• Ja..ik heb morgen een PW latijn en moet meer dan 260 woorden kennen en aangezien die woorden verschrikkelijk veel op elkaar lijken(niet normaal)lukt het me niet echt. Tips/suggesties?


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Cup schreef:
    (...)
    Voor iedereen, ja. Tenzij jij er echt makkelijker 260 woorden stampt dan 30.


    Ja, oké.


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    En is het nu gelukt je PW? (:


    "In the end, everything will be okay. If it’s not okay, it’s not the end"

    Patronum schreef:
    (...)

    Volg je Latijn? Ik betwijfel het, want niet alle woorden kun je linken met het Nederlands, of welke andere taal dan ook.


    Ik volg Latijn en Grieks, ja. Zit nu in het derde jaar. Dat is zo, je kunt niet alle woorden linken, maar wel vreselijk veel. Je kunt bijvoorbeeld denken aan dingen zoals - hoe toepasselijk - een forum. (DÉ ontmoetingsplaats voor de Romeinen).


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    En wat iedereen vergeet, is dat het Imperium Romanum tot ongeveer de helft van Nederland (het zuiden) doorliep, en dat zelfs Keulen een Romeinse stad was - een heel belangrijke. Vandaar dat er zoveel kleine links zijn naar het Latijn. Er kwamen namelijk veel Romeinse soldaten hierheen, en ja, die spraken Latijn. TADA. End of story.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Herbie schreef:
    En is het nu gelukt je PW? (:


    YES.


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    uzi schreef:
    (...)

    YES.


    Schön!


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Priemgetal schreef:
    En wat iedereen vergeet, is dat het Imperium Romanum tot ongeveer de helft van Nederland (het zuiden) doorliep, en dat zelfs Keulen een Romeinse stad was - een heel belangrijke. Vandaar dat er zoveel kleine links zijn naar het Latijn. Er kwamen namelijk veel Romeinse soldaten hierheen, en ja, die spraken Latijn. TADA. End of story.


    Je meent 'm. -.-
    Weet je, dan vergeet je er waarschijnlijk ook bij dat daarna hier de Germanen woonden, en dat daaruit onze taal is voortgekomen 8D
    Dat was mijn leerstof voor mijn examen Nederlands, dus ik denk dat dat net iets betrouwbaarder is dan jouw redenering.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Patronum schreef:
    (...)

    Je meent 'm. -.-
    Weet je, dan vergeet je er waarschijnlijk ook bij dat daarna hier de Germanen woonden, en dat daaruit onze taal is voortgekomen 8D
    Dat was mijn leerstof voor mijn examen Nederlands, dus ik denk dat dat net iets betrouwbaarder is dan jouw redenering.


    Dat is zo, maar diezelfde Germanen hebben wel contact gehad met Romeinen. Dat is mijn redenering. Ik heb het gehoord van mijn lerares en ook van het Römisch-Germanisches Museum in Keulen.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    De link tussen NL en Germaans is nochtans groter dan die tussen NL en Latijn (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Patronum schreef:
    De link tussen NL en Germaans is nochtans groter dan die tussen NL en Latijn (:


    Ja, dat is zo. Dat ontken ik toch ook niet?


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Priemgetal schreef:
    (...)

    Schön!


    *O*


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Jeej, ik heb een 7*O* & omdat iedereen het zo 'slecht' heeft gemaakt, telt het maar één keer mee!


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.