• Voor iedereen wie op paardrijden zit/zat en er over wil kletsen :3.

    Ik rijd nu zo'n acht jaar paard. De eerste vier jaren waren op een ponyclub ergens in Waarland. Het was er erg gezellig, maar er viel niet veel te leren. Tegenwoordig rijd ik op Manege de Steenenkamer. Het is maar een kleine manege, maar heeft wel 4 FNRS sterren en een NK winnend carrouselteam.
    Een echt 'lievelingspaard' heb ik niet, want er staan zoveel lieve paardjes. Toch is Zazou wel een van mijn favorieten:


    De foto is niet heel duidelijk, ze houdt niet zo van camera's. Ik denk dat ik de volgende keer eens een betere foto probeer te maken (:
    Zazou is een lieve, donkerbruine merrie met een kolletje en een koperneus. Ik vermoed dat ze zo rond de 10 jaar oud is.
    Ze is erg schrikachtig. Ze vindt het niet fijn om met een zweep gereden te worden en heeft er een hekel aan als je iets over haar hoofd trekt (altijd een gekloot om een halster of hoofdstel om te doen dus > < ). Tijdens het rijden is ze erg gespannen en gooit ze nog wel eens haar hoofd in de lucht, maar zodra je even hebt gelopen ontspant ze zich meer en is ze heel leuk om te rijden. Het is een superlief paardje dat graag voor je werkt. Toch vindt bijna niemand op stal haar leuk, waardoor ze niet veel gereden wordt en ze dus ook niet beter gaat lopen. Echt balen dat paardrijden zoveel kost, anders zou ik haar elke dag wel willen rijden (no_chears).

    Nu wil ik wat van jullie lieverds weten! (bloos)

    Btw: Als je niets met paarden hebt is dat okee, maar verlaat dan het topic weer en post ook gewoon niets. Bedankt voor het begrip!


    i put the fun in funeral

    Nemph schreef:
    Dankzij dit topic krijg ik nog meer kriebels om terug te gaan paardrijden. :W
    (...)
    + Als het goed is, want ik rijd al een héle lange tijd niet meer, maak je ook eerst een halve ophouding.



    Dat doe je eigenlijk al als het paard terug naar draf gaat door met de binnenhand na te geven. :)


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Oh ja, dat is waar. (krul)


    Always be yourself; Unless you can be Pikachu. Always be Pikachu.

    Een vraagje,
    ik doe best vaak aan springen. Alleen als ik in de verlichte zit ga en ga springen dan val ik voorover(niet van het paard). Is er ook een trucje om dit te voorkomenxD.


    “All those fairytales are full of shit.”

    Tupert schreef:
    Een vraagje,
    ik doe best vaak aan springen. Alleen als ik in de verlichte zit ga en ga springen dan val ik voorover(niet van het paard). Is er ook een trucje om dit te voorkomenxD.


    Neen, gewoon afwachten tot het paard springt,goed meevolgen en de juiste afstand en snelheid berekenen. :3
    Het is niet de bedoeling dat je bv. 3 meter voor de sprong al in verlichte zit gaat .. :p


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    skinwalker schreef:
    (...)

    Neen, gewoon afwachten tot het paard springt,goed meevolgen en de juiste afstand en snelheid berekenen. :3
    Het is niet de bedoeling dat je bv. 3 meter voor de sprong al in verlichte zit gaat .. :p


    Nee dat doe ik ook niet.. xD


    “All those fairytales are full of shit.”

    Tupert schreef:
    (...)

    Nee dat doe ik ook niet.. xD


    Nou dan zie ik het probleem niet want als je alles juist doet zou je normaal niet naar voor mogen vallen :p
    Oh ja, en na de receptie onmiddellijk naar achter gaan zitten!

    [ bericht aangepast op 1 maart 2012 - 19:04 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Inderdaad. Op tijd terug naar achteren gaan zitten, dat voorkomt meestal dat je naar voren valt. (Logica, lol.)
    Ik heb vroeger geleerd om de juiste verlichte zit aan te nemen door kleine kruisjes te nemen en als het paard dan springt, gewoon recht te gaan staan. (In kleine sprongen hebben paarden meestal nog niet veel hulp nodig.) Dat hielp best goed om juist te leren mee te geven, misschien een tip?


    Always be yourself; Unless you can be Pikachu. Always be Pikachu.


    Nirvana :9~. Was echt leuk, wel vermoeiend! Ik werd echt moe van het steeds opvangen, ik ga automatisch veel kracht met mijn handen zetten en vergeet te ontspannen. Maar in stap liep hij echt ontzettend mooi 83.


    i put the fun in funeral

    Wat een prachtig hoofdje staat daar op zeg! omg :9~


    Always be yourself; Unless you can be Pikachu. Always be Pikachu.

    skinwalker schreef:
    (...)

    Zwaar gaan zitten? No way, er is niets slechter dan dat, dan doe je het paard pijn in de rug.


    uh.. okay, het zal wel... maar mijn buurvrouw rijd ZZ en die weet ECHT wel wat paardrijden is en ik heb al les van haar sinds ik 4 ben..


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Tupert schreef:
    Een vraagje,
    ik doe best vaak aan springen. Alleen als ik in de verlichte zit ga en ga springen dan val ik voorover(niet van het paard). Is er ook een trucje om dit te voorkomenxD.


    Hakken goed uitdrukken.


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Februharry schreef:
    (...)

    uh.. okay, het zal wel... maar mijn buurvrouw rijd ZZ en die weet ECHT wel wat paardrijden is en ik heb al les van haar sinds ik 4 ben..


    Nou als ze ECHT wel weet wat paardrijden is moet ze dat toch eens gaan nakijken hoor. Je moet natuurlijk wel contact houden in de rug, maar nooit zwaar in de rug gaan zitten. Zo maak je je paard gewoon kapot. Dat is gewoon de basis die ze aan elke beginneling leren.
    En al krijg je les van Ludo Philippaerts of Jos Lansink, dat wil nog niet zeggen dat je het zelf ook kan toepassen.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Ik heb maandag op een paard gereden waar ik een tijd terug hard vanaf gekletterd ben en waar ik dus allereerst bang voor was. Het is een jong paard, denkt dat alles eetbaar is en is als de dood voor vogeltjes (heb ik aan den lijve ondervonden, hahaha). Dus fijn, ik hem gepoetst (lang over gedaan, tegen het paard - Jan - gepraat), opgetuigd: de bak in. Fred, mijn vriendje, kwam dus kijken en hij wist dat ik al eens Jan afgevallen was, dus die vertelde mij - om het nog even erger te maken - dat hij het niet vertrouwde.
    Heb de les uitgereden, het duurde één uur waarvan een half uur zonder zadel. Alles is goed gegaan, we hebben geoefend voor een wedstrijd die ik binnenkort moet rijden. Ik heb er veel zin in, ik heb me ingeschreven op dat paard en moet eventjes een startbewijsding aanvragen. Meestal rij ik wel events en ik wil ook beginnen met de vossenjacht (stippenjacht, waarbij geen vossen gedood worden), maar aangezien ik niet weet waar ik zoiets kan vinden vraag ik het hier. Iemand ervaring?


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    skinwalker schreef:
    (...)

    Nou als ze ECHT wel weet wat paardrijden is moet ze dat toch eens gaan nakijken hoor. Je moet natuurlijk wel contact houden in de rug, maar nooit zwaar in de rug gaan zitten. Zo maak je je paard gewoon kapot. Dat is gewoon de basis die ze aan elke beginneling leren.
    En al krijg je les van Ludo Philippaerts of Jos Lansink, dat wil nog niet zeggen dat je het zelf ook kan toepassen.


    misschien is jou defininie van zwaar gaan zitten wel anders dan die van mij. dat weet je maar nooit, maar goed mijn excuses als het beledigend overkwam. :) dat gebeurt me hier namelijk nogal wat vaker op q... dusjjah


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Ik heb gister vrijgereden en ik heb zondag wedstrijd.


    Firm believer of all that is magic