• De stelling van deze week luidt:
    Amerika heeft teveel macht in de wereld.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    xlufjoetoexx schreef:
    Macht niet echt, ik zou eerder zeggen dat Amerika veel invloed heeft op de wereld.

    xlufjoetoexx schreef:
    Macht niet echt, ik zou eerder zeggen dat Amerika veel invloed heeft op de wereld.


    Ja, idd, invloed is het eerder. Maar, Amerika staat die p in het rood bij China, als China geld van Amerika terug zou eisen zou Amerika in één keer failliet zijn. Dus ik zou eerder zeggen dat China veel macht heeft.
    Daanbij is Amerika bij veel landen betrokken, en werkt het land bijna altijd mee in oorlogen, maar ook dat ze overal aan meewerken betekend niet dat ze daardoor machtig zijn. Het is ook wel de ilusie dat Amerika macht heeft, hie ze door oorlogen enzo heen helpen.Ik denk zelfs dat ook de leger leiders van Amerika die ilusie hebben.


    I'm not stupid, I like to think I'm just misunderstood.

    RainbowDash schreef:
    Liever Amerika dan Rusland of China. Zolang de EU meer tijd spendeert met ruzien onder elkaar dan samenwerken is Amerika de kracht van het westen. En of de westerse cultuur beter is dan de anderen weet ik niet, maar ik heb liever wat we nu hebben dan China of Rusland als voorbeeld


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    xlufjoetoexx schreef:
    Macht niet echt, ik zou eerder zeggen dat Amerika veel invloed heeft op de wereld.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    xlufjoetoexx schreef:
    Macht niet echt, ik zou eerder zeggen dat Amerika veel invloed heeft op de wereld.

    Roxane schreef:
    (...)

    Ja, idd, invloed is het eerder. Maar, Amerika staat die p in het rood bij China, als China geld van Amerika terug zou eisen zou Amerika in één keer failliet zijn. Dus ik zou eerder zeggen dat China veel macht heeft.
    Daanbij is Amerika bij veel landen betrokken, en werkt het land bijna altijd mee in oorlogen, maar ook dat ze overal aan meewerken betekend niet dat ze daardoor machtig zijn. Het is ook wel de ilusie dat Amerika macht heeft, hie ze door oorlogen enzo heen helpen.Ik denk zelfs dat ook de leger leiders van Amerika die ilusie hebben.


    Over het eerste gedeelte wil ik zeggen dat elk land schulden heeft, er is geen enkel land zonder schulden dus dat maakt niks uit eigenlijk want als Nederland alles in een keer zou moeten terug betalen zouden wou ook bankroet zijn.


    You were born original, don't die as a copy.

    Het komt door Barack Obama!


    Hallo :)

    idd Amerika heeft vooral veel invloed

    [ bericht aangepast op 14 maart 2012 - 19:45 ]


    :3

    Amerika heeft veel macht en ook hier in Nederland, want doordat zij het nodig vinden om overal in het Midden-Oosten bommen te gaan gooien en oorlog te voeren, moet ons leger daar alles weer op orde brengen terwijl ze zelf zo snel mogelijk weer weg zijn.
    De economische crisis komt enkel doordat er in Amerika iets is misgegaan met de hypotheken, dat is hier naar toe overgewaaid, hoezo Amerika heeft weinig macht?! Volgens mij valt de euro bijna en is Griekenland inmiddels failliet door die crisis, hoor!


    It ain't broke, so don't fix it.

    ik vind het ook: China heeft ook veel macht samen met Amerika, eigenlijk Amerika te veel.(puh)


    ''You need to take his heart'' - anonymous

    crescendo schreef:
    Amerika heeft veel macht en ook hier in Nederland, want doordat zij het nodig vinden om overal in het Midden-Oosten bommen te gaan gooien en oorlog te voeren, moet ons leger daar alles weer op orde brengen terwijl ze zelf zo snel mogelijk weer weg zijn.
    De economische crisis komt enkel doordat er in Amerika iets is misgegaan met de hypotheken, dat is hier naar toe overgewaaid, hoezo Amerika heeft weinig macht?! Volgens mij valt de euro bijna en is Griekenland inmiddels failliet door die crisis, hoor!


    Dat het met de euro slecht gaat, is aan grienkenland te wijten, niet aan Amerika. Griekenland heeft jarenlang verzwegen dat het slecht ging met hun economie en heeft gewoon doodleuk positieve cijfers gemeld aan de EU. En tja het is alleen maar beter dat Amerika ingrijpt in Afghanistan want Al-Qaida en de Taliban zien ons ook als vijand omdat we westers zijn. Dus we kunnen net zo goed meegaan doen met Amerika dan dat we medelijden hebben met de terroristenorganisaties die ook ons land bedreigen. Wel moet ik zeggen dat ik het niet vind kunnen hoe hardhandig de Amerikaanse troepen soms zijn tegen de normale Afghaanse burger...


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    I disagree.
    Obama is een van de beste presidenten ooit, en ik zou het niet erg vinden om nog meer invloed van daar over te krijgen.
    Srsly, erger dan hier kan gewoon niet.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Narissa schreef:
    I disagree.
    Obama is een van de beste presidenten ooit, en ik zou het niet erg vinden om nog meer invloed van daar over te krijgen.
    Srsly, erger dan hier kan gewoon niet.


    Dus, je bent het wél eens met de stelling. Je vindt gewoon niet dat het negatief is (dat ze zoveel invloed hebben). (:


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    xlufjoetoexx schreef:
    (...)

    Dus, je bent het wél eens met de stelling. Je vindt gewoon niet dat het negatief is (dat ze zoveel invloed hebben). (:


    Nee :')
    Ik zeg dat ik het oneens ben omdat de stelling zegt dat ik vind dat ze TEVEEL macht hebben ^^
    Ik vind dat ze heus nog meer macht mogen hebben hoor ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Narissa schreef:
    (...)

    Nee :')
    Ik zeg dat ik het oneens ben omdat de stelling zegt dat ik vind dat ze TEVEEL macht hebben ^^
    Ik vind dat ze heus nog meer macht mogen hebben hoor ^^


    Oh, oké (: Ik snap het. (:


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein