• Voor een schrijfwedstrijd heb ik dit geschreven en later heb ik dit ook in de schoolkrant gepubliceerd.
    Het gaat kort gezegd over een meisje dat wordt gepest door haar klas. Op een trip naar het vrijheidsbeeld, haalt een jongen het in zijn hoofd om een bloedbad aan te richten op zijn klasgenoten en het zó te manipuleren dat de hoofdpersoon, het meisje, wel de dader moet zijn. Wanneer de politie arriveert geeft ze zelf ook toe dat ze het gedaan heeft, gewoon omdat ze niet anders kan.

    Maar ik ga er dus een vervolg op schrijven omdat mensen dat vroegen. -vooral na dat slechte eind- En dan ook voor Kunstbende.
    Ik was van plan om het tweede deel/het vervolg vanuit een detective te schrijven die uit Nederland overkomt om "stage" te lopen en dan direct hiermee geconfronteerd wordt.

    Maar gaat dit slecht of goed aflopen?
    Als ik jullie was zou ik zeggen: Schrijf wat je zelf wilt.
    Vanuit mezelf zou ik zeggen: Slecht, want ik schrijf graag slecht.
    Maar ik had veel negatieve reacties op de afloop van dit verhaal, dat het slecht afliep. En dit is niet zomaar voor een schoolkrantje, maar voor een landelijke wedstrijd als Kunstbende. Dus ik twijfel nog.
    Wat denken jullie dus? Any help is welkom.
    Bedankt alvast.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik zou het slecht laten aflopen.
    Als dat je zelf het beste lijkt, krijg je sowieso meer inspiratie en betere ideeën en dan wordt het vast ook beter (:
    Maakt niet uit dat het negatieve reacties oplevert. Ik vind, dat verhalen die slecht aflopen, me altijd langer bijblijven dan verhalen die goed aflopen.Dus als ik jou was, zou ik het slecht laten eindigen... (;


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik zou slecht doen met een vleugje goedheid [:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Ik zou slecht doen met een vleugje goedheid [:

    Dit zou ik proberen.
    Ik zou persoonlijk zelf ook slecht.
    Alles dat ik wil schrijven, loopt slecht af.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Wat Endure zegt.
    De reden dat mensen het wss niet leuk vonden is omdat het mega frustrerend is haha :P


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Wat Endure zegt.
    De reden dat mensen het wss niet leuk vonden is omdat het mega frustrerend is haha :P


    Oh ja, dat is wel waar!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Slecht


    I'd wonder if i ever cross your mind

    Als jij beter schrijft bij een slechte afloop moet je het slecht laten aflopen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    GoedeleLover schreef:
    Als jij beter schrijft bij een slechte afloop moet je het slecht laten aflopen.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Je had trouwens, om even voorbeeld te geven van een slecht/goed einde, bij je oude verhaal ook kunnen doen dat zij dus veroordeeld werd en dan een flash forward.

    Dat dat meisje bijvoorbeeld een brief schrijf naar een goede vriendin vanuit de jeugdgevangenis van; Ze hebben eindelijk de echte dader te pakken, ik word vrijgesproken bladiebla.

    Something like that [:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik heb 't verhaal niet gelezen, maar als jij als eerste idee 'slecht' zegt, dan moet je dat doen. Alleen als je schrijft wat je echt wil, kan je je goed inleven en wordt 't mooier dan wanneer je puur schrijft wat het publiek wil. En wie weet, als het slecht afloopt maakt dat misschien wel indruk op het publiek en blijft 't hangen doordat je een onverwacht einde hebt (want de meeste verhalen zullen natuurlijk goed aflopen, dus dit verwacht je minder)?

    In elk geval vast veel succes bij Kunstbende! Waar precies doe je mee? Ik deed vorig jaar mee, was stiekem toch niks voor mij dus ik sla dit jaar maar weer over, haha.


    “Love is a contradiction.”

    Minichick schreef:
    Ik heb 't verhaal niet gelezen, maar als jij als eerste idee 'slecht' zegt, dan moet je dat doen. Alleen als je schrijft wat je echt wil, kan je je goed inleven en wordt 't mooier dan wanneer je puur schrijft wat het publiek wil. En wie weet, als het slecht afloopt maakt dat misschien wel indruk op het publiek en blijft 't hangen doordat je een onverwacht einde hebt (want de meeste verhalen zullen natuurlijk goed aflopen, dus dit verwacht je minder)?

    In elk geval vast veel succes bij Kunstbende! Waar precies doe je mee? Ik deed vorig jaar mee, was stiekem toch niks voor mij dus ik sla dit jaar maar weer over, haha.


    In Limburg. (:
    Dank je.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Endure schreef:
    Ik zou slecht doen met een vleugje goedheid [:


    26 - 02 - '16