• Voor iedereen wie op paardrijden zit/zat en er over wil kletsen :3.

    Ik rijd nu zo'n acht jaar paard. De eerste vier jaren waren op een ponyclub ergens in Waarland. Het was er erg gezellig, maar er viel niet veel te leren. Tegenwoordig rijd ik op Manege de Steenenkamer. Het is maar een kleine manege, maar heeft wel 4 FNRS sterren en een NK winnend carrouselteam.
    Een echt 'lievelingspaard' heb ik niet, want er staan zoveel lieve paardjes. Toch is Zazou wel een van mijn favorieten:


    De foto is niet heel duidelijk, ze houdt niet zo van camera's. Ik denk dat ik de volgende keer eens een betere foto probeer te maken (:
    Zazou is een lieve, donkerbruine merrie met een kolletje en een koperneus. Ik vermoed dat ze zo rond de 10 jaar oud is.
    Ze is erg schrikachtig. Ze vindt het niet fijn om met een zweep gereden te worden en heeft er een hekel aan als je iets over haar hoofd trekt (altijd een gekloot om een halster of hoofdstel om te doen dus > < ). Tijdens het rijden is ze erg gespannen en gooit ze nog wel eens haar hoofd in de lucht, maar zodra je even hebt gelopen ontspant ze zich meer en is ze heel leuk om te rijden. Het is een superlief paardje dat graag voor je werkt. Toch vindt bijna niemand op stal haar leuk, waardoor ze niet veel gereden wordt en ze dus ook niet beter gaat lopen. Echt balen dat paardrijden zoveel kost, anders zou ik haar elke dag wel willen rijden (no_chears).

    Nu wil ik wat van jullie lieverds weten! (bloos)

    Btw: Als je niets met paarden hebt is dat okee, maar verlaat dan het topic weer en post ook gewoon niets. Bedankt voor het begrip!


    i put the fun in funeral

    Ik ga binnenkort F4 doen met Tia, Weet iemand hoe je je paard netjes zonder een val uit galop in draf te krijgen.


    Firm believer of all that is magic

    Stelling vragen: Stelling, wending, buiging. In die volgorde.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik reed net toch op zo'n schatje, Lizzie heet ze :9~. Ze is nieuw op stal en was nog wat nerveus, maar God wat een paard. Ze is wat lastig om rond in de hals te krijgen, maar met een slof en wat oefeningetjes loopt ze echt ontzettend lekker. Daar ga ik vaker op rijden :3.


    i put the fun in funeral

    Yay, dat is leuk! Het nieuwste paard heeft nog geen naam maar het is echt een draak... Linkerstelling is totaal verkloot door de vorige eigenaar die hem alleen maar rechtsom liet lopen, maar hij heeft een prachtige bouw. Nou alleen nog even kijken of we hem met touwtjes zo ver kunnen krijgen dat hij van die rechterstelling af komt xD. Wordt lastig...


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik heb vandaag op m'n twee paarden gereden, man ik voel m'n kuiten niet meer!
    Alleen de merrie was vandaag echt irritant. Ze is echt enorm schichtig, dat is ze altijd al geweest, maar nu wilt ze opeens niet meer de hoek van F en C in. Nochtans is er helemaal niets te zien daar.. Maar dus, dan pas ik al mijn hulpen toe (buitenteugel aan het zadel, in stelling zetten, buitenbeen naar achter..) dus normaal kan ze dan niet meer wegspringen. Maar iedere keer als ik aan die hoek voorbij kom en haar erin wil duwen met m'n binnenbeen begint ze gewoon te steigeren >.<'

    Heeft iemand hier ervaring meer?


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    skinwalker schreef:
    Ik heb vandaag op m'n twee paarden gereden, man ik voel m'n kuiten niet meer!
    Alleen de merrie was vandaag echt irritant. Ze is echt enorm schichtig, dat is ze altijd al geweest, maar nu wilt ze opeens niet meer de hoek van F en C in. Nochtans is er helemaal niets te zien daar.. Maar dus, dan pas ik al mijn hulpen toe (buitenteugel aan het zadel, in stelling zetten, buitenbeen naar achter..) dus normaal kan ze dan niet meer wegspringen. Maar iedere keer als ik aan die hoek voorbij kom en haar erin wil duwen met m'n binnenbeen begint ze gewoon te steigeren >.<'

    Heeft iemand hier ervaring meer?


    Bij mij wilde er een keer geen enkel paard ik-weet-niet-meer-welke-hoek in, want dat was bij een dressuurwedstrijd en daar hing in de hoek een paard van hout, en toen durfde geen enkel paard daarlangs xd.

    Ik ga vanavond weer rijden :9~.


    i put the fun in funeral

    Ik rij al vanaf me 9e, en ben nu aan het leren voor ruiterrijbewijs zodat ik ook gewoon het bos in kan waar nu mijn verzorgpaard staat, hij was eerst van mijn bf, maar ze had weinig tijd voor hem dus heeft de verzorgboerderij hem gekocht en nu ben ik er veel mee bezig. Hij heet Boomerang en is super lief. Daar voor had ik daar ook een verzorgpaard, maar die moesten we vorig jaar februari in laten slapen wegens zand koliek wat ze die dag had opgelopen, en die dag daarna had ze een beroerte gekregen, ze kon niet opstaan en begon raar te doen, maar voor een Fries is ze wel goed oud geworden, 23 jaar, en die week daarna zou ze 24 worden, maar voor mij is ze gewoon 24 geworden. Haar halster en een foto hangt ook in mijn kamer en ze heeft me van mijn angst geholpen doordat ik paar jaar eerder met paard en al was gevallen in ren galop, dat paard was bang voor de zweep wat mij niet werd verteld, en door haar durf ik weer te galopperen gelukkig. :3


    MarieAnne.


    Normal girl at day, Catwoman at night.

    Ik krijg volgende week een veulen! JA! eindelijK! <3 ze is volgend weekend uitgerekend <333 Ik heb er zoooooooon zin iN! <333


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Kowalewicz schreef:
    Ik ga vanavond weer rijden :9~.


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Zialled schreef:
    Ik ga binnenkort F4 doen met Tia, Weet iemand hoe je je paard netjes zonder een val uit galop in draf te krijgen.


    eerst heel zwaar gaan zitten en dan kleine kneepjes in de teuegels geven, net als bij het nageven. :) en als je dan weer draaft gelijk proberen om op het goede been te rijden. <3


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Februharry schreef:
    (...)

    eerst heel zwaar gaan zitten en dan kleine kneepjes in de teuegels geven, net als bij het nageven. :) en als je dan weer draaft gelijk proberen om op het goede been te rijden. <3


    Zwaar gaan zitten? No way, er is niets slechter dan dat, dan doe je het paard pijn in de rug.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Zialled schreef:
    Ik ga binnenkort F4 doen met Tia, Weet iemand hoe je je paard netjes zonder een val uit galop in draf te krijgen.


    Je buiten teugel aan het zadel houden en halve parades maken (alleen met de buitenteugel, de binnenteugel moet je niets doen), goed naar achter zitten en zodra het paard in draf is met je binnenhand naar voor gaan zodat de binnenteugel niet in de mond stoort.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    skinwalker schreef:
    (...)

    Je buiten teugel aan het zadel houden en halve parades maken (alleen met de buitenteugel, de binnenteugel moet je niets doen), goed naar achter zitten en zodra het paard in draf is met je binnenhand naar voor gaan zodat de binnenteugel niet in de mond stoort.


    ^ This.


    i put the fun in funeral

    Dankzij dit topic krijg ik nog meer kriebels om terug te gaan paardrijden. :W

    skinwalker schreef:
    (...)

    Je buiten teugel aan het zadel houden en halve parades maken (alleen met de buitenteugel, de binnenteugel moet je niets doen), goed naar achter zitten en zodra het paard in draf is met je binnenhand naar voor gaan zodat de binnenteugel niet in de mond stoort.

    + Als het goed is, want ik rijd al een héle lange tijd niet meer, maak je ook eerst een halve ophouding.


    Always be yourself; Unless you can be Pikachu. Always be Pikachu.