• Ik ben op dit moment bezig met een verhaal over de Tweede Wereldoorlog. Omdat ik het wel een beetje realistisch wil houden vroeg ik me af of iemand weet wat voor straffen stonden op het helpen van onderduikers? Alvast bedankt. (krul)


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Een kogel door je kop, net als de onderduikers zelf.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Suavemente schreef:
    Een kogel door je kop, net als de onderduikers zelf.


    Nee, de onderduikers moesten toch naar een kamp?

    [ bericht aangepast op 1 maart 2012 - 20:48 ]


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Marble schreef:
    (...)

    Nee, de onderduikers moesten toch gewoon naar een kamp?
    ja dat was het en een kogel door je kop als je zelf onderduikers had.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Marble schreef:
    (...)

    Nee, de onderduikers moesten toch gewoon naar een kamp?


    Gewoon?

    We hebben het hier over werkkampen, waarbij je moest werken tot je dood neerviel, of gaskampen, waar je vergast werd.


    quidquid excusatio prandium pro

    Je werd dood gemaakt ofzo!

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Gewoon?

    We hebben het hier over werkkampen, waarbij je moest werken tot je dood neerviel, of gaskampen, waar je vergast werd.


    Nee, zo bedoelde ik het niet, ik zal het even aanpassen haha. Meer in de zin van... dat was de standaard straf.


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Eh, inderdaad deportatie of de kogel. Als je heel veel mazzel had, deed je het met een gevangenisstraf.


    No growth of the heart is ever a waste

    Marble schreef:
    (...)

    Nee, zo bedoelde ik het niet, ik zal het even aanpassen haha. Meer in de zin van... dat was de standaard straf.


    Voor Joden en zigeuners en dergelijke wel, die moesten in principe naar strafkampen, hoewel zij ook werden neergeschoten als de Duitsers daar zin in hadden. In iedere oorlog heb je wel een stel gekken die voor de lol mensen neerschieten.

    De mensen die onderduikers hielden werden ook streng gestraft, dus ook naar kampen gestuurd of neergeschoten om als voorbeeld te dienen, als ik me neit vergis.


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Voor Joden en zigeuners en dergelijke wel, die moesten in principe naar strafkampen, hoewel zij ook werden neergeschoten als de Duitsers daar zin in hadden. In iedere oorlog heb je wel een stel gekken die voor de lol mensen neerschieten.

    De mensen die onderduikers hielden werden ook streng gestraft, dus ook naar kampen gestuurd of neergeschoten om als voorbeeld te dienen, als ik me neit vergis.


    De kinderen, werden die ook neergeschoten?


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Marble schreef:
    (...)

    De kinderen, werden die ook neergeschoten?


    Hangt van de soldaten af. Oorlogen zijn behoorlijk wetteloze aangelegenheden. Ik neem aan dat dat ook gebeurde, maar niet zo vaak als volwassenen. Kan me voorstellen dat het iets moeilijker is om kinderen neer te schieten dan een volwassene, ook al zijn beiden ongewapend.


    quidquid excusatio prandium pro

    Marble schreef:
    (...)

    De kinderen, werden die ook neergeschoten?


    Hangt er ook gedeeltelijk vanaf of ze iets waard zijn in de werkkampen. Zo niet, dan zullen ze waarschijnlijk geëxecuteerd worden. Ofwel door middel van een kogel, maar ik vermoed dat ze in de meeste gevallen vergast werden.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Hangt van de soldaten af. Oorlogen zijn behoorlijk wetteloze aangelegenheden. Ik neem aan dat dat ook gebeurde, maar niet zo vaak als volwassenen. Kan me voorstellen dat het iets moeilijker is om kinderen neer te schieten dan een volwassene, ook al zijn beiden ongewapend.


    Als je ongewapende mensen neerschiet heb je geen geweten (uitzonderingen daargelaten), dus dat maakt 't niet zo veel uit, niet?

    't zijn concentratiekampen, niet gaskampen


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Cesare schreef:
    (...)

    Als je ongewapende mensen neerschiet heb je geen geweten (uitzonderingen daargelaten), dus dat maakt 't niet zo veel uit, niet?

    't zijn concentratiekampen, niet gaskampen


    Same thing, gewoon ophokken en wachten om vergasd te worden.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Cesare schreef:
    (...)

    Als je ongewapende mensen neerschiet heb je geen geweten (uitzonderingen daargelaten), dus dat maakt 't niet zo veel uit, niet?

    't zijn concentratiekampen, niet gaskampen


    Dat is veel te kort door de bocht. Niet alle Nazi's waren slecht, niet alle geallieerden waren goed. Je hebt altijd gradaties, da's een beetje mijn punt.


    quidquid excusatio prandium pro

    Oke, kan iemand me misschien nou een tip geven over hoe ik de situatie in mijn script realistisch af kan maken? Ik wil evt. het script wel sturen als het nodig is, maar ik heb hulp nodig :3


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.