• Voor iedereen wie op paardrijden zit/zat en er over wil kletsen :3.

    Ik rijd nu zo'n acht jaar paard. De eerste vier jaren waren op een ponyclub ergens in Waarland. Het was er erg gezellig, maar er viel niet veel te leren. Tegenwoordig rijd ik op Manege de Steenenkamer. Het is maar een kleine manege, maar heeft wel 4 FNRS sterren en een NK winnend carrouselteam.
    Een echt 'lievelingspaard' heb ik niet, want er staan zoveel lieve paardjes. Toch is Zazou wel een van mijn favorieten:


    De foto is niet heel duidelijk, ze houdt niet zo van camera's. Ik denk dat ik de volgende keer eens een betere foto probeer te maken (:
    Zazou is een lieve, donkerbruine merrie met een kolletje en een koperneus. Ik vermoed dat ze zo rond de 10 jaar oud is.
    Ze is erg schrikachtig. Ze vindt het niet fijn om met een zweep gereden te worden en heeft er een hekel aan als je iets over haar hoofd trekt (altijd een gekloot om een halster of hoofdstel om te doen dus > < ). Tijdens het rijden is ze erg gespannen en gooit ze nog wel eens haar hoofd in de lucht, maar zodra je even hebt gelopen ontspant ze zich meer en is ze heel leuk om te rijden. Het is een superlief paardje dat graag voor je werkt. Toch vindt bijna niemand op stal haar leuk, waardoor ze niet veel gereden wordt en ze dus ook niet beter gaat lopen. Echt balen dat paardrijden zoveel kost, anders zou ik haar elke dag wel willen rijden (no_chears).

    Nu wil ik wat van jullie lieverds weten! (bloos)

    Btw: Als je niets met paarden hebt is dat okee, maar verlaat dan het topic weer en post ook gewoon niets. Bedankt voor het begrip!


    i put the fun in funeral

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    En? Nog iets gewonnen? 8D
    Ik heb op Zazoutje gereden (bloos). Gewoon een doorsnee les, met wat drafbalkjes op de volte omdat ze een beetje een stijf was.


    Neen, aangezien ik twee balken heb afgegooid :p. Maar het was wel een zuiver parcours, dus ik ben tevreden. Ze wou wel weigeren op een hindernis, maar dat heb ik ook aangepakt *supertrots* :D
    Ik heb me wel rotgelachen, want een meisje waar ik al jaaaaren ruzie mee heb was er ook en had bijna alle balken afgegooid. Het was gewoon een ramp om haar parcours te zien. En laatst zat ze nog zo op te scheppen tegen iedereen dat ze privé-lessen kreeg in springen. :p


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Haha, dan zijn die privé lessen wel nodig voor haar :')


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind


    Dit is Bailey, mijn lievelingetje. Helaas is hij in oktober ingeslapen.


    You've cat to be kitten me right meow.

    Oh en btw, wie heeft de film War Horse ooit gezien?

    Ik bekeek net de trailer en zit me nu al kapot te janken --'


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    hij lijkt me zo mooi! Mijn vriendin heeft m in premiere gezien en ze zegt dat ie echt geweldig is


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    skinwalker schreef:
    Oh en btw, wie heeft de film War Horse ooit gezien?

    Ik bekeek net de trailer en zit me nu al kapot te janken --'


    Omg die moet ik zien o.o


    i put the fun in funeral

    Narwhals schreef:


    Dit is Bailey, mijn lievelingetje. Helaas is hij in oktober ingeslapen.


    Aaawh.. Sterkte :c


    i put the fun in funeral

    ik rijdt nu al zo'n 5 jaar :)
    eerst in Gooik, manege d'Hoeve, waar ik 'mijn' prachtpony Cupido had leren kennen :)
    Ze was 29 toen, merrie, grijsbruin van kleur en WAT N LIEVERDJE WAS ME DAT! Ze was enorm chill, had zowat de meest zalige galop OOIT, en was de enige die ze echt moest hebben ^^
    omdat ze zo oud en 'sloom' was, moest niemand haar hebben en mocht ik er altijd op rijden, hadden we een superband gekregen. Na een tijdje was ik de enige die haar in hand hield, uit de stal mocht halen (anders beet en bokte ze naar je ^^) of mocht opzadelen, ze vertrouwde niemand anders meer. En op een dag dat ik ziek was, was ze helemaal doorgeslaan in de piste omdat ik niet op de manege was. lieverdje dat ze was. En het was echt hilarisch om te zien hoe bitchy ze naar iedereeeeen deed (zelfs de lieve en goede mensen op de manege) en bij mij zo tam als iets was, en mij altijd knuffelen en likjes geven.
    Helaas is ze 2 jaar geleden gestorven, ze was 32 geworden... Meest fantastische pony die ik ooit gehad heb.

    ponykampen deed ik altijd met de manege, en toen mocht ik ook altijd met mijn lieverd rijden ^^
    alleen, twee jaar geleden rond de kerst examens moest ik op een enorm rotte knol, Prinsesje, die enorm wild was en me eraf had gegooid, waardoor mijn pols gebroken was... Had nadien maar tot maart verder gereden, was het daarna beu. Ik kreeg alleen nog maar paarden waarmee ik NIET overweg mee kon en alleen maar ruzie mee maakte, en al mijn lieverdjes werden ingeslapen...

    ik ben begin november terug gaan rijden, wat wel leuk was, tot ik weer de rotte knollen kreeg... en de lerares bakte er niks van en gaf zwepen aan kinderen van 8. wat ik niet kunnen vond. dus was ik het weer opgetrapt, ook omdat het te druk met school is nu.

    en als ik op vakantie ofzo ga, rijd ik altijd wel met paarden van maneges uit de buurt van mijn hotel ofzo. als ik naar spanje ga gaan met mijn vriend, en je kan paardrijden, daag ik hem uit voor een raceje op het strand :)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    3 jaar? Van wie kreeg je les dan, aangezien maneges meestal pas les geven vanaf 6 jaar?

    Honestly, ik zou 't niet weten. Ik zat op een manege voor gehandicapten (was de enige in mijn stad) dus misschien dat ze dan extra begeleiding 'nd shit gaven.
    Kan me alleen herinneren dat we 's winters in een overdekte bak en zomers in een buitenbak zaten. Heb nog steeds een paar van die landdag prijzen.


    No growth of the heart is ever a waste

    skinwalker schreef:
    Oh en btw, wie heeft de film War Horse ooit gezien?

    Ik bekeek net de trailer en zit me nu al kapot te janken --'


    ik zit nu ook te janken... de band dat die ruiter met dar paard heeft is precies ik en cupido... oh gosh ik mis mijn paardje nu zo :(


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Hagelslag van de Ruijter is heel lekker (wbw)
    Sorry, daar moest ik even aan denken.
    Oh, en verder, ik vind paardrijden een hele mooie sport, maar helaas heb ik er zelf de tijd niet voor. :')

    [ bericht aangepast op 29 jan 2012 - 21:08 ]


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    JohnHWatson schreef:
    (...)

    ik zit nu ook te janken... de band dat die ruiter met dar paard heeft is precies ik en cupido... oh gosh ik mis mijn paardje nu zo :(


    Het is echt zwaar om een paard te verliezen, I know. :(
    Ik zie zo vaak van die gevalletjes die dan hun eigen paard hebben en er constant mee bezig zijn, maar dan hun paard opeens verwaarlozen omdat ze bv: een vriendje hebben, geen tijd, geen zin, niet mee gemotiveerd zijn, etc.
    Dus ik zeg altijd: geniet van elke seconde met je paard, want mss is hij er morgen niet meer..


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Ik heb vijf jaar paardgereden, maar het is nu anderhalf jaar geleden dat ik gestopt ben. Ik mis het wel heel erg en wil ook heel graag weer beginnen. Dan wel op een andere manege, want de manege waarop ik reed daar heb ik slechte herinneringen aan.
    Ik weet nog dat ik als verjaardagscadeau in de zomervakantie een pony van mijn tantes manege kreeg. Ik denk dat hij toen al 30 was, maar hij was het liefste beest waar ik ooit op heb gereden.


    Turn your face to the sun and the shadows fall behind you.

    Bump :3.
    Mihihi, ik heb een nieuwe paardrijbroek! Van mijn oude ging de gulp kapot, schaamtelijk D:
    Hehe, het is een echte Italiaanse (wbw). Ik ben mijn moeder echt dankbaar, normaal krijg ik niet zomaar zulke dure spullen 8D. 't Model is wel flink anders, maar wel mooi (:


    i put the fun in funeral

    ALTERMOON schreef:
    Bump :3.
    Mihihi, ik heb een nieuwe paardrijbroek! Van mijn oude ging de gulp kapot, schaamtelijk D:
    Hehe, het is een echte Italiaanse (wbw). Ik ben mijn moeder echt dankbaar, normaal krijg ik niet zomaar zulke dure spullen 8D. 't Model is wel flink anders, maar wel mooi (:


    Oh god neen, toch niet zo eentje van Equiline? Ik had er zo eentje gekocht voor op wedstrijd, €179, ik had die broek amper twee keer aan gehad en er zat al een hele scheur aan m'n knie. En dat noemen ze dan kleding van 'betere kwaliteit'. Neen hoor, geef mij maar van die goedkope decatlon broeken, die gaan nog 't langst mee.

    Ik ben trouwens al twee weken niet meer kunnen gaan paardrijden door de sneeuw. :(


    Happiness can be found, even in the darkest of times.