• Ja..ik heb morgen een PW latijn en moet meer dan 260 woorden kennen en aangezien die woorden verschrikkelijk veel op elkaar lijken(niet normaal)lukt het me niet echt. Tips/suggesties?


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Herbie schreef:
    Wow wacht?
    Heb jij nu juist op 2 uur tijd 40 woordjes geleerd en alles nagekeken?
    Dat zou ik niet kunnen hoor ;o


    Bwoah, dat is perfect mogelijk hoor ;D


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Frigga schreef:
    (...)
    Ja want het heeft ook echt zin om 2/3 weken van te voren te beginnen, dan weet je die woorden nu ook echt nog.

    Isabellita
    Dat zijn echt belachelijk veel woorden
    Ik probeer altijd ezelsbruggetje te verzinnen, maar dat is moeilijk met zo veel woorden. Ik denk dat je alleen maar veel kan blokken.
    Succes.


    Doe jij latijn? Want anders vind ik dat je makkelijk spreken hebt.
    En daarom doe ik het ook elke. dag.
    Ik herhaal ze elke. dag.
    Zo onthoud ik het best.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Patronum schreef:
    (...)

    Doe jij latijn? Want anders vind ik dat je makkelijk spreken hebt.
    En daarom doe ik het ook elke. dag.
    Ik herhaal ze elke. dag.
    Zo onthoud ik het best.

    Nee maar wel andere talen, dus dat is het zelfde.
    Als je alles elke dag moet doen, dan red je dat nooit met je andere huiswerk.
    Daarbij niet iedereen leer zoals jij, dus doe nou niet alsof zij of ik dom zijn omdat we niet 3 weken van te voren beginnen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Frigga schreef:
    (...)
    Nee maar wel andere talen, dus dat is het zelfde.
    Als je alles elke dag moet doen, dan red je dat nooit met je andere huiswerk.
    Daarbij niet iedereen leer zoals jij, dus doe nou niet alsof zij of ik dom zijn omdat we niet 3 weken van te voren beginnen.


    Latijn is niet als elke taal omdat je bij je woordje ook de vervoeging ervan moet kennen.
    En ik doe ook niet alsof jij of zij dom is,
    ze vroeg gewoon hoeveel vroeger IK eraan begin, en ik geef er een eerlijk antwoord op. Als zij daarmee geholpen is, des te beter.
    En regelmatige herhaling is nodig. Vooral voor een taal.
    en Latijn is heus ook niet de enige taal die ik leer, want voor mijn andere talen is het voldoende als ik het het weekend ervoor eens bekijk.
    Je moet me echt niet zo aanvallen.
    + voor je commentaar gaat geven dat iemand te fanatiek een taal leert, zou ik eerst zien dat je foutloos Nederlands kan.

    [ bericht aangepast op 20 dec 2011 - 16:33 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Patronum schreef:
    eerder aan beginnen.

    Het enige wat je nu nog kan doen is gewoon blokken.


    Wees blij btw dat het er maar 260 zijn, 500 is geen uitzondering voor mij


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Frigga schreef:
    (...)
    Ja want het heeft ook echt zin om 2/3 weken van te voren te beginnen, dan weet je die woorden nu ook echt nog.

    Isabellita
    Dat zijn echt belachelijk veel woorden
    Ik probeer altijd ezelsbruggetje te verzinnen, maar dat is moeilijk met zo veel woorden. Ik denk dat je alleen maar veel kan blokken.
    Succes.

    Heey, ik hoefde er maar 30 en ik ben al klaar (':


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Frigga schreef:
    (...)
    Nee maar wel andere talen, dus dat is het zelfde.
    Als je alles elke dag moet doen, dan red je dat nooit met je andere huiswerk.
    Daarbij niet iedereen leer zoals jij, dus doe nou niet alsof zij of ik dom zijn omdat we niet 3 weken van te voren beginnen.


    Latijn is anders dan de andere talen, schat.


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Isabellita schreef:
    (...)

    Latijn is anders dan de andere talen, schat.


    Hah, toch nog iemand die dat vindt ;D


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Patronum schreef:
    (...)

    Hah, toch nog iemand die dat vindt ;D


    Ja, je moet op veel dingen letten, bijvoorbeeld de accusativus, de nominativus etc etc. (:


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Isabellita schreef:
    (...)

    Ja, je moet op veel dingen letten, bijvoorbeeld de accusativus, de nominativus etc etc. (:


    Idd.
    Maar bij ons staat de genitief in de middenkolom, en dan ken je de stam wel.
    Dus als ik die al eens bekijk... :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Mmm, ik scheld mensen altijd uit als ze zeggen dat ik eerder had moeten beginnen, want dat weet ik dan zelf ook wel._.
    Nothing personal.
    Last minute advice? Er als een malle doorheen gaan. Ezelbruggetjes helepn echt, geloof me. Ik heb ooit eens mijn kleine zusje ingeschakelt omvoor Grieks ezelsbruggetjes te bedenken..

    Leer de 'belangrijkste' woordjes, die het meest voorkomen & het meest met de grammatica temaken hebben.

    Of zet je iPod op shuffle, en match met elk liedje een woord. Zit je daar @ de toets lekker liedjes te zingen :'D.

    Verder.. Proberen te strijden voor de herkansing :]


    Intersectional feminist

    Patronum schreef:
    (...)

    Bwoah, dat is perfect mogelijk hoor ;D

    Het zal wel aan mij liggen ;D


    "In the end, everything will be okay. If it’s not okay, it’s not the end"

    Herbie schreef:
    (...)
    Het zal wel aan mij liggen ;D


    Let wel, ze zit in het vierde, dus ze heeft de meeste woordjes waarschijnlijk al wel eens gezien (;
    En als je een redelijke talenkennis hebt, dan herken je wel dingen uit andere talen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    & by the way, voor de mensen die geen Latijn/Grieks doen, die twee kan je qua leren best wel vergelijken, zeg ALSJEBLIEFT niet dat het hetzelfde is als Duits/Frans/Spaans e. d., want geloof me, het is echt anders.

    Ik heb toetsweek, vandaag Grieks toets gehad.. Ging lekker. KUCH.
    Morgen Frans toets. Gaat me toch beter af. (:


    Intersectional feminist

    Patronum schreef:
    (...)

    Let wel, ze zit in het vierde, dus ze heeft de meeste woordjes waarschijnlijk al wel eens gezien (;
    En als je een redelijke talenkennis hebt, dan herken je wel dingen uit andere talen.

    Ja ik zit nog maar in de 1ste (:
    Maar wat is eigenlijk een Ezelbruggetje?


    "In the end, everything will be okay. If it’s not okay, it’s not the end"