• Ja..ik heb morgen een PW latijn en moet meer dan 260 woorden kennen en aangezien die woorden verschrikkelijk veel op elkaar lijken(niet normaal)lukt het me niet echt. Tips/suggesties?


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Priemgetal schreef:
    (...)

    Nee, ik bedoel dat je de woorden terug kunt vinden in Nederlandse woorden. Wat dacht je van "aqua" en "aquarium" en "pre" en "prehistorie"? Nu ben jij gedist, instead of me.


    Volg je Latijn? Ik betwijfel het, want niet alle woorden kun je linken met het Nederlands, of welke andere taal dan ook.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Patronum schreef:
    (...)

    Volg je Latijn? Ik betwijfel het, want niet alle woorden kun je linken met het Nederlands, of welke andere taal dan ook.


    Inderdaad, ik weet echt niet waarom ze gelijk een discussie gaat beginnen,'nu ben jij gedist, instead of me.'

    [ bericht aangepast op 21 dec 2011 - 14:33 ]


    I´m nothing special.

    Priemgetal schreef:
    (...)

    Nee, ik bedoel dat je de woorden terug kunt vinden in Nederlandse woorden. Wat dacht je van "aqua" en "aquarium" en "pre" en "prehistorie"? Nu ben jij gedist, instead of me.


    Uhm... Nederlands is een Germaanse taal. Als we nou Frans spraken, of Italiaans of een andere Latijnse taal zou het nog wel gaan. Maar de overeenkomsten tussen Nederlands en Latijn zijn erg klein.


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Uhm... Nederlands is een Germaanse taal. Als we nou Frans spraken, of Italiaans of een andere Latijnse taal zou het nog wel gaan. Maar de overeenkomsten tussen Nederlands en Latijn zijn erg klein.


    I´m nothing special.

    Priemgetal schreef:
    (...)

    Nee, ik bedoel dat je de woorden terug kunt vinden in Nederlandse woorden. Wat dacht je van "aqua" en "aquarium" en "pre" en "prehistorie"? Nu ben jij gedist, instead of me.


    Ik ga hier geen woorden aan vuil maken;D.


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Uhm... Nederlands is een Germaanse taal. Als we nou Frans spraken, of Italiaans of een andere Latijnse taal zou het nog wel gaan. Maar de overeenkomsten tussen Nederlands en Latijn zijn erg klein.

    Nou er zijn er toch best veel, misschien niet in de dagelijkse taal maar wel in de wetenschappelijke taal, bijvoorbeeld bij biologische woorden.
    Je hebt gelijk, in het Italiaans e.d. zie je er veel meer, maar niet veel mensen kunnen Italiaans en wel Nederlands, ondanks dat je er dan minder hebt kan het helpen. Mij helpt het.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Pik in ieder geval de makkelijkste eruit, dan heb je die binnen. En met de tijd die je dan nog over hebt probeer je nog zoveel mogelijk erin te stampen. Heb je in ieder geval iets. (: Succes!

    elfredo schreef:
    (...)
    Ja, voor jou, ja.

    Voor iedereen, ja. Tenzij jij er echt makkelijker 260 woorden stampt dan 30.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    uzi schreef:
    (...)

    Maar bij ons zeggen ze dat maar 4 dagen van te voren of zo?

    Dan moet je gewoon je woordjes kennen voor de toets. :W


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    PUKKELxDING schreef:
    Ezelsbruggetjes?

    doe ik ook werkt prima, zeker van die überidiote c:


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page

    Leer per tien en probeer veel te herhalen. Ezelsbruggetjes helpen inderdaad.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Patronum schreef:
    eerder aan beginnen.

    Het enige wat je nu nog kan doen is gewoon blokken.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Uhm... Nederlands is een Germaanse taal. Als we nou Frans spraken, of Italiaans of een andere Latijnse taal zou het nog wel gaan. Maar de overeenkomsten tussen Nederlands en Latijn zijn erg klein.

    Toch vind je overeenkomsten, als je goed kijkt.

    OT: Wij proberen je alleen maar te helpen, het is niet onze schuld als 230 woordjes te veel is.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    [

    Tempesta schreef:
    (...)
    Toch vind je overeenkomsten, als je goed kijkt.

    OT: Wij proberen je alleen maar te helpen, het is niet onze schuld als 230 woordjes te veel is.


    Sorry maar heb ík iets verkeerds gezegd?

    [ bericht aangepast op 21 dec 2011 - 22:43 ]


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Als je een tip wil : Overschrijven!!
    Niet alles natuurlijk dat is teveel x]. Maar ik merk wel dat als ik iets overschrijf het sneller in mijn hoofd blijft zitten.


    I wasn't just kissing him, I was telling his lips a secret!