• Dear character [based on a NaNoWriMo topic]:

    Ik heb werkelijk geen idee hoeveel van jullie NaNoWriMo kennen en of jullie ook in deze maanden daar nog een beetje actief op zijn, maar ik heb een vermoeden dat niet iedereen daar 24/7 op zit.
    Op NaNoWriMo is ooit een geniaal topic gestart en stiekem vind ik het zo'n goed idee, ten minste, voor mij heeft het gewerkt, dat het op Q eigenlijk ook wel gedaan moet worden.

    Wat is het?

    Dear character is eigenlijk iets grappigs. Je schrijft een soort brief aan een van [of meerdere natuurlijk] van je personages. Misschien lukt iets in de plot van je story niet en het kan zijn dat dat aan een van je karakters ligt. Daarom mag je hier lekker alle frustratie van je afschrijven. Het kan ook zijn dat je sommige dingen over het personage gewoon niet weet. Dit kan een manier zijn om daar achter te komen.

    Hoe gaat het te werk?

    Gewoon beginnen met schrijven. Voor alle duidelijkheid, je hoeft niet te reageren op je eigen 'brief' of die van een ander.

    Voorbeeld:

    Dear Evangeline,

    Waarom heb je het uitgemaakt met Scott? Jullie pasten zo ontzettend goed bij elkaar. En kan je me eens duidelijk maken hoe je vader heet en waar hij werkt? Of is hij gewoon dood? Zijn je ouders soms gescheiden? En begin je nou echt verliefd te worden op Todd? Todd is een asshole. En trouwens, waarom heet Todd Todd? Todd lijkt te veel op Scott, denk je ook niet? En waarom zoek je ruzie met Cathy? Wat heeft ze je nu weer misdaan?

    Love, your writer.

    En verder?

    Heel veel plezier en succes. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Gewoon proberen, als je eenmaal schrijft, komt er vast wel iets uit. :3

    [ bericht aangepast op 13 juni 2012 - 16:33 ]


    Intersectional feminist

    Aah, dat klinkt leuk. Ik ga dat zeker eens gebruiken (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Character*

    Klinkt als een leuk idee maar die gesprekken heb ik in mijn hoofd al. (cat)


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ten schreef:
    Character*

    Klinkt als een leuk idee maar die gesprekken heb ik in mijn hoofd al. (cat)


    Heb ik nou serieus dat drie keer fout getypt? AAH HET STAAT NOG IN DE TITEL!


    Intersectional feminist

    Avenged7Fold schreef:
    Aah, dat klinkt leuk. Ik ga dat zeker eens gebruiken (:


    i put the fun in funeral

    *gestart

    Het enige wat ik aan mijn personage zou willen vragen is waarom die niet doet wat ik van plan was dat ie moest doen D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Heb je titel aangepast ^^

    Die gesprekken heb ik in mijn hoofd en mijn personages antwoorden normaliter ook. The bitches.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    Heb je titel aangepast ^^

    Die gesprekken heb ik in mijn hoofd en mijn personages antwoorden normaliter ook. The bitches.


    I CAN SMACK THOSE BITCHES!


    quidquid excusatio prandium pro

    Yoda schreef:
    Heb je titel aangepast ^^

    Die gesprekken heb ik in mijn hoofd en mijn personages antwoorden normaliter ook. The bitches.


    Held :3


    Intersectional feminist