• Voor iedereen wie op paardrijden zit/zat en er over wil kletsen :3.

    Ik rijd nu zo'n acht jaar paard. De eerste vier jaren waren op een ponyclub ergens in Waarland. Het was er erg gezellig, maar er viel niet veel te leren. Tegenwoordig rijd ik op Manege de Steenenkamer. Het is maar een kleine manege, maar heeft wel 4 FNRS sterren en een NK winnend carrouselteam.
    Een echt 'lievelingspaard' heb ik niet, want er staan zoveel lieve paardjes. Toch is Zazou wel een van mijn favorieten:


    De foto is niet heel duidelijk, ze houdt niet zo van camera's. Ik denk dat ik de volgende keer eens een betere foto probeer te maken (:
    Zazou is een lieve, donkerbruine merrie met een kolletje en een koperneus. Ik vermoed dat ze zo rond de 10 jaar oud is.
    Ze is erg schrikachtig. Ze vindt het niet fijn om met een zweep gereden te worden en heeft er een hekel aan als je iets over haar hoofd trekt (altijd een gekloot om een halster of hoofdstel om te doen dus > < ). Tijdens het rijden is ze erg gespannen en gooit ze nog wel eens haar hoofd in de lucht, maar zodra je even hebt gelopen ontspant ze zich meer en is ze heel leuk om te rijden. Het is een superlief paardje dat graag voor je werkt. Toch vindt bijna niemand op stal haar leuk, waardoor ze niet veel gereden wordt en ze dus ook niet beter gaat lopen. Echt balen dat paardrijden zoveel kost, anders zou ik haar elke dag wel willen rijden (no_chears).

    Nu wil ik wat van jullie lieverds weten! (bloos)

    Btw: Als je niets met paarden hebt is dat okee, maar verlaat dan het topic weer en post ook gewoon niets. Bedankt voor het begrip!


    i put the fun in funeral

    Dit is mijn 5de jaar. Ik rij op manege de prinsenstad in Delft.

    Tia Maria, dat is de naam van mijn favoriete pony


    Ze is heel snel en heeft een eigen karakter. We zijn altijd samen heel nerveus voor proefjes en hebben best een goede band.


    Firm believer of all that is magic

    Modmededeling: Leeggehaald omtrent privacy.

    [ bericht aangepast door een moderator op 15 jan 2019 - 23:58 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    skinwalker schreef:
    Jeeeeeeej, ik ben niet meer alleen met m'n topic over paardrijden :3
    Nou heb je even? (:
    Ik rij al 8 jaar paard, en had vroeger net als jou een lievelingspaard waar niemand op wou rijden. Het was een haflinger die Money heette. Hij reageerde niet op de benen, waardoor hij erg sloom was, en daarbij nog eens bokte als je hem een tik met de zweep gaf. Maar om de een of andere reden ging hij bij mij wel altijd vooruit..
    Drie jaar later heb ik dan mijn eigen paard gekregen, Yutah, het is een quarter gekruisd met een pinto en is ondertussen al 10 jaar. Hij heeft een hekel aan dressuur, maar is verzot op springen en het is ook nog eens een perfect paard om mee te gaan wandelen buiten. Twee jaar geleden ben ik naar een privé-manège gegaan omdat ik het gewoon beu was. Daar stond een Arabisch veulen te koop, m'n mama was er meteen verliefd op en heeft het dan ook gekocht. Zo is Leeroy erbij gekomen. Vorig jaar, ben ik begonnen met wedstrijden te doen omdat ik eens iets anders wou proberen. Ik was heel m'n leven al tegen wedstrijden, maar eigenlijk is het best leuk, en je leert e een boel nieuwe mensen kennen! Maar in juli gingen we op vakantie, waardoor er dus vrienden op de paarden kwamen letten. De voorlaatste dag van de vakantie kregen we opeens telefoon dat Yutah droge pulp had zitten eten en zijn maag moest leeggepompt worden :(. (het bleek dat één van die rotkinden van op de straat die de paardjes altijd kwamen 'aaien' hem droge pulp hadden gegeven) We zijn toen meteen terug naar België gekomen, maar het was te laat, hij had er een koliek aan overgehouden en moest naar de kliniek :(. GELUKKIG, was het maar een gaskoliek en mocht hij drie dagen laten weer naar huis, ik mocht wel twee maanden niet meer rijden, dus was heel m'n wedstrijdseizoen naar de knoppen. Toen had iemand me aangeboden om op zijn paard te rijden (die persoon rijdt zelf niet meer) en er wedstrijden me te doen. Een 5-jarige merrie, en echt een pittig beestje als je het mij vraagt, maar ja, het is echt een schat van een paard, en ik ben echt trots op mezelf en op haar dat we al zoveel bereikt hebben op korte tijd (ze is echt niet makkelijk), en ik hoop dat ik nog lang op haar mag rijden n.n

    Zo, dat was het zo'n beetje.. :p.
    Ik heb echt geen idee hoe je foto's in een reactie zit, want anders had ik er wel eentje bijgedaan :').


    Ehg zo vervelend als kinderen zomaar paarden voeren D:. Op mijn manege was er een meisje dat chocola aan een paard voerde. CHOCOLA --'. Dat paard overleefde het dus niet... Gelukkig leeft jouw paard nog!
    Wel leuk dat je nu wedstrijden mag doen met dat andere paard! Ik rijd eigenlijk geen wedstrijden meer. Vond het wel leuk, maar heb het nogal druk. Bovendien vind ik dressuur alleen leuk op een vast paard, wat nogal moeilijk gaat als je geen geld voor een eigen hebt :C. Dat is wel het jammere van maneges: Je hebt weinig te zeggen over de paarden.
    Een foto plaatsen is trouwens niet moeilijk. Ga naar een site als www.tinypic.com, upload de foto en kies de link waar [ img ] -link- [/ img ] staat.


    i put the fun in funeral

    Starkiller schreef:
    (...)

    Ik heb geen idee :3 Hoelang heb je hem al?


    Ze staat nu ongeveer een halfjaar op de manege denk ik.


    i put the fun in funeral

    Infinitum schreef:
    Manege Waarland? Daar heb ik ooit ook gereden :'D En volgens mij woon je dan vlakbij mij, want de Steenen Kamer zit ergens vlakbij waar ik woon. Of er moet nog een manege zijn die zo heet, haha. Ik heb daar eens een voltige demonstratie gehouden met de voltige vereniging waar ik zit.
    Zelf zat ik vanaf mijn 6de op paardrijden en sinds een paar jaar ben ik gestopt. Ik mis het niet, want nu doe ik voltige, haha. Er viel voor mij gewoon nog weinig te leren en ik kon (en wilde) ook niet de topsport in gaan.


    Nee, het was een ponyclub naast manege waarland ^ ^. Het was geen FNRS. Maar jij woont ook in Heerhugowaard! :'D
    Awesome, op welke school zit je?


    i put the fun in funeral

    Ik heb een paard, maar ik rijd niet meer zo veel. Mijn moeder rijd er nu nog alleen op.
    Maar dit is haar, Zodette (: Kwpn


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik rij nu zes jaar paard waarvan 3 jaar bij manege De Alphense Ruiters en nu inmiddels 3 jaar -begin net aan jaar 7- bij manege Pretfort. Ik heb daarnet te horen gekregen dat Chica, één van de paarden op manege Pretfort, in is laten slapen omdat ze al sinds dinsdag niet meer poepte, ze kreeg daarom ook minder eten, maar dat hielp ook niet. Ze had ook nog eens last van koliek en was volgens mij ook al een tijdje kreupel. Er is dus nu besloten om haar in te laten slapen en dat is nu ook gebeurd. En nu ben ik een beetje emotioneel, ze was volgens pas zes of zeven jaar oud. :'(


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    *facepalm* ik voel me nu zo'n idioot..
    En arm paard, dan moet dat kind hem toch al wel een kilo chocola gevoerd hebben, want vroeger werd dat als doping gebruikt..
    En ja, paarden kosten niet alleen veel geld, maar ook veel tijd. Maar dat heb ik er allemaal voor over :). En in sommige manèges kun je een paard in halfpension nemen, dan is het half van de manège en half van jou, misschien is dat een optie? (:

    & hier is m'n kereltje <3


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    @Zialled, REDHEADSROCK & 050: allemaal prachtige paarden! (bloos)


    i put the fun in funeral

    ColouredWind schreef:
    Ik rij nu zes jaar paard waarvan 3 jaar bij manege De Alphense Ruiters en nu inmiddels 3 jaar -begin net aan jaar 7- bij manege Pretfort. Ik heb daarnet te horen gekregen dat Chica, één van de paarden op manege Pretfort, in is laten slapen omdat ze al sinds dinsdag niet meer poepte, ze kreeg daarom ook minder eten, maar dat hielp ook niet. Ze had ook nog eens last van koliek en was volgens mij ook al een tijdje kreupel. Er is dus nu besloten om haar in te laten slapen en dat is nu ook gebeurd. En nu ben ik een beetje emotioneel, ze was volgens pas zes of zeven jaar oud. :'(


    Aah dat is verschrikkelijk... Sterkte :C


    i put the fun in funeral

    skinwalker schreef:
    *facepalm* ik voel me nu zo'n idioot..
    En arm paard, dan moet dat kind hem toch al wel een kilo chocola gevoerd hebben, want vroeger werd dat als doping gebruikt..
    En ja, paarden kosten niet alleen veel geld, maar ook veel tijd. Maar dat heb ik er allemaal voor over :). En in sommige manèges kun je een paard in halfpension nemen, dan is het half van de manège en half van jou, misschien is dat een optie? (:

    & hier is m'n kereltje <3



    Ik weet niet precies wat ze had gedaan, maar ze mag gelukkig niet meer op de manege komen!
    En wat een leuk beestje! Bijzondere kleur ook :3


    i put the fun in funeral

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    Ze staat nu ongeveer een halfjaar op de manege denk ik.


    Dude.. Dat zou die ene kunnen zijn xd.

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    Ik weet niet precies wat ze had gedaan, maar ze mag gelukkig niet meer op de manege komen!
    En wat een leuk beestje! Bijzondere kleur ook :3


    Haha, ja, overal waar ik kom wordt er me gevraagd welke kleur hij exact heeft.. Ik weet het zelf ook niet precies, maar ik noem het gewoon muisgrijs ofzo :p


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    050 schreef:
    Ik heb een paard, maar ik rijd niet meer zo veel. Mijn moeder rijd er nu nog alleen op.
    Maar dit is haar, Zodette (: Kwpn



    Mooi.


    Firm believer of all that is magic

    OMG jou lievelingetje lijkt qua karakter en qua uiterlijk heel erg op mijn amazing verzorgpaardje c:
    Hij staat op de manege Prometheus waar ik nu precies 5 jaar rijd
    Het is eer ruin, 1,78 en ontzettend onhandig c:
    Hij is enormdonkerbruin en heeft een kopersnoetje, hij schrok vroeger heel erg maar met zijn zestien jaartjes is hij weer wat rustiger geworden c: Ik houd van hem, zeker als hij in een hyperactieve bui is en standaard gaat galopperen als de rest draaft c:
    Het is een echte grote knuffelbeer (H)


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page