• Heyhey,
    veel woorden ga ik er niet aan vuil maken, de titel zegt genoeg.
    Ik heb eventueel al wel iets in mijn hoofd, maar als jij een beter idee hebt of als het je niet aan staat, luister ik gerust naar jou ideeen ;D


    Voor de mensies die geen idee hebben voor een nieuw verhaal:
    - Naam:
    Genre waar je het liefst over schrijft: (roman,actie,thriller,..)
    16+: (Ja/nee/maakt niet uit)
    Lange/korte hoofdstukken:(Lange/korte/maakt niet uit)
    Stukje verhaal:
    Wat moet er zeker in zitten: (Liefde,spanning,fantasie,...)


    Voor mensies die wel een idee (misschien al hebben uitgewerkt of al aan begonnnen..?) hebben:
    - Naam:
    Jou idee: (Mag via pb)
    Stukje verhaal:
    Genre waar jij het liefst over schrijft: (Roman, Thriller, Horror,..)
    16+: (Ja/nee/maakt niet uit)
    Lange/korte hoofdstukken: (Lange/Korte/Maakt niet uit)


    Misschien handig om te weten wat ik graag schrijf:
    - Verleden tijd en ik-vorm.
    - Ik zou graag eens aan een thriller werken, maar iets anders is ook goed ;D
    - voor de verhaallijn van mijn verhaal -> via pb
    - Stukje verhaal: zie mijn profiel ;P (Bij my feelings, zie je enkele zeer korte stukjes)
    - 16+ mag, hoeft niet.
    - En ik zou graag eens wat kortere hoofdstukjes schrijven, maar lange kan ik ook ;D

    xx, Plushie

    [ bericht aangepast op 22 feb 2012 - 10:20 ]

    - Naam: Sterre
    Genre waar je het liefst over schrijft: (roman,actie,thriller,..)
    16+: (Ja/nee/maakt niet uit) Maakt niet uit
    Lange/korte hoofdstukken:(Lange/korte/maakt niet uit) Ligt aan het verhaal en hoeveel tijd ik heb enzo
    Stukje verhaal: Die verzin ik maar effe ter plekke
    Ik heb het gevoel alsof er iemand met een hamer van binnenuit op mijn hoofd slaat. Maar ik mag niet laten zien dat ik pijn heb, ik moet sterk blijven. Ik plak een glimlach op mijn gezicht en loop naar mijn vriendinnen toe. Als ik bijna bij ze ben voel ik opeens de grond onder mijn voeten verdwijnen. Zwarte vlekken verschijnen voor mijn ogen en voor ik het weet lig ik op de grond. Ik hoor mensen gillen en huilen. Wat is er aan de hand? Ik probeer mijn ogen open te doen, maar ze lijken wel dichtgeplakt te zitten. Het laatste wat ik hoor is een stem die zegt dat ik moet blijven vechten. Dan weet ik niks meer
    Wat moet er zeker in zitten: (Liefde,spanning,fantasie,...)
    Maakt mij echt niet uit en ik heb altijd wel ideeen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Naam: Eva.

    Genre waar je het liefst over schrijft: Ik schrijf graag met veel drama. Vaak verwerk ik er ook romantiek en soms ook humor in.

    16+: Normaal gezien niet, maar af en toe schrijf ik wel 16+-hoofdstukjes, ja.

    Lange/korte hoofdstukken: Dit is afwisselend. Het hangt af van hoeveel inspiratie ik heb en hoe het hoofdstukje moet eindigen. Als ik wil dat het spannend eindigt, kan het zijn dat het hoofdstukje eens extreem kort is, omdat de spanning er anders gewoonweg niet in te voelen is.

    Stukje verhaal:
    Iets dramatisch
    'Ik heb kanker,' vertelde Lisa me.
    De lach die ik twee seconden geleden nog had, was verdwenen en had plaats gemaakt voor een ongelovige blik.
    'Haha! Kom op, nu even serieus. Wat zei de dokter?' lachte ik het weg.
    'Euh, nee, Nina. Ik bén serieus. Ik... heb echt kanker.'
    Meende ze dit nu? Zo leek het anders wel. Haar mondhoeken krulden nog geen millimeter omhoog en haar ogen stonden gebroken.
    Uiteindelijk drong het tot me door. Mijn beste vriendin was ziek. Ernstig ziek. Kanker. Ja, ze had kanker. Wat? Ze had kanker? Nee! Dat mocht niet! Ze mocht niet ziek zijn! En al helemaal niet kanker. Kanker was dodelijk, nee! Ik wilde Lisa nog niet kwijt!
    'Nina?'
    Mijn gedachten werden onderbroken door Lisa's krakende stem. Haar zieke stem...
    'Je... wat?' kreeg ik er nog net uit geperst.
    'Ja, ik weet dat het moeilijk te geloven is. Ik was zelf ook geschokt, maar het is nu eenmaal zo...'
    Toen ik merkte dat mijn mond openhing, dwong ik mezelf mijn kaken terug op elkaar te drukken en slikte ik met moeite.
    Mijn beste vriendin had... kanker?

    Iets mysterieus
    Traag liep ik naar boven. Toen ik de krakende zolderdeur opendeed, zag ik veel rommel. Verschillende dozen stonden in een hoekje op elkaar gestapeld en er lag een dikke laag stof op de grond. Ook al was er veel waar ik op kon letten, mijn oog viel direct op een kleine kast die heel oud leek. De groene lak was er bijna helemaal vanaf, waardoor het witgeverfde metaal duidelijk zichtbaar werd. Na even twijfelen, besloot ik te kijken of er iets in lag. Een beetje angstig draaide ik de roestige sleutel om, wat niet zomaar ging.

    Een kleine lichtstraal verscheen op de muur toen ik de kast voorzichtig opendeed. Bang voor wat zou komen liet ik de kast los en zette ik een stap achteruit. Waarom was ik toch weer zo'n angsthaas? Dat was altijd één van mijn slechtste eigenschappen geweest, samen met mijn eigenwijsheid en opvliegend kantje.

    Na een keer geslikt te hebben, raapte ik al mijn moed bij elkaar en liep ik terug naar de oude kast. Ik haalde nog eens diep adem en gooide de deur toen zo snel mogelijk open, waarna ik die weer losliet. Even werd ik verblind door een fel licht, maar toch wenden mijn ogen er snel aan. Ik bracht mijn hoofd dichter bij het voorwerp dat ik vaag kon zien. Al snel kreeg het onduidelijke ding een vorm. Het was een doosje, een doosje dat openstond en waar licht uit kwam. Ik was verbaasd dat uit zo'n klein ding zoveel licht kon ontsnappen. Met trillende handen reikte ik naar het doosje. Het woog veel meer dan je zou verwachten. Ik zette me op de barkruk die achter me stond en bekeek het zware voorwerp aandachtig.

    Wat moet er zeker in zitten: Zoals ik al zei bij het genre, heb ik heel graag drama in een verhaal. Liefde is ook iets waar ik graag over schrijf.



    Hopelijk heb je daar genoeg informatie mee.
    Laat je me alsjeblieft wel sowieso iets weten, of je mij nu kiest of niet? Dan weet ik het tenminste. (:


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Naam: Evelicious. aka Eveline
    Jou idee: (Mag via pb) Ik stuur wel via pb, zeg maar als ik het moet mailen, haha.
    Stukje verhaal:

    “No way!” Zeg ik geïrriteerd door mijn gloednieuwe iPhone. “No way dat ik met háár ga zingen.” Er klonk een zucht door de telefoon. “Dat mens heeft een hekel aan mij, ik aan haar, en daarmee klaar.” “Maar Justin,-” “NEE.” Onderbreek ik hem direct. “Ik kom hier later op terug, morgen in de studio, 11 uur, en wáág het niet om te laat te komen.” Ik rol met mijn ogen. “Ja mam, zal ik doen.” Soms was sarcasme de beste uitvinding ever. “Justin!” “Sorry motor.” Er klonk een gefrustreerde ‘argh’ door de telefoon en toen klonk de irritante pieptoon in m’n oor.
    “Scooter zeikt.” Leg ik uit als ik mijn moeder me met gefronsde wenkbrauwen aan zie kijken. “Justin.” Zucht ze naar mijn gevoel te overdreven. “Mam.” Zucht ik net zo overdreven terug en grijns.


    Genre waar jij het liefst over schrijft: (Roman, Thriller, Horror,..) Fanfiction, 1D het liefst, haha.
    16+: (Ja/nee/maakt niet uit) Maakt niet uit.
    Lange/korte hoofdstukken: (Lange/Korte/Maakt niet uit) Maakt me ook niet uit.


    may the odds be ever in your favor