• Hai, ik heb morgen een examen van geschiedenis en alles zit erin behalve tijden. Ik was nu even pauze aan 't houden. Maar kan iemand helpen: Hoe leer ik die tijden? ik krijg ze gewoon niet in m'n hoofd.
    Iemand tips hihi?


    live the life you love

    Schrijf ze tig keer over?

    Zet quizlet uit en schrijf je met de hand keer op keer over.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Rajah schreef:
    Zet quizlet uit en schrijf je met de hand keer op keer over.

    Ja, dat probeerde ik maar het lukt me gewoon echt echt niet. Zo stom. Ik heb ze denk alwel 10 keer overgeschreven :f


    live the life you love

    Of anders ezelbruggetjes. Welke tijden moet je kennen?

    Misschien ezelsbruggetjes ervoor bedenken als dat mogelijk is? Een tijdslijn maken?


    Physics is awesome

    Je kan ze ook uitprinten en boven je bed hangen, dan als je gaat slapen ze nog een paar keer doornemen, wel handig, maar niet echt op korte termijn. Gewoon stampen, en maak een soort woord van de verschillende jaartallen en gebeurtenissen.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Maak er een rap van, dat deed ik altijd als ik iets in mijn hoofd moet stampen.

    Bijvoorbeeld: In 1467 { blahblahblah }
    en dan zo verder :3


    Daddy always said: If boy's don’t like you they are gay.

    Zijn het periodes of data?


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Je heb de gebeurtenissen geblokt, nu moet je nog data blokken.
    Het beste is om ze chronologisch te blokken, zoals je met je gebeurtenissen hebt gedaan.
    Meestal vragen ze voor de gebeurtenissen chronologisch te zetten- bij mij toch-


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Het klinkt wellicht dom, maar je kunt het beste zingen/praten; 1456 LADIEDADEIDA, deed die en die en die, 1567 ladiedadieda.

    Zo dus. I know. Retarded.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Een paar keer een tijdslijn maken. Maar moet je dus ook echt die jaartallen plat leren, of moet je de gebeurtenissen in dat examen eigenlijk op de goede volgorde zetten zoals dit:


    A. D-Day
    B. Slag bij Stalingrad
    C. Val van Berlijn
    D. Bevrijding Nederland
    E. Eerste wereldoorlog loopt ten einde


    In dat geval is het niet per se nodig om de jaartallen uit je hoofd te kennen, maar zal ik een tijdlijn maken en dan gewoon de volgorde leren.

    Maar in beide gevallen geld dus: tijdlijn maken. (Y)


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Cheops schreef:
    Een paar keer een tijdslijn maken. Maar moet je dus ook echt die jaartallen plat leren, of moet je de gebeurtenissen in dat examen eigenlijk op de goede volgorde zetten zoals dit:

    (...)

    In dat geval is het niet per se nodig om de jaartallen uit je hoofd te kennen, maar zal ik een tijdlijn maken en dan gewoon de volgorde leren.

    Maar in beide gevallen geld dus: tijdlijn maken. (Y)


    Je weet dat je tijdlijn niet in de goede volgorde staat? :')


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Cheops schreef:
    Een paar keer een tijdslijn maken. Maar moet je dus ook echt die jaartallen plat leren, of moet je de gebeurtenissen in dat examen eigenlijk op de goede volgorde zetten zoals dit:

    (...)

    In dat geval is het niet per se nodig om de jaartallen uit je hoofd te kennen, maar zal ik een tijdlijn maken en dan gewoon de volgorde leren.

    Maar in beide gevallen geld dus: tijdlijn maken. (Y)


    Daar ben ik het volledig mee eens, een tijdlijn maken helpt echt maar dan moet je ze wel even in de juiste volgorde plaatsen.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Rajah schreef:
    (...)

    Je weet dat je tijdlijn niet in de goede volgorde staat? :')


    Daar ben ik me van bewust ja :P
    Heb het meer gedaan als een voorbeeldopgave ;)

    [ bericht aangepast op 30 maart 2012 - 17:20 ]


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.