• Voor iedereen wie op paardrijden zit/zat en er over wil kletsen :3.

    Ik rijd nu zo'n acht jaar paard. De eerste vier jaren waren op een ponyclub ergens in Waarland. Het was er erg gezellig, maar er viel niet veel te leren. Tegenwoordig rijd ik op Manege de Steenenkamer. Het is maar een kleine manege, maar heeft wel 4 FNRS sterren en een NK winnend carrouselteam.
    Een echt 'lievelingspaard' heb ik niet, want er staan zoveel lieve paardjes. Toch is Zazou wel een van mijn favorieten:


    De foto is niet heel duidelijk, ze houdt niet zo van camera's. Ik denk dat ik de volgende keer eens een betere foto probeer te maken (:
    Zazou is een lieve, donkerbruine merrie met een kolletje en een koperneus. Ik vermoed dat ze zo rond de 10 jaar oud is.
    Ze is erg schrikachtig. Ze vindt het niet fijn om met een zweep gereden te worden en heeft er een hekel aan als je iets over haar hoofd trekt (altijd een gekloot om een halster of hoofdstel om te doen dus > < ). Tijdens het rijden is ze erg gespannen en gooit ze nog wel eens haar hoofd in de lucht, maar zodra je even hebt gelopen ontspant ze zich meer en is ze heel leuk om te rijden. Het is een superlief paardje dat graag voor je werkt. Toch vindt bijna niemand op stal haar leuk, waardoor ze niet veel gereden wordt en ze dus ook niet beter gaat lopen. Echt balen dat paardrijden zoveel kost, anders zou ik haar elke dag wel willen rijden (no_chears).

    Nu wil ik wat van jullie lieverds weten! (bloos)

    Btw: Als je niets met paarden hebt is dat okee, maar verlaat dan het topic weer en post ook gewoon niets. Bedankt voor het begrip!


    i put the fun in funeral

    Starkiller schreef:
    (...)

    Dude.. Dat zou die ene kunnen zijn xd.


    Awesome 8D !
    Moet je navragen :3


    i put the fun in funeral

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    Aah dat is verschrikkelijk... Sterkte :C

    Dank je. En dan te bedenken dat ik gisteren nog tegen mijn moeder zei dat Chica last had van koliek :(


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Hell yeah *O*. Ik heb eindelijk bevestiging van manege de Ripse Ruiters, waar ik dit jaar voor de vijfde keer op ponykamp ga (:
    Zo awesome, ik zit weer met heel veel meiden die ik van voorheen gaande jaren ken. Zes dagen je 'eigen' paard waarmee je dressuur doet, springen, voltige, carrousel, spelletjes, weiland- bos- en strandritten en nog veel meer =D. Wie gaat er nog meer op ponykamp?


    i put the fun in funeral

    Ah dat is echt awesome! Nee ik ga niet op ponykamp, ik ben wel een aantal keer met een vriendin op vakantie geweest naar een park waar ze een manege hadden en waar we gingen rijden, springen en bosritjes doen, daar heeft ze trouwens ook later dr eigen paard gekocht maarja. (krul)


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Corvette schreef:
    Ah dat is echt awesome! Nee ik ga niet op ponykamp, ik ben wel een aantal keer met een vriendin op vakantie geweest naar een park waar ze een manege hadden en waar we gingen rijden, springen en bosritjes doen, daar heeft ze trouwens ook later dr eigen paard gekocht maarja. (krul)


    Cool 8D. Waar is dat?


    i put the fun in funeral

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    Cool 8D. Waar is dat?
    Ergens in Overrijssel, weet niet echt meer hoe het heet. (krul) Maar daar waar jij gaat, mag je dan je eigen paard ook kiezen of wordt die aangewezen?


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Corvette schreef:
    (...)Ergens in Overrijssel, weet niet echt meer hoe het heet. (krul) Maar daar waar jij gaat, mag je dan je eigen paard ook kiezen of wordt die aangewezen?


    Ooh.. Dan ken ik het niet :'D.
    En ja, je hebt keuze uit een stuk of 60 paarden en pony's. Er zit echt voor iedereen wel een leuk beestje bij. Ik denk dat ik op hetzelfde paard als vorig jaar ga, Brigitte. Geweldig beest :'3.


    i put the fun in funeral

    ALTERMOON schreef:
    Hell yeah *O*. Ik heb eindelijk bevestiging van manege de Ripse Ruiters, waar ik dit jaar voor de vijfde keer op ponykamp ga (:
    Zo awesome, ik zit weer met heel veel meiden die ik van voorheen gaande jaren ken. Zes dagen je 'eigen' paard waarmee je dressuur doet, springen, voltige, carrousel, spelletjes, weiland- bos- en strandritten en nog veel meer =D. Wie gaat er nog meer op ponykamp?


    Ik ging vroeger altijd op ponykamp. Dan deden we zo van die trektochten van een paar dagen, niets anders dan bossen, dan 's avonds een geïmproviseerde wei voor je paarden afzetten zodat ze niet weg konden, slapen in tenten en de dag erna weer op pad. Ofwel gingen we een hele week naar zee.. Maar dat is nu toch al meer dan 2 jaar geleden dat ik nog ben geweest..


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Wauw, eindelijk een leuk 'paardentopic' 8D
    Ik rij nu al negen jaar; op de manege en met geweldige verzorgpony. Op de manege ben ik gestopt nadat ik was gevallen (hersenschudding en een paar dagen in het ziekenhuis -.-) en omdat het te duur werd. Dus nu ga ik alleen nog maar naar mijn verzorgpony.
    Maarja, op de manege reed ik altijd op een ongelooflijk droog paard; F
    URYO




    Niemand wou erop rijden omdat hij 'stom' was. Haha, dus ik kon er altijd op. Dat paard is echt geweldig. Je kan er alles mee doen en hij vindt her prima. Ik heb ook al een keer paardenkamp met hem gedaan en een paar wedstrijden (1 keer eerste en 2 keer derde!(: ) Ik wou eigenlijk met de springwedstrijd meedoen tijdens kerst, maar omdat ik was gevallen kon dat niet meer...

    En dan nu mijn geniale verzorgpony M
    AYA:




    Maya is een Haflinger en een bitch tegen mensjes, paardjes en pony's die ze niet kent. Tegen bekende is ze een schatje. Maya is echt heel ondeugend en als je haar een seconden niet vast hebben, bijvoorbeeld tijdens het switchen van halster naar hoofdstel, is ze weg. Daar kwam ik achter in de zomer en toen duurde het werkelijk een half uur voordat ik haar weer te pakken kreeg. Maya vindt het ook leuk om te springen, slalommen en crossen. Vooral heel hard rennen. Bij het stalletje waar ze staat is een grote weide waar we ook mogen rijden en daar gaat ze helemaal los. Maya kan ook wel wat dressuur, maar dan moet ze er echt zin in hebben, anders gaat ze staken, hahahaha.

    Oh en alle foto's van paarden en pony's die hier staan; überschattig!

    [ bericht aangepast op 26 jan 2012 - 21:13 ]


    “I realize there’s something incredibly honest about trees in winter, how they’re experts at letting things go.”

    Zo, ik heb vandaag een wedstrijd gehad. 2 balken af, maar wel binnen de tijd, het kon erger.
    En hebben jullie nog iets met paardrijden gedaan?


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    dit jaar ga ik niet op ponykamp.


    Firm believer of all that is magic

    Ik heb 7 jaar paard gereden, van ca mijn derde tot mijn tiende. Ik baalde later dat ik niet op judo ofzo gezet was. Maar goed, op je derde levensjaar denk je daar niet echt bij na en heb nooit wat met paardrijden gehad. Toen ik tien was had ik eindelijk het lef om te zeggen dat ik het niet meer wilde :].


    No growth of the heart is ever a waste

    Shogun schreef:
    Ik heb 7 jaar paard gereden, van ca mijn derde tot mijn tiende. Ik baalde later dat ik niet op judo ofzo gezet was. Maar goed, op je derde levensjaar denk je daar niet echt bij na en heb nooit wat met paardrijden gehad. Toen ik tien was had ik eindelijk het lef om te zeggen dat ik het niet meer wilde :].


    3 jaar? Van wie kreeg je les dan, aangezien maneges meestal pas les geven vanaf 6 jaar?


    i put the fun in funeral

    skinwalker schreef:
    Zo, ik heb vandaag een wedstrijd gehad. 2 balken af, maar wel binnen de tijd, het kon erger.
    En hebben jullie nog iets met paardrijden gedaan?


    En? Nog iets gewonnen? 8D
    Ik heb op Zazoutje gereden (bloos). Gewoon een doorsnee les, met wat drafbalkjes op de volte omdat ze een beetje een stijf was.


    i put the fun in funeral

    DEVILSCANVAS schreef:
    Wauw, eindelijk een leuk 'paardentopic' 8D
    Ik rij nu al negen jaar; op de manege en met geweldige verzorgpony. Op de manege ben ik gestopt nadat ik was gevallen (hersenschudding en een paar dagen in het ziekenhuis -.-) en omdat het te duur werd. Dus nu ga ik alleen nog maar naar mijn verzorgpony.
    Maarja, op de manege reed ik altijd op een ongelooflijk droog paard; F
    URYO




    Niemand wou erop rijden omdat hij 'stom' was. Haha, dus ik kon er altijd op. Dat paard is echt geweldig. Je kan er alles mee doen en hij vindt her prima. Ik heb ook al een keer paardenkamp met hem gedaan en een paar wedstrijden (1 keer eerste en 2 keer derde!(: ) Ik wou eigenlijk met de springwedstrijd meedoen tijdens kerst, maar omdat ik was gevallen kon dat niet meer...

    En dan nu mijn geniale verzorgpony M
    AYA:




    Maya is een Haflinger en een bitch tegen mensjes, paardjes en pony's die ze niet kent. Tegen bekende is ze een schatje. Maya is echt heel ondeugend en als je haar een seconden niet vast hebben, bijvoorbeeld tijdens het switchen van halster naar hoofdstel, is ze weg. Daar kwam ik achter in de zomer en toen duurde het werkelijk een half uur voordat ik haar weer te pakken kreeg. Maya vindt het ook leuk om te springen, slalommen en crossen. Vooral heel hard rennen. Bij het stalletje waar ze staat is een grote weide waar we ook mogen rijden en daar gaat ze helemaal los. Maya kan ook wel wat dressuur, maar dan moet ze er echt zin in hebben, anders gaat ze staken, hahahaha.

    Oh en alle foto's van paarden en pony's die hier staan; überschattig!


    Omg wat een dropjes :9~


    i put the fun in funeral