• Mijn hond heeft vandaag voor de vierde keer een gsm van me stukgebeten. Het ergste is nog dat ik die gsm pas een week had omdat ze de vorige toen had stukgebeten. Ze lag naast me te slapen en m'n gsm lag op het tafeltje, ga ik even wat te eten halen, kom ik terug en lig heel mijn gsm gewoon aan stukken op de vloer. Toen ik dat zag heb ik haar dus gewoon bij haar nekvel genomen en een mep verkocht, maar ik voel me daar al meteen schuldig over want ze zit nu al de hele tijd onder de kast te bibberen :(
    Ik weet dat je je hond nooit moet slaan, maar ik was gewoon zo kwaad, en deze keer had ik haar op heterdaad betrapt, de vorige 3 keer niet. Ik hoop dat ze het nooit meer zal doen, want m'n ouders zeiden net dat als ze het nog één keer doet ik al mijn spullen voortaan zelf moet betalen.

    Heeft nog iemand hier zo'n leuke hond?

    Oké, ik ga het hier nog eens neerzetten want ik ben misschien wat onvolledig geweest in mijn verhaal:
    Ten eerste is m'n hond pas 8 maanden en moet ze dus nog enorm veel leren.
    Ten tweede; geef ik toe dat de andere 3 keer het mijn eigen schuld was omdat ik mijn gsm gewoon op de zetel had laten liggen, maar deze keer lag hij op de tafel. Dus ze is gewoon op de tafel gesprongen en heeft hem eraf gehaald, dat heeft ze ook nog nooit eerder gedaan.
    Ten derde: ze wist goed genoeg dat ze fout was want toen ik haar zag liep ze meteen met mijn gsm naar buiten.
    En ten vierde: ze heeft een hele mand vol met speelgoed liggen op m'n kamer, maar neen, ze neemt net m'n gsm. De andere drie keer heb ik haar niet kunnen straffen omdat ik haar niet op heterdaad betrapt had en mijn gsm gewoon op de zetel lag, nu dus wel. Honden kennen het verschil niet tussen een gsm en een speeltje, dus als iets op tafel ligt mag ze het er ook niet afhalen.

    Toen onze boxer nog een puppy was sprong die de hele tijd over het hek, en we konden haar nooit straffen omdat we er nooit bij waren, tot m'n vader het ineens zag en toen heeft ie haar ook een mep gegeven. Ze heeft het sindsdien NOOIT meer gedaan, en ze is nu 10.

    Ik heb anders ook nog NOOIT een hond geslagen, maar gewoon op tafel springen en mijn gsm stukbijten mag niet, stel je voor als ze opeens de telefoons van m'n ouders neemt, of als er een vriendin thuis komt en haar gsm neemt. Slaan is niet de beste optie, maar soms moeten ze het op de harde manier leren. Ik heb vroeger ook wel eens een pak slaag gekregen van mijn ouders.
    Ik heb haar tenslotte niet doodgeslagen of zo, neen. Ik heb haar één tik gegeven en dat was genoeg voor haar om het te begrijpen want ze liet meteen los.

    [ bericht aangepast op 1 april 2012 - 20:27 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    laat je niet schuldig voelen. Moet hij het maar afleren.
    Een tik kan best. Niks mis mee.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Die van ons knauwt ook alles dat hij tegen komt kapot (zoals mijn schoenen, de afstandbediening, nog meer schoenen, volle flessen, lege flessn enz.) en een tik geven moet gewoon kunnen, hij moet gewoon weten dat hij dat écht niet mag doen.


    People cry, not because they're weak. It's because they've been strong for too long.

    Een hond slaan doe je gewoon niet, punt. Er zijn genoeg andere manieren om een hond iets duidelijk te maken. Wat ik doe als mijn hond blaft wanneer ik het niet wil hebben is een krant oprollen en hard op de tafel slaan, maar de hond zelf niet. Dan kijkt een hond wel van op. Een tikje is ook niet erg, maar er is wel een behoorlijk verschil tussen slaan en een tikje geven.


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Orchideous schreef:
    Yeah, own fault girl.
    Je weet dat je hond dat doet en dan moet je er gewoon voor zorgen dat je hond er niet bij kan, en je gsm mooi meenemen.
    En je hond slaan?! Dat doe je niet! Zelfs niet als ze je gsm kapot bijt, want ik neem aan dat je hond belangrijker is voor je dan zo'n stomme gsm, toch?
    Nee, geen medelijden, niet eens een klein beetje- met je hond integendeel...


    Chill the fuck out man.
    Ten eerste is m'n hond pas 8 maanden en moet ze dus nog enorm veel leren.
    Ten tweede; geef ik toe dat de andere 3 keer het mijn eigen schuld was omdat ik mijn gsm gewoon op de zetel had laten liggen, maar deze keer lag hij op de tafel. Dus ze is gewoon op de tafel gesprongen en heeft hem eraf gehaald, dat heeft ze ook nog nooit eerder gedaan.
    Ten derde: ze wist goed genoeg dat ze fout was want toen ik haar zag liep ze meteen met mijn gsm naar buiten.
    En ten vierde: ze heeft een hele mand vol met speelgoed liggen op m'n kamer, maar neen, ze neemt net m'n gsm. De andere drie keer heb ik haar niet kunnen straffen omdat ik haar niet op heterdaad betrapt had en mijn gsm gewoon op de zetel lag, nu dus wel. Honden kennen het verschil niet tussen een gsm en een speeltje, dus als iets op tafel ligt mag ze het er ook niet afhalen.

    Toen onze boxer nog een puppy was sprong die de hele tijd over het hek, en we konden haar nooit straffen omdat we er nooit bij waren, tot m'n vader het ineens zag en toen heeft ie haar ook een mep gegeven. Ze heeft het sindsdien NOOIT meer gedaan, en ze is nu 10.
    Dus doe maar niet alsof jij zoveel over honden weet.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Ik wil Cesar Milan op Quizlet hebben. WIE IS HET ERMEE EENS?


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Orchideous schreef:
    (...)

    Dan moet ik wel zeer rare honden hebben, want die hebben genoeg aan een woordelijke bestraffing.
    Dat is net het zelfde als in de rang bij honden, als ze iemand die langer staan bestraffen, dan grommen ze, een hond zal niet zo snel gaan bijten om te bestraffen.


    Nog iets daarover, als puppy's iets fout doen bijt de moeder ze ook in de nek om hun te laten merken dat het fout is.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Mijn hond luistert nooit (cat) -He, deze smiley past hier niet- Dus we moeten hem wel straffen, toen hij mijn halve kamer opat.

    Orchideous schreef:
    (...)

    Een tik, ja, slaan, nee. Slaan is iets helemaal anders dan een tikje.
    Ik snap trouwens ook niet waarom iedereen hier begint over het 'tikken van je hond' terwijl er in een topic staat: slaan.
    Je slaagt je kind niet, en je slaagt je hond niet, punt andere lijn.
    Maar wie zegt dat het hier echt over slaan gaat? Het is niet omdat zij zich zo uitdrukt dat die hond verrot is geslagen. Ik gebruik bijvoorbeeld het woord 'tik' nooit in die context, dus hoe kun jij nu weten hoe hard ze dat dier 'getikt' heeft? Jij trekt uit één woord de conclusie dat het hier direct over dierenmishandeling gaat.
    Elke hond heeft een verschillend karakter, en de manier van opvoeden moet erop afgestemd worden. Als het al de 4de keer was zou ik het ook gedaan hebben.


    Get outta my head!

    Colorblind schreef:
    Ik wil Cesar Milan op Quizlet hebben. WIE IS HET ERMEE EENS?

    Nadat ik een gedeelte van die discussie heb gelezen over of je een hond wel of niet mag slaan, ben ik het met je eens. :Y)


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    I don't have the problem, I hate dogs. :W

    Honden zijn nou eenmaal hardleers, je hebt goed gehandeld hoor :)


    Life is hard and then we die

    Ik, met m'n slimme kop was met de hond van mn opa aant spelen & ondertussen aaant sms'en... Maar ik gooi z'n speeltje weg en ondertussen vliegt mn gsm natuurlyk mee(A)
    Die hond keek niet eens meer naar z'n speeltje en liep de hele tijd rond te paraderen met mn gsm in z'n mond... Ij eeft em wel nie kapot gebeten, dus ja & ie was nog geen jaar...
    M'n eigen hond is nu 11maanden en eigenlyk is ze niet echt stout, meestal komt ze zo kwispelstaartend en mega zielig kijkend af als ze iets fout gedaan heeft, dus dan hebben we het meestal rap door...^^
    Maar haar gewoon in haar nekvel pakken, helpt bij haar ook al dus...


    Who's amazayn, brilliam, extraordinharry, phenomeniall & fabulouis? Believe it or not, but it's 1D

    Assassin schreef:
    Nou, ik vind dat die mensen een beetje overdrijven, volgens mij weet die hond het heel goed, dat hij dat niet mag, anders deed hij het niet als jij even weg bent hé. Voor de 4de keer, die hond vraagt erom. -Hiermee keur ik dierenmishandeling niet goed- maar dat beest moet het gewoon leren.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.