    "I solemnly swear that i am up to no good."