• Ja..ik heb morgen een PW latijn en moet meer dan 260 woorden kennen en aangezien die woorden verschrikkelijk veel op elkaar lijken(niet normaal)lukt het me niet echt. Tips/suggesties?


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Herbie schreef:
    (...)
    Ja ik zit nog maar in de 1ste (:
    Maar wat is eigenlijk een Ezelbruggetje?


    een hulpmiddeltje ;D


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    CalypsoDied schreef:
    & by the way, voor de mensen die geen Latijn/Grieks doen, die twee kan je qua leren best wel vergelijken, zeg ALSJEBLIEFT niet dat het hetzelfde is als Duits/Frans/Spaans e. d., want geloof me, het is echt anders.

    Ik heb toetsweek, vandaag Grieks toets gehad.. Ging lekker. KUCH.
    Morgen Frans toets. Gaat me toch beter af. (:


    Thank god, ben ik blij dat ik maar 1 jaar Grieks heb gedaan :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Herbie schreef:
    (...)
    Ja ik zit nog maar in de 1ste (:
    Maar wat is eigenlijk een Ezelbruggetje?


    Iets waardoor je het makkelijker onthoud, bijvoorbeeld: in het latijn betekent movere: bewegen, nou je ziet al gelijk dat 'move' erin voorkomt en 'move' betekent in het Engels, bewegen.


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Patronum schreef:
    (...)

    Thank god, ben ik blij dat ik maar 1 jaar Grieks heb gedaan :')


    Ik zit nu in de 3e & ze zeggen de heletijd van, VOLGEND JAAR KAN JE ALLES DUMPEN! Maar dit jaar moet ik alles nog.
    Ik heb sinds de 1e al Latijn & Grieks. Ik ga Latijn kiezen, haha :'D
    Grieks is echt 'n hel. Ik moest voor m'n vorige toets Grieks 400 woordjes kennen. (:
    Ik sta 'n 3.2, gheheh (:


    Intersectional feminist

    Isabellita schreef:
    (...)

    Iets waardoor je het makkelijker onthoud, bijvoorbeeld: in het latijn betekent movere: bewegen, nou je ziet al gelijk dat 'move' erin voorkomt en 'move' betekent in het Engels, bewegen.

    Ahn (: Linken zoeken in een andere taal?


    "In the end, everything will be okay. If it’s not okay, it’s not the end"

    CalypsoDied schreef:
    (...)

    Ik zit nu in de 3e & ze zeggen de heletijd van, VOLGEND JAAR KAN JE ALLES DUMPEN! Maar dit jaar moet ik alles nog.
    Ik heb sinds de 1e al Latijn & Grieks. Ik ga Latijn kiezen, haha :'D
    Grieks is echt 'n hel. Ik moest voor m'n vorige toets Grieks 400 woordjes kennen. (:
    Ik sta 'n 3.2, gheheh (:


    Ik was ook blij als ik daar door bij was :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Herbie schreef:
    (...)
    Ahn (: Linken zoeken in een andere taal?


    Of in andere dingen :'0
    Ik moest voor duits bijvoorbeeld Schwamm leren,
    en ik moest de hele tijd denken aan Spongebob Schwammkopf, SB in het duits dus ;D


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Wrts.nl


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Herbie schreef:
    (...)
    Ahn (: Linken zoeken in een andere taal?


    Ja, of je kunt zeg maar de windrichtingen onthouden. Nooit Oorlog Zonder Wapens. Voor alles kun je wel een ezelsbruggetje bedenken. (:

    Patronum schreef:
    (...)

    Latijn is niet als elke taal omdat je bij je woordje ook de vervoeging ervan moet kennen.
    En ik doe ook niet alsof jij of zij dom is,
    ze vroeg gewoon hoeveel vroeger IK eraan begin, en ik geef er een eerlijk antwoord op. Als zij daarmee geholpen is, des te beter.
    En regelmatige herhaling is nodig. Vooral voor een taal.
    en Latijn is heus ook niet de enige taal die ik leer, want voor mijn andere talen is het voldoende als ik het het weekend ervoor eens bekijk.
    Je moet me echt niet zo aanvallen.
    + voor je commentaar gaat geven dat iemand te fanatiek een taal leert, zou ik eerst zien dat je foutloos Nederlands kan.

    Dat, lieve schat, heet nou dyslectie.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Endure schreef:
    Wrts.nl


    Dat helpt niet C:


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Frigga schreef:
    (...)
    Dat, lieve schat, heet nou dyslectie.


    Dat weet ik ook wel.
    Maar ik zie nog altijd geen link tussen dyslectie en arrogantie (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Herbie schreef:
    (...)
    Ahn (: Linken zoeken in een andere taal?


    Nee niet altijd, heb je dat nog nooit gedaan? D:


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    ihearthazza schreef:
    (...)

    Ja, of je kunt zeg maar de windrichtingen onthouden. Nooit Oorlog Zonder Wapens. Voor alles kun je wel een ezelsbruggetje bedenken. (:

    Ik onthoud het altijd door het Wilde Westen. XD


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Patronum schreef:
    (...)

    Dat weet ik ook wel.
    Maar ik zie nog altijd geen link tussen dyslectie en arrogantie (:

    Als je het weet waarom heb je dan commentaar op mijn nederlands.
    Ik doe niet arrogant, als er iemand arrogant doet ben jij dat wel, ik zeg alleen dat niet iedereen zo goed is in talen als jij of op de zelfde manier leert.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall