• Wat is de bedoeling?
    Ik geef een opdracht, daarbij krijgen jullie 10-14 dagen de tijd om deze te schrijven en in te leveren. Hierna zullen ik en Archer alle inzendingen nakijken. Tijdens de eerste twee rondes vallen er mensen af. De mensen die over zijn gebleven zullen ook bij alle overige rondes blijven, hieruit komt een top 3 die in de prijzen valt.

    Wat valt er te winnen?
    1e plaats:
    1 maand op mijn profiel
    een verhaal naar keuze in de spotlight
    40 credits

    2e plaats:
    2 weken op mijn profiel
    een verhaal naar keuze in de spotlight
    30 credits

    3e plaats
    1 week op mijn profiel
    een verhaal naar keuze in de spotlight
    20 credits

    Troostprijs (voor alle deelnemers die niet in de top drie zijn gekomen)
    een verhaal naar keuze in de spotlight óf de credits zodat je zelf iets in de spotlight kan zetten wanneer je wil.

    Kan ik uitstel krijgen?
    Ja dat kan, als je er tijdig om vraagt. Dus niet als de deadline is verstreken, of 5 minuten voor het einde daarvan. Het maximale aantal dagen uitstel zal tussen 3 en 5 dagen zijn, afhankelijk wat je zelf nodig denkt te hebben.

    Let op:
    -Let op je spelling
    -Hou je aan het minimale aantal woorden dat in de opdracht staat.
    -Wees origineel
    -Vraag op tijd om uitstel als je deze nodig hebt!
    -Geef een verandering van username in het topic aan
    -Zet je opdracht in een story en zet de link van de opdracht in het topic of stuur die in een PB naar mij.

    Waar gaan ik en Archer op letten:
    -Spelling/Grammatica
    -Originaliteit/Geloofwaardigheid
    -Het verhaal zelf
    Verder zullen we nog eventuele tips toevoegen.

    Deelnemers:
    - Yoda:
    Opdracht 1 Cijfer: 9,5
    - Escritura:
    Opdracht 1 Cijfer: 8,5
    - MrCarrotCake:
    Opdracht 1 Cijfer: 6
    - Tempesta:
    Opdracht 1 Cijfer: 6,5
    - ILOVENIKKI:
    Opdracht 1 Cijfer: 6,75
    - Defensive:
    Opdracht 1 Cijfer: 9
    - BandanaMan:
    Opdracht 1 Cijfer: 5,5
    - niallvember:
    Opdracht 1 Cijfer: 6,25
    - Discord:
    Opdracht 1 Cijfer: 8,5
    - Shewerewolf:
    Opdracht 1 Cijfer: 5,5
    - Siva:
    Opdracht 1 Cijfer: 7
    - ALTERMOON:
    Opdracht 1 Cijfer: 7
    -Disposition
    Opdracht 1 Cijfer:
    - Bronte:
    Opdracht 1 Cijfer: 8
    - AwesomeCake:
    Opdracht 1 Cijfer: 8,5
    - Oracle:
    Opdracht 1 Cijfer: 7,75
    - Elements:
    Opdracht 1 Cijfer: 6
    - IHeartNourry:
    Opdracht 1 Cijfer: 5,75
    - Dovahkiin:
    Opdracht 1 Cijfer: 8
    - DerekWalcott:
    Opdracht 1 Cijfer: 7,5
    - Winterelf:
    Opdracht 1 Cijfer: 6

    Opdracht Twee:

    voor deze opdracht mogen jullie je inleven in een disneyfilm. Uit deze disneyfilm moet je een scene kiezen en deze herschrijven zoals jij hem liever had gezien. Vergeet niet bij de inleiding te zetten welk stukje uit de tekenfilm je hebt gekozen!

    De lijst met films staat in de story.

    Bij de scene die je herschrijft hoef je geen rekening te houden met de rest van de film! als jij besluit dat een van de hoofdpersonen komt te overlijden of wordt ineens omvergelopen door een koe (ik noem maar wat) dan mag dat gewoon.
    Deze ronde vallen er 4 mensen af.
    Het verhaal moet uit minimaal 800 woorden bestaan.
    De uiterlijke inleverdatum is: 10 februari


    Story met opdrachten en uitslagen

    [ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 20:29 ]

    MissSharp schreef:
    Ik heb -eh- ook mijn commentaar geven.
    En ja, dat moest er gewoon even uit.


    -Reads- Wow, someone's in a bad mood.

    Eigenlijk kan je ook wat aardiger zijn en misschien de kritiek ter harte nemen. Hel en Archer hebben ERG veel tijd in je commentaren gestoken, en persoonlijk ben ik het met de meeste dingen eens.
    Schrijfwedstrijden zijn er toch voor zodat je er van leert?


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Daar gaan we weer, dit wordt een hele internetdiscussie :')


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Oracle schreef:
    Daar gaan we weer, dit wordt een hele internetdiscussie :')


    It's not a discussion. Yet/
    I'm just giving my oppinion. :Y) Hel en Archer hebben namelijk erg veel tijd in dit alles gestoken, en het lijkt me neit dat ze uit hun nek kletsen.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    En nu ga ik ook de vloer met je aanvegen. Ga niet mijn geduld op de proef stellen want die ligt op moment heel erg laag en jij bent zojuist die grens gepasseerd.


    MissSharp zei op 24 jan 2012 - 18:07:
    Ik vind mijn commentaar nergens op slaan:
    -Jullie kraken mijn schrijfstijl af, het merendeel van Hel's commentaar gaat over hoe ik schrijf, en niet of het Nederlands correct is, want dat is het wel.
    -En bovendien: "Okay, het eerste wat ik wil zeggen is dat niet kan zeggen dat het je spijt als er spellingfouten instaan omdat je haast had. Je doet mee aan een schrijfwedstrijd en in de begin post geef ik nota bene aan dat we van je eisen dat je erop let. " Ik zit in 5VWO, met de cijferlijst van nu blijf ik zitten. Dus als ik jou was, zou ik maar even dimmen daarover. Ik heb het al moeilijk genoeg daarmee-"geen geluid uit mijn mond of keel. -> in principe zeg je hier twee keer hetzelfde. " Nee, echt niet. Over je mond heb je het over spreken en schreeuwen. Over je keel meer over grommen e.d.
    -"lelijk gezicht -> lelijke gezicht." Een lelijk gezicht, het lelijke gezicht. Goh, welke zou ik toch bedoelen?
    -Ik werk nooit met accenten. Dat legt ergens teveel de nadruk op, en dat wil ik niet. > Schrijfstijl.
    -En komma's op bepaalde plekken is om de zin op een bepaalde manier te lezen. Snap je? > Schrijfstijl.


    IN DIT TOPIC STAAT IN DE EERSTE POST DAT WIJ EISEN DAT JE LET OP JE SPELLING, doe je dit niet dat wordt het gewoon glashard foutgekeurd, klaar.
    Die drie kwartier had ik ook aan iemand anders kunnen besteden die niet betweterig gaat lopen doe. Het is een wedstijd, je krijgt commentaar en daar leer je maar mee leven. Dat jij 5 vwo doet en gaat zakken met de cijfers die je haalt interesseert me echt geen zak, en als je zo tegen je leraren gaat praten wens ik je ook veel succes met het halen van betere cijfers.
    Ieder geluid en iedere klank die jij maakt komt godverdomme uit je keel, check je biologieboeken.
    Het is een regel dat jij een accent gebruikt als het om één ding gaat.
    Dan durf je nog te zeggen dat komma's niet bij regels horen maar bij schrijfstijl? Ik vraag me serieus af hoe jij ooit je Nederlands hebt gehaald tot aan het vijfde jaar.

    eeh bij deze 'mevrouw' missSharp, vlieg je uit de wedstijd want ik laat me toch echt niet vertellen dat ik moet dimmen in MIJN wedstrijd!
    Ik vind het wel best, en je zoekt het maar uit.

    [ bericht aangepast op 24 jan 2012 - 19:41 ]

    MissSharp schreef:
    Ik heb -eh- ook mijn commentaar geven.
    En ja, dat moest er gewoon even uit.

    Dat kon niet vriendelijker, nee? Hel en Archer steken heel erg veel tijd in je beoordeling en jouw reactie is bij veel dingen erg ongegrond.


    Ex astris, sciencia

    Escritura schreef:
    (...)

    It's not a discussion. Yet/
    I'm just giving my oppinion. :Y) Hel en Archer hebben namelijk erg veel tijd in dit alles gestoken, en het lijkt me neit dat ze uit hun nek kletsen.


    Dat bedoelde ik ook, dat het waarschijnlijk weer een discussie zou worden. :Y)
    En ja, je hebt gelijk ;)


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Guys, als iedereen gaat blijven zeiken over die commentaar, geven we in het vervolg alleen maar cijfers. Ik heb hier heel veel tijd aan laten liggen en honestly, begin ik me steeds meer en meer af te vragen waarom eigenlijk. Als je wil horen hoe fucking goed je verhaal wel niet is, laat 't dan aan je moeder lezen.

    [ bericht aangepast op 24 jan 2012 - 18:30 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Archer schreef:
    Guys, als iedereen gaat blijven zeiken over die commentaar, geven we in het vervolg alleen maar cijfers. Ik heb hier heel veel tijd aan laten liggen en honestly, begin ik me steeds meer en meer af te vragen waarom eigenlijk. Als je wil horen hoe fucking goed je verhaal wel niet is, laat 't dan aan je moeder lezen.

    Nee! Zeker niet doen! Jullie geven net goede commentaar waar je iets aan hebt, sommige mensen moeten gewoon altijd over iets kunnen klagen! Enneh, dat kunnen ze misschien beter doen :Y) (cursief deel)

    [ bericht aangepast op 24 jan 2012 - 18:32 ]


    Ex astris, sciencia

    Bronte schreef:
    (...)
    Nee! Zeker niet doen! Jullie geven net goede commentaar waar je iets aan hebt, sommige mensen moeten gewoon altijd over iets kunnen klagen!


    Exactly. Ik heb soms echt het gevoel dat sommige mensen meedoen om complimenten te horen.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Alsjeblieft niet daarmee stoppen, ik ben echt blij met een jury die zulk oprecht commentaar geeft! D: Hel en Archer geven beter commentaar dan welke docent Nederlands op mijn school dan ook.


    i put the fun in funeral

    Als ze zo reageren op hun beoordeling, dan zijn ze deze geweldige wedstrijd gewoon niet waard!:Y)


    Ex astris, sciencia

    Maar als je wéét dat je weinig tijd hebt, waarom doe je dan mee aan een schrijfwedstrijd? Je kunt dat toch niet echt als excuus voor een laag punt gebruiken. Mensen, een punt zegt niets alles en commentaar is niet persoonlijk? Het heeft geen zin om mee te doen als je niet tegen kritiek kunt. En als je kritiek hebt over Hel en Archer, hou die dan voor of je òf verwoord het iets vriendelijker. Dit komt echt ondankbaar over. Oh en ik vind deze wedstrijd gewoon geweldig: de opdrachten, het werk dat jullie er in steken... (krul)


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Jezus, sommigen hier zijn écht kattenkoppen. Een wedstrijd is om te verbeteren, schrijfstijl enal. Zeik niet over je commentaar en neem het ter harte of hou je grote mond er over. Al het commentaar is eerlijk gegeven en bedoelt om je te helpen. Je kunt er wel wat meer respect voor hebben dat zij al deze tijd besteden aan het nakijken en helpen verbeteren van je verhaal. Als je schrijfstijl verwarrend is, met allemaal dingen waarom de zinsopouw en grammatica gewoon niet klopt, ja dan mogen ze commentaar geven op je schrijfstijl. Shut up or get out. Beetje respect mag wel.

    [ bericht aangepast op 24 jan 2012 - 19:38 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Just wondering, Hel, hoeveel inzendingen moet je nog doen?


    Ex astris, sciencia

    Bronte schreef:
    (...)
    Dat kon niet vriendelijker, nee? Hel en Archer steken heel erg veel tijd in je beoordeling en jouw reactie is bij veel dingen erg ongegrond.


    Als dat zo is, had ik dat niet geplaatst!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt