• De stelling van deze week luidt:
    Amerika heeft teveel macht in de wereld.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    ze hebben best veel invloed op de wereld. ook is het zo dat Amerika het leuk vind om politieagentje te spelen. de laaste tijd zijn zij degene die altijd het felste reageren. wat Yourcandy zegt klopt, WOI heeft voor een gigantische economische groei in Amerika gezorgd, net als de daaropvolgendef WOII. Maar ik denk dat Amerika zich een beetje overschat. in amerika zelf is het echt niet alleen maar luxe. er zijn daar meer als genoeg mensen die in armoede leven. ook met verzekeringen is het daar echt slecht geregeld. kijk maar eens de film sicko op. daar zie je hoe mensen voor een verzekering worden afgewezen omdat ze een te laag gewicht hebben (!).


    Fus Ro Dah!

    eens, ik heb zelfs gehoord dat Amerika aids de wereld in heeft geholpen en wapens gaf aan de Duitsers in de 2de Wereldoorlog


    Do i believe in God? Do i believe in me? People wanna die, so they could be free.

    Twilight129 schreef:
    eens, ik heb zelfs gehoord dat Amerika aids de wereld in heeft geholpen en wapens gaf aan de Duitsers in de 2de Wereldoorlog


    ... lol xD


    quidquid excusatio prandium pro

    xlufjoetoexx schreef:
    Macht niet echt, ik zou eerder zeggen dat Amerika veel invloed heeft op de wereld.


    The odds are néver in our favor.

    WhiteQueen schreef:
    Eens,Zwaar eens. Niks kan gedaan worden zonder dat de VS het goed vind en ze dwingen ons altijd mee te doen. En zie wat er van komt, alleen maar zinloze oorlogen, geweld en crisis.


    Make your dreams come true. Prove to the world that you can do it.

    Twilight129 schreef:
    eens, ik heb zelfs gehoord dat Amerika aids de wereld in heeft geholpen en wapens gaf aan de Duitsers in de 2de Wereldoorlog

    What is this i don't even...


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Twilight129 schreef:
    eens, ik heb zelfs gehoord dat Amerika aids de wereld in heeft geholpen en wapens gaf aan de Duitsers in de 2de Wereldoorlog


    volgens mij komt aids eerder voor in Afrika, dan Amerika xD
    en wat wapens in WO II betreft: eerst wel ja, maar na de Japanse aanval op Pearl Harbour niet meer hoor :p en daarbij moet je ook niet vergeten welk land ons na de tweede wereldoorlog er weer bovenop heeft geholpen met de Marshallhulp: juist, Amerika(niet dat dat hun economie ook niet deed groeien, maar goed (A))


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Twilight129 schreef:
    eens, ik heb zelfs gehoord dat Amerika aids de wereld in heeft geholpen en wapens gaf aan de Duitsers in de 2de Wereldoorlog

    Niemand heeft aids de wereld in geholpen, aids is over gesprongen van de apen op de mens.
    Wat die wapens betreft, misschien in het begin(al betwijfel ik het sterk), maar je vergeet wel even dat de VS ons mede bevrijd heeft.
    De VS is opzicht geen slecht land, ze menen zich alleen te veel en denken niet na.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    gosh weet ik het, ik weet niks van politiek en die zooi. ik neem aan van wel :'D


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.