skinwalker schreef:
Jeeeeeeej, ik ben niet meer alleen met m'n topic over paardrijden 
Nou heb je even? (:
Ik rij al 8 jaar paard, en had vroeger net als jou een lievelingspaard waar niemand op wou rijden. Het was een haflinger die Money heette. Hij reageerde niet op de benen, waardoor hij erg sloom was, en daarbij nog eens bokte als je hem een tik met de zweep gaf. Maar om de een of andere reden ging hij bij mij wel altijd vooruit..
Drie jaar later heb ik dan mijn eigen paard gekregen, Yutah, het is een quarter gekruisd met een pinto en is ondertussen al 10 jaar. Hij heeft een hekel aan dressuur, maar is verzot op springen en het is ook nog eens een perfect paard om mee te gaan wandelen buiten. Twee jaar geleden ben ik naar een privé-manège gegaan omdat ik het gewoon beu was. Daar stond een Arabisch veulen te koop, m'n mama was er meteen verliefd op en heeft het dan ook gekocht. Zo is Leeroy erbij gekomen. Vorig jaar, ben ik begonnen met wedstrijden te doen omdat ik eens iets anders wou proberen. Ik was heel m'n leven al tegen wedstrijden, maar eigenlijk is het best leuk, en je leert e een boel nieuwe mensen kennen! Maar in juli gingen we op vakantie, waardoor er dus vrienden op de paarden kwamen letten. De voorlaatste dag van de vakantie kregen we opeens telefoon dat Yutah droge pulp had zitten eten en zijn maag moest leeggepompt worden
. (het bleek dat één van die rotkinden van op de straat die de paardjes altijd kwamen 'aaien' hem droge pulp hadden gegeven) We zijn toen meteen terug naar België gekomen, maar het was te laat, hij had er een koliek aan overgehouden en moest naar de kliniek
. GELUKKIG, was het maar een gaskoliek en mocht hij drie dagen laten weer naar huis, ik mocht wel twee maanden niet meer rijden, dus was heel m'n wedstrijdseizoen naar de knoppen. Toen had iemand me aangeboden om op zijn paard te rijden (die persoon rijdt zelf niet meer) en er wedstrijden me te doen. Een 5-jarige merrie, en echt een pittig beestje als je het mij vraagt, maar ja, het is echt een schat van een paard, en ik ben echt trots op mezelf en op haar dat we al zoveel bereikt hebben op korte tijd (ze is echt niet makkelijk), en ik hoop dat ik nog lang op haar mag rijden n.n
Zo, dat was het zo'n beetje.. :p.
Ik heb echt geen idee hoe je foto's in een reactie zit, want anders had ik er wel eentje bijgedaan :').
Ehg zo vervelend als kinderen zomaar paarden voeren

. Op mijn manege was er een meisje dat chocola aan een paard voerde. CHOCOLA --'. Dat paard overleefde het dus niet... Gelukkig leeft jouw paard nog!
Wel leuk dat je nu wedstrijden mag doen met dat andere paard! Ik rijd eigenlijk geen wedstrijden meer. Vond het wel leuk, maar heb het nogal druk. Bovendien vind ik dressuur alleen leuk op een vast paard, wat nogal moeilijk gaat als je geen geld voor een eigen hebt :C. Dat is wel het jammere van maneges: Je hebt weinig te zeggen over de paarden.
Een foto plaatsen is trouwens niet moeilijk. Ga naar een site als www.tinypic.com, upload de foto en kies de link waar [ img ] -link- [/ img ] staat.
i put the fun in funeral