• Voor iedereen wie op paardrijden zit/zat en er over wil kletsen :3.

    Ik rijd nu zo'n acht jaar paard. De eerste vier jaren waren op een ponyclub ergens in Waarland. Het was er erg gezellig, maar er viel niet veel te leren. Tegenwoordig rijd ik op Manege de Steenenkamer. Het is maar een kleine manege, maar heeft wel 4 FNRS sterren en een NK winnend carrouselteam.
    Een echt 'lievelingspaard' heb ik niet, want er staan zoveel lieve paardjes. Toch is Zazou wel een van mijn favorieten:


    De foto is niet heel duidelijk, ze houdt niet zo van camera's. Ik denk dat ik de volgende keer eens een betere foto probeer te maken (:
    Zazou is een lieve, donkerbruine merrie met een kolletje en een koperneus. Ik vermoed dat ze zo rond de 10 jaar oud is.
    Ze is erg schrikachtig. Ze vindt het niet fijn om met een zweep gereden te worden en heeft er een hekel aan als je iets over haar hoofd trekt (altijd een gekloot om een halster of hoofdstel om te doen dus > < ). Tijdens het rijden is ze erg gespannen en gooit ze nog wel eens haar hoofd in de lucht, maar zodra je even hebt gelopen ontspant ze zich meer en is ze heel leuk om te rijden. Het is een superlief paardje dat graag voor je werkt. Toch vindt bijna niemand op stal haar leuk, waardoor ze niet veel gereden wordt en ze dus ook niet beter gaat lopen. Echt balen dat paardrijden zoveel kost, anders zou ik haar elke dag wel willen rijden (no_chears).

    Nu wil ik wat van jullie lieverds weten! (bloos)

    Btw: Als je niets met paarden hebt is dat okee, maar verlaat dan het topic weer en post ook gewoon niets. Bedankt voor het begrip!


    i put the fun in funeral

    Ik heb gisteren een trap gekregen van mijn paard. Nouja, ik viel er af, zat toen tegen de bakrand en kreeg een trap van Toni :(
    Ik heb nu een hele blauwe plek op mijn buik! En ik ben naar het ziekenhuis geweest. Ik ga morgen weer rijden met een soort ding om mijn buik heen die dan alles een beetje tegenhoudt :W


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    skinwalker schreef:
    (...)

    Oh god neen, toch niet zo eentje van Equiline? Ik had er zo eentje gekocht voor op wedstrijd, €179, ik had die broek amper twee keer aan gehad en er zat al een hele scheur aan m'n knie. En dat noemen ze dan kleding van 'betere kwaliteit'. Neen hoor, geef mij maar van die goedkope decatlon broeken, die gaan nog 't langst mee.

    Ik ben trouwens al twee weken niet meer kunnen gaan paardrijden door de sneeuw. :(


    Mijne is van Cavalleria Toscana. Maar dat is echt ontzettend zonde, weg 179 euro D:. Ik heb ook een aardig dure Anky broek, maar die zit totaal niet lekker :'). Die gebruik ik alleen op buitenritten omdat 'ie fleece is.
    Ik ben dat koude weer ook zat > <. Wij hebben best een goede binnenbak op de manege, maar buiten rijden zal niet lukken :C.


    i put the fun in funeral

    Accidental schreef:
    Ik heb gisteren een trap gekregen van mijn paard. Nouja, ik viel er af, zat toen tegen de bakrand en kreeg een trap van Toni :(
    Ik heb nu een hele blauwe plek op mijn buik! En ik ben naar het ziekenhuis geweest. Ik ga morgen weer rijden met een soort ding om mijn buik heen die dan alles een beetje tegenhoudt :W


    Uhg dat is naar :C. Sterkte!


    i put the fun in funeral

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    Mijne is van Cavalleria Toscana. Maar dat is echt ontzettend zonde, weg 179 euro D:. Ik heb ook een aardig dure Anky broek, maar die zit totaal niet lekker :'). Die gebruik ik alleen op buitenritten omdat 'ie fleece is.
    Ik ben dat koude weer ook zat > <. Wij hebben best een goede binnenbak op de manege, maar buiten rijden zal niet lukken :C.


    Bij is alles echt bevroren. Binnen-en buitenbak. Maak dat mee.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    skinwalker schreef:
    (...)

    Bij ons is alles echt bevroren. Binnen-en buitenbak. Maak dat mee.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Ik heb het persoonlijk niet zo met paardrijden.
    Ik heb een hekel aan die mevrouw die de hele tijd in die microfoon zit te praten/schreeuwen. Ik doe aan (hand)boogschieten naast een manege. Als ik dan op het veld sta te schieten terwijl die vrouw zit te blèren, heb ik de behoefte om die microfoon kapot te knallen (met alle apparatuur erbij)


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik rij nog niet zo heel erg lang paard.
    Maar 2 jaar geleden kreeg ik les van een meisje en die rijd Z2 dressuur (krijg ik nog steeds les van).
    Daar heb ik heel wat van opgestoken dus toen ging ik ook nog op manegelessen, en ben binnen een jaar 3 groepen omhoog gegaan.
    Dus over het algemeen gaat het erg goed met het rijden :).
    Alleen.. De pony waar ik altijd op rij die word zaterdag verkocht D=(huil)


    “All those fairytales are full of shit.”

    @CrissColfer: Gelukkig gebruiken ze op onze manege alleen een microfoon tijdens carrousel en wedstrijden, ik vind het namelijk ook heel storend > <.
    @feltonbeats: Oh, sterkte... Ik hoop dat 'ie een fijn nieuw huis krijgt (flower)
    Lolz, ik flikkerde gister van mijn paard af :'3. Ik val niet snel van een paard af, 't is pas de vierde keer. Zo'n droog beest he, echt een dondersteen :'D. Dit is hem, Harvey heet hij:


    De foto lijkt vreemd genoeg niet erg op hoe hij er nu uitziet.


    i put the fun in funeral

    ALTERMOON schreef:
    @CrissColfer: Gelukkig gebruiken ze op onze manege alleen een microfoon tijdens carrousel en wedstrijden, ik vind het namelijk ook heel storend > <.
    @feltonbeats: Oh, sterkte... Ik hoop dat 'ie een fijn nieuw huis krijgt (flower)
    Lolz, ik flikkerde gister van mijn paard af :'3. Ik val niet snel van een paard af, 't is pas de vierde keer. Zo'n droog beest he, echt een dondersteen :'D. Dit is hem, Harvey heet hij:


    De foto lijkt vreemd genoeg niet erg op hoe hij er nu uitziet.


    Lol, ik val de laatste tijd best vaak. Komt door een nieuw paard waar ik in m'n uppie op moet rijden. Zit je daar zo: "WAAH VOGEL!"


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Nou ik ben vandaag voor het eerst sinds twee weken terug gaan rijden, en voor Gireina kwam ze ook voor 't eerst terug haar stal uit.
    Dat was gewoon een hel. 't eerste halfuur ging het constant van trippel trippel, m'n voeten zijn bevroren en ik heb geen gevoel meer in m'n kont. --'


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Heb er thuis vijf ^^ ik men ook en dat vind ik persoonlijk ook heel leuk!

    CrissColfer schreef:
    Ik heb het persoonlijk niet zo met paardrijden.
    Ik heb een hekel aan die mevrouw die de hele tijd in die microfoon zit te praten/schreeuwen. Ik doe aan (hand)boogschieten naast een manege. Als ik dan op het veld sta te schieten terwijl die vrouw zit te blèren, heb ik de behoefte om die microfoon kapot te knallen (met alle apparatuur erbij)

    Zit je toevallig bij de schietvereniging in Almere?


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Ik heb gister weer gesprongen, het was echt heeeerlijk. (bloos)


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Mhihihi, ik ben vandaag weer op wedstrijd geweest en had nog eens foutloos en binnen de tijd. Maar helaas moesten we al naar huis voor de prijsuitreiking, dus ik zal nooit weten hoeveelste ik ben geweest :(

    Wie doet hier nog wedstrijden?


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    skinwalker schreef:
    Mhihihi, ik ben vandaag weer op wedstrijd geweest en had nog eens foutloos en binnen de tijd. Maar helaas moesten we al naar huis voor de prijsuitreiking, dus ik zal nooit weten hoeveelste ik ben geweest :(

    Wie doet hier nog wedstrijden?


    Ik deed vroeger wel eens dressuur, maar daar heb ik nu eigenlijk geen zin meer in :'D.


    Op deze knul reed ik gister. Hij heet Tom, heb hem vorige zomer veel verzorgd en buitenritten met hem gemaakt. Het was altijd zo'n liefie, ondanks dat hij ontzettend dominant is :'3.
    Ik zat echt met open mond te kijken toen ik zijn stal in liep: Hij viel me gewoon aan! Niet normaal hoe agressief dat paard is geworden joh. In de les viel hij ook de hele tijd andere paarden aan. Amai zeg, wat doen ze met die manegepaarden tegenwoordig? :C
    Anyways, vanavond ga ik weer lekker rijden *O*. Hoogst waarschijnlijk Zazou of Harv. Jullie nog gereden?


    i put the fun in funeral