• • - T H E R E V E N G E G A M E S - •


    Can you survive 'till the end?

    - U I T L E G -
    Katniss en Peeta hebben de opstand verloren, het Capitool is weer aan de macht gekomen en de genadeloze moorden beginnen weer. Na een tijdje lijkt de stilte en koelte terug te zijn gekeerd, tótdat er bekend wordt gemaakt dat de jaarlijkse Hungergames weer voor de deur staan. Maar plots, één dag vóór de reaping komt er een verplichte uitzending die iedereen moet kijken, waarbij iedereen's hart in zijn keel stokt. The revenge games. Vol afschuw moeten de bewoners te horen krijgen hoe verschrikkelijk de spelen dit jaar zullen worden..


    Inschrijvingen

    WAAR BEGINNEN WE?
    De allerlaatste uren van het normale leven eindigt hier; om 2 uur 's nachts zullen de tributen worden weggevoerd richting de Arena, met alle gevolgen ten dien.


    - R E G E L S-
    ~Strategieën of manieren om te overleven mogen NIET openbaar in het topic worden gepost, doe dit via PB! Zo blijft alles onvoorspelbaar. (de kaart wordt naar alle tributen gestuurd, zodat jullie zelf jullie koers kunnen beslissen)
    ~Noem GÉÉN namen van de plaatsen waar je naar toe trekt, hou het bij 'bos' of 'bergen' of 'grot' 'meer', etc.
    ~Iemand tegenkomen zonder toestemming van de ander mag. Maar ga geen wonderen tafereel uitvoeren waarbij je doet alsof je gelijk al kunt winnen!
    ~Spreek niet voor de ander. Hou het bij je EIGEN personage.
    ~Vermoorden mag alleen met toestemming van de ander.
    ~Alleen de spélmaker mag voor het bovennatuurlijke gevaar zorgen. Hierbij horen ook dingen zoals Mutilaten, vuur, onweer, etc.
    ~De dagen, tijden en nachten worden bepaald door de spelmaker.
    ~Aan het eind van de avond zal er boven aan de lucht, zoals ook in het boek wordt geschreven, te zien zijn wie er zijn vermoord. Dit wordt gepost door de spelmaker.
    ~Over de uitslagen en doden kan niet worden gecorrespondeerd.
    ~Tributen kunnen sponsoren krijgen. Dit wordt beoordeeld door de spelmaker aan de hand van actitiviteit, spraakzaamheid en manier van spelen. Per 5 sponsoren kunnen de mentoren er voor kiezen om een gift te sturen, dit doet de spelmaker.
    ~De spelmaker houdt via PB contact met mentoren.
    ~Vanaf het moment dat de spelen begonnen zijn en de tributen de arena in zijn, kunnen mentoren géén contact met de tributen krijgen.
    ~16+ toegestaan, alleen overdrijf niet.
    ~Blijf realistisch.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Noëmi Crowe || District 12

    Ik schoot in de lach. 'Natuurlijk meen ik het! We hebben allebei een doel: jij je restaurant en ik mijn kind.'
    Hij somde zaken op die ik relateerde aan de Arena, iets wat me een duister gevoel had moeten geven, maar ik begon daarentegen te grinniken. 'Ja, zet dat maar op de menukaart: De Dagschotel bestaat uit versnipperde vleesetende planten, gebakken bloedzuigende boomkat, aardappelschijfjes voor de zoetheid en pittige kruiden voor de smaak.'
    Ik zag het al helemaal voor me.

    Frederick Smith, district 12

    'Dan noem ik het "district-5-schotel", lekker genetisch gemanipuleerd spul. De pittige kruiden zijn een letterlijke explosie van smaak in je mond.' Ontploffende kruiden, ja, dat zou beslist iets nieuws zijn...
    'Ik zie Lucy al bezig met de inrichting: "Freddy, je gaat toch geen groen gebruiken in de keuken? Dat vloekt bij je haar! In de zaal kunnen we fluogroen gebruiken, maar die keuken doe je desnoods in het paars!"' Ik immiteerde de stem van mijn kleine zusje, ik had een verbod op de kleur groen van haar...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Noëmi Crowe || DIstrict 12

    Ik lag vlak toen hij de stem van zijn zusje begon te imiteren, die ik nog nooit gehoord had, maar waarvan ik me wel een goede voorstelling kon maken.
    'Ze heeft gelijk,' bracht ik moeizaam uit. 'Jij hebt echt een verbod nodig wat de kleur groen betreft.'
    Onmiddellijk schoten mijn gedachten weer naar de Arena. 'We hebben allebei niet bepaald mazzel met onze haarkleur. Die van jouw is zo fel dat je het van een kilometer nog kunt zien en de mijne is zo licht dat idem dito geldt.'

    Frederick Smith, district 12

    'Hey! Met een beetje geluk is het een herfst-arena en komt mijn haarkleur voor in de bladeren, met jouw kleur is daar geen hoop op!' zei ik defensief, 'Ik kan dan geen groen dragen, zo erg is mijn haarkleur toch niet, toch?' vroeg ik bijna smekend. Lucy vond het ongelofelijk grappig, haar standaard Laag-uiterlijk had haar donker haar opgeleverd, net als de rest van mijn zusjes, dus ik was ook daar een buitenbeentje...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Noëmi Crowe || District 12

    'Inderdaad,' grinnikte ik. Ik vond het grappig dat hij zo defensief reageerde. 'In een open veld val ik veel te veel op. Laten we dan maar hopen dat het herfst is, dan hebben we in ieder geval 1 zorg minder omdat jij dan niet opvalt. En anders duik ik wel in een modderpoel of plak ik blaadjes op mijn hoofd. Dan blend ik op die manier wel in.' Ik duwde hem plagerig en grijnsde breed.
    'En nee, Fred,' vervolgde ik met een serieus gezicht. 'Je haarkleur is uniek. Hoeveel mensen hebben nu zulk mooi rood haar? Niet zo onzeker zijn. Ik pas zelf ook niet in het standaard District 12 plaatje, maar dat maakt niks uit. Als je anders bent, ben je speciaal, zeg ik altijd maar.'
    Ik glimlachte.

    Frederick Smith, district 12

    'Het is echt erg hé?' grinnikte ik, ik wist het wel, maar het kon me niet veel schelen.
    'Wil je wat eten? Er is vast niemand in de eetzaal, iedereen lijkt te gaan wanneer het uitkomt,' zei ik bedachtelijk, altijd stonden er Avox klaar om alles op te ruimen of bij te vullen, arme mensen...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Noëmi Crowe || District 12

    'Goed idee!' Ik haakte mijn arm even uit de zijne om op de lift te drukken en mijn kleren recht te trekken, maar toen bedacht ik me.
    'We nemen de trap.'
    Ik grijnsde breed omdat ik half om half verwachtte een verbijsterd gezicht van Fred te zien en sprintte toen de hoek om, naar de trappenhal. 'Wie er als eerste is!' riep ik over mijn schouder.
    Ik sprintte met drie treden tegelijk de trap af en de laatste vier van elke trap sprong ik gewoon, zonder ze af te lopen. Ik steunde met mijn handen op de ijskoude, metalen trapleuningen om niet te vallen bij elke sprong die ik maakte.
    Hier was ik goed in: me razendsnel voortbewegen zonder me te blesseren. Toen we drie verdiepingen lager waren, stopte ik abrupt.
    'Op welke verdieping moeten we eigenlijk zijn?' riep ik naar Fred en mijn stem weergalmde in het enorme trappenhuis. Ik hoorde mezelf nog een paar keer de woorden schreeuwen, die langzaamaan afzwakten. Ik liet mijn blik naar de deur glijden, waarop het grote cijfer 8 gegrafeerd stond.

    [ bericht aangepast op 26 feb 2012 - 16:19 ]

    Frederick Smith, district 12

    'Op het gelijksvloers valsspeler!' riep ik ook mijn woorden weergalmden terwijl ik de achterstand probeerde in te halen, niet dat het zou lukken, maar ik kon, nu ze moest wachten, wat achterstand goedmaken...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Noëmi Crowe || District 12

    'Op het geijksvloers valsspeler!' hoorde ik hem roepen. Ik lachte - een lach die echoëde in het trappenhuis. Ik keek vlug om de hoek van verdieping 8 en zag de deur naar de eetzaal niet dus vloog ik nog een paar verdiepingen naar beneden.

    Frederick Smith, district 12

    Op de eerste verdieping hou ik stil en open de deur naar de eetzaal, oké, dat was niet eerlijk... Maar zij speelde ook vals, dus dan mocht ik haar toch naar het verkeerd verdiep sturen?
    'No! Je bent te ver!' riep ik, het echode door de hallen...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Noëmi Crowe || District 12

    'No! Je bent te ver!' hoorde ik Fred roepen. Ik proestte het uit en klom weer enkele trappen op. Fred's rode haar kwam weer in zicht.
    'Ik kom eraan!'

    Frederick Smith, district 12

    'Sorry, maar als jij vals speelt, doe ik dat ook!' grinnikte ik. Ik hield de deur van de eetzaal voor haar open. 'Na u!'


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Noëmi Crowe || District 12

    Hij hield de der van de eetzaal open. 'Na u!' zei hij.
    Ik begon breed te grijnzen en mijn chocoladebruine ogen begonnen te twinkelen.
    Ik sprong de eetzaal in. 'Technisch gezien,' ik liet mijn linkerwenkbrauw een paar keer op en neer gaan, 'ben ik als eerste gearriveerd en heb ik gewonnen.'
    Ik begon te lachen.

    Frederick Smith, district 12

    'Nee No, toch niet,' zei ik grijnzend en haalde een klein broodje van achter mijn rug, 'Deze had ik al gehaal voor jij besefte dat ik je misleid had. Ik gaf haar het broodje, aan deze dingen kon je zien hoe we zouden strijden: Noemi had meer skilles, dus moest ik het 3 keer zo sluw spelen...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Celia Sarah Pendon
    Als ik Fred en Noëmi binnen in de eetzaal zie, loop ik naar ze toe. Ze blijken gelukkig nog niet té gespannen. Ik haal opgelucht adem. "Hey," zeg ik als ik bij ze ben. "Ik wil het hebben mijn mentortaak." ik zweeg even. "Als ik sponsors krijg, wat is dat voor jullie iets praktisch om te sturen?"


    Tijd voor koffie.