curlybiatch schreef:
(...)
het gaat toch niet over goede personages maar over lievelings(: maar harry potter zo heet de film gewoon .. diehard fans vindik..
Dat weet ik, maar goede personages zijn ook snel lievelingspersonages. Heel slecht uitgewerkte of vreemde personen zullen bij bijna niemand in de top tien voorkomen. ^^
En dat is waar, de boeken heten allemaal zo en de films dus ook. Het wordt waarschijnlijk ook nogal lastig om fan van de verhalen te zijn als je Harry niet mag, maar toch blijf ik erbij dat je nog steeds wel iemand anders het leukst kunt vinden. Alleen dat die persoon niet in ieder hoofdstuk voorkomt betekent nog niet dat je hem of haar niet meer kunt mogen dan de hoofdpersoon, en het is naar mijn mening dan ook absoluut geen teken dat je geen echte fan bent als je iemand anders op één zet. Waarom zou iemand die Perkamentus het leukste personage vindt geen diehard fan kunnen zijn? Het zou juist heel erg saai worden als iedereen alleen maar Harry zelf op de eerste plek zette, want over hem horen we al zo veel in de boeken.
[ bericht aangepast op 21 maart 2012 - 19:07 ]
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan