• Wat is de bedoeling?
    Ik geef een opdracht, daarbij krijgen jullie 10-14 dagen de tijd om deze te schrijven en in te leveren. Hierna zullen ik en Archer alle inzendingen nakijken. Tijdens de eerste twee rondes vallen er mensen af. De mensen die over zijn gebleven zullen ook bij alle overige rondes blijven, hieruit komt een top 3 die in de prijzen valt.

    Wat valt er te winnen?
    1e plaats:
    1 maand op mijn profiel
    een verhaal naar keuze in de spotlight
    40 credits

    2e plaats:
    2 weken op mijn profiel
    een verhaal naar keuze in de spotlight
    30 credits

    3e plaats
    1 week op mijn profiel
    een verhaal naar keuze in de spotlight
    20 credits

    Troostprijs (voor alle deelnemers die niet in de top drie zijn gekomen)
    een verhaal naar keuze in de spotlight óf de credits zodat je zelf iets in de spotlight kan zetten wanneer je wil.

    Kan ik uitstel krijgen?
    Ja dat kan, als je er tijdig om vraagt. Dus niet als de deadline is verstreken, of 5 minuten voor het einde daarvan. Het maximale aantal dagen uitstel zal tussen 3 en 5 dagen zijn, afhankelijk wat je zelf nodig denkt te hebben.

    Let op:
    -Let op je spelling
    -Hou je aan het minimale aantal woorden dat in de opdracht staat.
    -Wees origineel
    -Vraag op tijd om uitstel als je deze nodig hebt!
    -Geef een verandering van username in het topic aan
    -Zet je opdracht in een story en zet de link van de opdracht in het topic of stuur die in een PB naar mij.

    Waar gaan ik en Archer op letten:
    -Spelling/Grammatica
    -Originaliteit/Geloofwaardigheid
    -Het verhaal zelf
    Verder zullen we nog eventuele tips toevoegen.

    Deelnemers:
    - Yoda:
    Opdracht 1 Cijfer: 9,5
    - Escritura:
    Opdracht 1 Cijfer: 8,5
    - MrCarrotCake:
    Opdracht 1 Cijfer: 6
    - Tempesta:
    Opdracht 1 Cijfer: 6,5
    - ILOVENIKKI:
    Opdracht 1 Cijfer: 6,75
    - Defensive:
    Opdracht 1 Cijfer: 9
    - BandanaMan:
    Opdracht 1 Cijfer: 5,5
    - niallvember:
    Opdracht 1 Cijfer: 6,25
    - Discord:
    Opdracht 1 Cijfer: 8,5
    - Shewerewolf:
    Opdracht 1 Cijfer: 5,5
    - Siva:
    Opdracht 1 Cijfer: 7
    - ALTERMOON:
    Opdracht 1 Cijfer: 7
    -Disposition
    Opdracht 1 Cijfer:
    - Bronte:
    Opdracht 1 Cijfer: 8
    - AwesomeCake:
    Opdracht 1 Cijfer: 8,5
    - Oracle:
    Opdracht 1 Cijfer: 7,75
    - Elements:
    Opdracht 1 Cijfer: 6
    - IHeartNourry:
    Opdracht 1 Cijfer: 5,75
    - Dovahkiin:
    Opdracht 1 Cijfer: 8
    - DerekWalcott:
    Opdracht 1 Cijfer: 7,5
    - Winterelf:
    Opdracht 1 Cijfer: 6

    Opdracht Twee:

    voor deze opdracht mogen jullie je inleven in een disneyfilm. Uit deze disneyfilm moet je een scene kiezen en deze herschrijven zoals jij hem liever had gezien. Vergeet niet bij de inleiding te zetten welk stukje uit de tekenfilm je hebt gekozen!

    De lijst met films staat in de story.

    Bij de scene die je herschrijft hoef je geen rekening te houden met de rest van de film! als jij besluit dat een van de hoofdpersonen komt te overlijden of wordt ineens omvergelopen door een koe (ik noem maar wat) dan mag dat gewoon.
    Deze ronde vallen er 4 mensen af.
    Het verhaal moet uit minimaal 800 woorden bestaan.
    De uiterlijke inleverdatum is: 10 februari


    Story met opdrachten en uitslagen

    [ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 20:29 ]

    Hel schreef:
    eeh bij deze 'mevrouw' missSharp, vlieg je uit de wedstijd want ik laat me toch echt niet vertellen dat ik moet dimmen in MIJN wedstrijd!
    Die drie kwartier had ik ook aan iemand anders kunnen besteden die niet betweterig gaat lopen doe. Het is een wedstijd, je krijgt commentaar en daar leer je maar mee leven. Dat jij 5 vwo doet en gaat zakken met de cijfers die je haalt interesseert me echt geen zak, en als je zo tegen je leraren gaat praten wens ik je ook veel succes met het halen van betere cijfers, iets wat je dus niet gaat lukken als je tegen ons durft te zeggen dat komma's geen schrijfregels zijn maar bij je schrijfstijl horen, laat me niet lachen.

    Ik vind het wel best, en je zoekt het maar uit. Ga niet mijn geduld op de proef stellen want die ligt op moment heel erg laag en jij bent zojuist die grens gepasseerd.


    Mooi zo.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Bronte schreef:
    Just wondering, Hel, hoeveel inzendingen moet je nog doen?


    Alle inzendingen die nog geen cijfer hebben. Maar ik ga eerst even wat anders doen dan nutteloze dicussies voeren met kiddies die niet tegen GEGROND commentaar kunnen.

    Weet je wat jammer is, dat niemand dit soort verhalen aan leraren laten lezen, omdat ze weten dat de leraren ze er net zo hard op wijzen dat bepaalde punten fout zijn. En het enige wat ik nu kan doen is lachen omdat ik me geen zorgen over hoef te maken of komma's wel of niet iets te maken hebben met schrijfstijl, echt... Waar halen mensen het vandaan?

    En nu ga ik met de hond lopen en douchen voor ik echt chagrijnig word.

    Hel schreef:
    (...)

    Alle inzendingen die nog geen cijfer hebben. Maar ik ga eerst even wat anders doen dan nutteloze dicussies voeren met kiddies die niet tegen GEGROND commentaar kunnen.

    Weet je wat jammer is, dat niemand dit soort verhalen aan leraren laten lezen, omdat ze weten dat de leraren ze er net zo hard op wijzen dat bepaalde punten fout zijn. En het enige wat ik nu kan doen is lachen omdat ik me geen zorgen over hoef te maken of komma's wel of niet iets te maken hebben met schrijfstijl, echt... Waar halen mensen het vandaan?

    En nu ga ik met de hond lopen en douchen voor ik echt chagrijnig word.

    Oké. Sommige mensen zijn gewoon zo onmogelijk, blind voor hun eigen fouten. Ik toon mijn verhalen nu ook niet aan leerkrachten want eh, ik weet eigenlijk niet waarom, ik heb niet zo graag dat leerkrachten weten dat ik schrijf.


    Ex astris, sciencia

    Hel schreef:
    (...)

    Alle inzendingen die nog geen cijfer hebben. Maar ik ga eerst even wat anders doen dan nutteloze dicussies voeren met kiddies die niet tegen GEGROND commentaar kunnen.

    Weet je wat jammer is, dat niemand dit soort verhalen aan leraren laten lezen, omdat ze weten dat de leraren ze er net zo hard op wijzen dat bepaalde punten fout zijn. En het enige wat ik nu kan doen is lachen omdat ik me geen zorgen over hoef te maken of komma's wel of niet iets te maken hebben met schrijfstijl, echt... Waar halen mensen het vandaan?

    En nu ga ik met de hond lopen en douchen voor ik echt chagrijnig word.


    Wanneer kunnen we deze verwachten? Ik ben namelijk heel erg benieuwd naar het commentaar en cijfer (flower)


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Hel schreef:
    (...)

    Alle inzendingen die nog geen cijfer hebben. Maar ik ga eerst even wat anders doen dan nutteloze dicussies voeren met kiddies die niet tegen GEGROND commentaar kunnen.

    Weet je wat jammer is, dat niemand dit soort verhalen aan leraren laten lezen, omdat ze weten dat de leraren ze er net zo hard op wijzen dat bepaalde punten fout zijn. En het enige wat ik nu kan doen is lachen omdat ik me geen zorgen over hoef te maken of komma's wel of niet iets te maken hebben met schrijfstijl, echt... Waar halen mensen het vandaan?

    En nu ga ik met de hond lopen en douchen voor ik echt chagrijnig word.


    Ik vind dat je nu te ver gaat.
    Ik heb mijn excuses eronder gezet, toch zal ik mijn woorden niet terug nemen. Ik heb uitleg gegeven, wat jij op meerdere punten niet hebt gedaan.
    En ja, jij heb serieus mijn dag nog erger gemaakt, waarvan ik nog niet eens wist dat het kon.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    MissSharp schreef:
    (...)

    Ik vind dat je nu te ver gaat.
    Ik heb mijn excuses eronder gezet, toch zal ik mijn woorden niet terug nemen. Ik heb uitleg gegeven, wat jij op meerdere punten niet hebt gedaan.
    En ja, jij heb serieus mijn dag nog erger gemaakt, waarvan ik nog niet eens wist dat het kon.


    sorry, maar alles in je commentaar is erg goed utigelegd, plus heeft ze nog eens haar post op een vorige pagina aangepast met meer uitleg.
    dit is een schrijfwedstrijd, waarin je jezelf kan testen tegen anderen en daarvan leert. dat betekend dat je het commentaar dat je krijgt neemt, accepteert, zodat je niet dezelfde fouten maakt.

    Hel en Archer zijn beiden erg goed in Nederlands en in schrijven, ze kletsen écht niet uit hun nek. Wat ze zeggen klopt allemaal gewoon. Daar vallen ze je niet mee aan, maar proberen je alleen te helpen.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    MissSharp schreef:
    (...)

    Ik vind dat je nu te ver gaat.
    Ik heb mijn excuses eronder gezet, toch zal ik mijn woorden niet terug nemen. Ik heb uitleg gegeven, wat jij op meerdere punten niet hebt gedaan.
    En ja, jij heb serieus mijn dag nog erger gemaakt, waarvan ik nog niet eens wist dat het kon.

    Jesus, could you calm the fuck down? Dat jij een slechte dag hebt, wil niet zeggen dat je je daarom zo moet gedragen tegenover ons. Zoals al eerder gezegd hebben we allebei enorm veel tijd gestoken in die commentaar, dus vergeef ons als we op onze tenen getrapt zijn wanneer iemand even komt zeggen dat ons werk ongegrond is.
    Je hebt jezelf trouwens deze shit bezorgd. Als je nou gewoon op een beleefde manier had gezegd wat er aan scheelde, hadden wij jou op een even respectvolle manier meer informatie kunnen geven.
    Honestly, een schrijfwedstrijd gaat om het beoordelen van verhalen en daarbij zo eerlijk mogelijk te werk gaan. Als je niet tegen kritiek kan en geen tijd hebt, snap ik eigenlijk niet waarom je je hebt ingeschreven in the first place.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Circe schreef:
    (...)

    Wanneer kunnen we deze verwachten? Ik ben namelijk heel erg benieuwd naar het commentaar en cijfer (flower)


    Ik denk niet dat de jury staat te springen om nu commentaar te geven. Tenminste, ik zou zelf aardig moe van zijn van al die negatieve reacties (no_chears)


    i put the fun in funeral

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat de jury staat te springen om nu commentaar te geven. Tenminste, ik zou zelf aardig moe van zijn van al die negatieve reacties (no_chears)


    inderdaad, want degenen met negatieve reacties verpesten het nu voor de mensen die wél graag het commentaar lezen.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    MissSharp schreef:
    (...)

    Ik vind dat je nu te ver gaat.
    Ik heb mijn excuses eronder gezet, toch zal ik mijn woorden niet terug nemen. Ik heb uitleg gegeven, wat jij op meerdere punten niet hebt gedaan.
    En ja, jij heb serieus mijn dag nog erger gemaakt, waarvan ik nog niet eens wist dat het kon.

    uhu, like Archer en Escritura zeggen. Trouwens, als er iemand is die te ver gaat, dan ben jij het.


    Ex astris, sciencia

    Zeg maar gerust dat het mijn schuld is.
    Sorry voor diegene die moeten wachten.
    Vooral niet sorry voor de mensen die geen begrip met mij hebben. Want ik heb best wel respect dat ze er zoveel tijd in steken, maar tsja, dat wat erin zit, komt er niet altijd uit. En vooral niet nu.

    Oh, en nu beloof ik mezelf niet meer terug te komen in dit topic, dus begin maar met zeiken. :W

    [ bericht aangepast op 24 jan 2012 - 20:15 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    MissSharp schreef:
    Zeg maar gerust dat het mijn schuld is.
    Sorry voor diegene die moeten wachten.
    Vooral niet sorry voor de mensen die geen begrip met mij hebben. Want ik heb best wel respect dat ze er zoveel tijd in steken, maar tsja, dat wat erin zit, komt er niet altijd uit. En vooral niet nu.

    Oh, en nu beloof ik mezelf niet meer terug te komen in dit topic, dus begin maar met zeiken. :W



    Good, please GTFO. (bloos)


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat de jury staat te springen om nu commentaar te geven. Tenminste, ik zou zelf aardig moe van zijn van al die negatieve reacties (no_chears)


    Ik moet straks heel erg mijn best doen om met een lege kop te gaan nakijken ja... t liefst zou ik nu gewoon iedereen een 10 geven, zonder commentaar, en me richten op mijn eigen schoolwerk voor zover ik daar nog zin in heb..

    MissSharp schreef:
    Zeg maar gerust dat het mijn schuld is.
    Sorry voor diegene die moeten wachten.
    Vooral niet sorry voor de mensen die geen begrip met mij hebben. Want ik heb best wel respect dat ze er zoveel tijd in steken, maar tsja, dat wat erin zit, komt er niet altijd uit. En vooral niet nu.

    Oh, en nu beloof ik mezelf niet meer terug te komen in dit topic, dus begin maar met zeiken. :W

    Hééél goed idee.


    Ex astris, sciencia

    Op dit moment heb ik echt spijt dat ik eruit ben gestapt.
    Maar ik heb het nog steeds druk, en gewoon geen tijd om te schrijven.
    Ik blijf deze wedstrijd wel volgen, omdat de opdrachten zo leuk zijn enzo.
    En ik vond de commentaren net enorm nuttig en hulpvol, dus je moet het tegendeel niet beweren.
    Alsof Archer en Hel niets beters te doen hebben dan zo eens eventjes wat verhaaltjes gaan nakijken.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.