• Mijn hond heeft vandaag voor de vierde keer een gsm van me stukgebeten. Het ergste is nog dat ik die gsm pas een week had omdat ze de vorige toen had stukgebeten. Ze lag naast me te slapen en m'n gsm lag op het tafeltje, ga ik even wat te eten halen, kom ik terug en lig heel mijn gsm gewoon aan stukken op de vloer. Toen ik dat zag heb ik haar dus gewoon bij haar nekvel genomen en een mep verkocht, maar ik voel me daar al meteen schuldig over want ze zit nu al de hele tijd onder de kast te bibberen :(
    Ik weet dat je je hond nooit moet slaan, maar ik was gewoon zo kwaad, en deze keer had ik haar op heterdaad betrapt, de vorige 3 keer niet. Ik hoop dat ze het nooit meer zal doen, want m'n ouders zeiden net dat als ze het nog één keer doet ik al mijn spullen voortaan zelf moet betalen.

    Heeft nog iemand hier zo'n leuke hond?

    Oké, ik ga het hier nog eens neerzetten want ik ben misschien wat onvolledig geweest in mijn verhaal:
    Ten eerste is m'n hond pas 8 maanden en moet ze dus nog enorm veel leren.
    Ten tweede; geef ik toe dat de andere 3 keer het mijn eigen schuld was omdat ik mijn gsm gewoon op de zetel had laten liggen, maar deze keer lag hij op de tafel. Dus ze is gewoon op de tafel gesprongen en heeft hem eraf gehaald, dat heeft ze ook nog nooit eerder gedaan.
    Ten derde: ze wist goed genoeg dat ze fout was want toen ik haar zag liep ze meteen met mijn gsm naar buiten.
    En ten vierde: ze heeft een hele mand vol met speelgoed liggen op m'n kamer, maar neen, ze neemt net m'n gsm. De andere drie keer heb ik haar niet kunnen straffen omdat ik haar niet op heterdaad betrapt had en mijn gsm gewoon op de zetel lag, nu dus wel. Honden kennen het verschil niet tussen een gsm en een speeltje, dus als iets op tafel ligt mag ze het er ook niet afhalen.

    Toen onze boxer nog een puppy was sprong die de hele tijd over het hek, en we konden haar nooit straffen omdat we er nooit bij waren, tot m'n vader het ineens zag en toen heeft ie haar ook een mep gegeven. Ze heeft het sindsdien NOOIT meer gedaan, en ze is nu 10.

    Ik heb anders ook nog NOOIT een hond geslagen, maar gewoon op tafel springen en mijn gsm stukbijten mag niet, stel je voor als ze opeens de telefoons van m'n ouders neemt, of als er een vriendin thuis komt en haar gsm neemt. Slaan is niet de beste optie, maar soms moeten ze het op de harde manier leren. Ik heb vroeger ook wel eens een pak slaag gekregen van mijn ouders.
    Ik heb haar tenslotte niet doodgeslagen of zo, neen. Ik heb haar één tik gegeven en dat was genoeg voor haar om het te begrijpen want ze liet meteen los.

    [ bericht aangepast op 1 april 2012 - 20:27 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    WhiteQueen schreef:
    Een hond een tik verkopen is echt niet zo erg, zeker niet als je ze echt op heten daad betrapt. En zolang je niet te hard slaat. Ik geef mijn hond ook wel eens een tik als hij me bijt of naar me gromt, zelfs mijn vader doet dat en hij weet best veel over honden.
    Maar je moet je hond gewoon goed opvoeden, dus leren dat hij niet aan je spullen moet komen. En je moet je hond ook niet op je bed laten slapen. Het is een hond geen mens, behandel hem dan ook niet zo.

    Infidelity schreef:
    (...)
    Nou er zijn genoeg kinderen die wel eens een klap hebben gekregen omdat ze iets stouts deden en een hond begrijpt het heel goed als je ze slaat hoor.


    Dat klopt en ik zeg ook niet dat je geen gelijk hebt of dat de hond niet stout is geweest, maar ik zeg alleen, dat zo'n tik werkt om angst op te wekken bij dieren. De volgende keer dat die hond zo'n gsm ziet liggen, zal hij het wel niet meer aanraken, maar dat komt doordat zo'n gsm dan een supra-normale prikkel oproept die een hond vertelt; 'als ik dit aanraak, krijg ik veel pijn.'. En waarschijnlijk duurt het ook even voordat doe hond er overheen is.
    Ik heb een tijdje lang met paarden gewerkt, ben sinds een tijdje gestopt en ik rijd nu alleen nog voor mijn plezier, maar bij die beestjes werkt het ook zo. Als je ze een klap geeft, worden ze schichtig en zullen ze de volgende keer waarschijnlijk gaan bijten o.i.d. . Het is heel wat anders, dat weet ik, maar ik ken dieren redelijk goed.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Misschien had je hem beter ergens kunnen neerleggen waar die niet bij kan?
    En ik zou anders een oude nokia neerleggen, die krijgt hij niet kapot :Y)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Orchideous schreef:
    (...)

    Normaal is een korte 'eh' al genoeg om je hond duidelijk te maken dat iets niet mag, luistert je hond hier niet naar, dan ligt dat geheel aan de eigenaar. (:
    Als mijn hond ook maar aanstalte doet om te bijten en ik zeg 'nee' of 'eh' dan doet ze het ook niet.
    Het hond staat gelijk aan een kind van drie, die ga je ook niet slaan als ze niets niet mogen.


    Een hond is een dier, geen mens. En aangezien dieren niet kunnen praten, worden in de natuur ze veel dingen op fysieke wijze af- en aangeleerd. Een tikje kan heus geen kwaad. Sterker nog: Doe je het niet, kan ik je nu al zeggen dat die hond de volgende keer weer vrolijk aan die gsm gaat knabbelen. Er is natuurlijk wel een grens tussen een tikje geven en slaan, het is niet de bedoeling om die hond trauma's te bezorgen. Maar ik zou ook aardig pissed off zijn als mijn hond voor de zoveelste keer mijn gsm heeft gesloopt.


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    (...)

    Een hond is een dier, geen mens. En aangezien dieren niet kunnen praten, worden in de natuur ze veel dingen op fysieke wijze af- en aangeleerd. Een tikje kan heus geen kwaad. Sterker nog: Doe je het niet, kan ik je nu al zeggen dat die hond de volgende keer weer vrolijk aan die gsm gaat knabbelen. Er is natuurlijk wel een grens tussen een tikje geven en slaan, het is niet de bedoeling om die hond trauma's te bezorgen. Maar ik zou ook aardig pissed off zijn als mijn hond voor de zoveelste keer mijn gsm heeft gesloopt.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    MisaAmane schreef:
    Misschien had je hem beter ergens kunnen neerleggen waar die niet bij kan?
    En ik zou anders een oude nokia neerleggen, die krijgt hij niet kapot :Y)


    26 - 02 - '16

    Colorblind schreef:
    (...)

    Dat klopt en ik zeg ook niet dat je geen gelijk hebt of dat de hond niet stout is geweest, maar ik zeg alleen, dat zo'n tik werkt om angst op te wekken bij dieren. De volgende keer dat die hond zo'n gsm ziet liggen, zal hij het wel niet meer aanraken, maar dat komt doordat zo'n gsm dan een supra-normale prikkel oproept die een hond vertelt; 'als ik dit aanraak, krijg ik veel pijn.'. En waarschijnlijk duurt het ook even voordat doe hond er overheen is.
    Ik heb een tijdje lang met paarden gewerkt, ben sinds een tijdje gestopt en ik rijd nu alleen nog voor mijn plezier, maar bij die beestjes werkt het ook zo. Als je ze een klap geeft, worden ze schichtig en zullen ze de volgende keer waarschijnlijk gaan bijten o.i.d. . Het is heel wat anders, dat weet ik, maar ik ken dieren redelijk goed.


    Een paard gaat een gezicht linken met wat dat gezicht hem of haar heeft aangedaan. Ben je goed voor je paard, zal je meer hebben aan dat dier dan als je ze gaat slaan. Want dan worden ze schichtig.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Audacity schreef:
    (...)

    Een hond is een dier, geen mens. En aangezien dieren niet kunnen praten, worden in de natuur ze veel dingen op fysieke wijze af- en aangeleerd. Een tikje kan heus geen kwaad. Sterker nog: Doe je het niet, kan ik je nu al zeggen dat die hond de volgende keer weer vrolijk aan die gsm gaat knabbelen. Er is natuurlijk wel een grens tussen een tikje geven en slaan, het is niet de bedoeling om die hond trauma's te bezorgen. Maar ik zou ook aardig pissed off zijn als mijn hond voor de zoveelste keer mijn gsm heeft gesloopt.


    Dan moet ik wel zeer rare honden hebben, want die hebben genoeg aan een woordelijke bestraffing.
    Dat is net het zelfde als in de rang bij honden, als ze iemand die langer staan bestraffen, dan grommen ze, een hond zal niet zo snel gaan bijten om te bestraffen.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Colorblind schreef:
    (...)

    Mijn ouders hebben me nog nooit geslagen. En dieren begrijpen het niet als je ze slaat, ze reageren op stemgeluid en de toon waarop je iets zegt.


    Ho, wacht, daar haar je sentiment naar boven. Ik ben wel vaker geslagen hoor, maar ik neem het mijn ouders niet kwalijk.
    En dieren moet je wel degelijk slaan om ze iets af te leren. Mijn konijnen beten vroeger altijd, en toen gaven we ze een tikje op de neus, en nu bijten ze helemaal niet meer. Dus het werkt wel degelijk.

    OT: Arme jij, maar ja, het is een klein beetje je eigenlijk schuld, maar waarom zou een hond een mobiel willen opeten?!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Biologist schreef:
    (...)

    Ho, wacht, daar haar je sentiment naar boven. Ik ben wel vaker geslagen hoor, maar ik neem het mijn ouders niet kwalijk.
    En dieren moet je wel degelijk slaan om ze iets af te leren. Mijn konijnen beten vroeger altijd, en toen gaven we ze een tikje op de neus, en nu bijten ze helemaal niet meer. Dus het werkt wel degelijk.

    OT: Arme jij, maar ja, het is een klein beetje je eigenlijk schuld, maar waarom zou een hond een mobiel willen opeten?!


    Een tik, ja, slaan, nee. Slaan is iets helemaal anders dan een tikje.
    Ik snap trouwens ook niet waarom iedereen hier begint over het 'tikken van je hond' terwijl er in een topic staat: slaan.
    Je slaagt je kind niet, en je slaagt je hond niet, punt andere lijn.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Nou, ik vind dat die mensen een beetje overdrijven, volgens mij weet die hond het heel goed, dat hij dat niet mag, anders deed hij het niet als jij even weg bent hé. Voor de 4de keer, die hond vraagt erom. -Hiermee keur ik dierenmishandeling niet goed- maar dat beest moet het gewoon leren.


    Your make-up is terrible

    Cloelia schreef:
    Dat je na drie keer nog niet geleerd hebt beter op je spullen te passen verbaast mij eigenlijk nog het meest aan dit verhaal.


    Normal girl at day, Catwoman at night.

    Orchideous schreef:
    Yeah, own fault girl.
    Je weet dat je hond dat doet en dan moet je er gewoon voor zorgen dat je hond er niet bij kan, en je gsm mooi meenemen.
    En je hond slaan?! Dat doe je niet! Zelfs niet als ze je gsm kapot bijt, want ik neem aan dat je hond belangrijker is voor je dan zo'n stomme gsm, toch?
    Nee, geen medelijden, niet eens een klein beetje- met je hond integendeel...


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    je moet je daar niet schuldig om voelen.
    waarnschijnlijk weet je hond nu dat het erg fout is wat hij doet...
    ik weet natuurlijk niet wat voor klap je hem/haar gaf maar ik geef mijn hond regelmatig een tik op de neus niet hard maar een corrgerende tik (ze bijt altijd iets kapot)

    jah mijn hond bij alles kapot en als ze alleen is blaft ze alles bij elkaar (verlatings angst)

    [ bericht aangepast op 1 april 2012 - 19:22 ]


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Dat is dan wel dom van je
    Mijn hond heeft een keer mijn geodriehoek te pakken gehad, de dag voor ik een wiskundeproefwerk had.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one