• Voor lichaamsexpressie hebben we enkele lessen geleden van onze medeleerlingen een beeldhouwerk moeten maken. Dat moest in groep en aangezien ik dat van onze groep echt totaal niks vind en mijn originele idee veel beter was, heb ik er dus wat moeite mee.
    Ik moet er zo ook een titel aan geven en dat lukt me al helemaal niet. Ik bedacht me dat ik mss een Latijns woord kon nemen en ik had tegen mezelf gezegd, doe het open, kies het eerste beste woord en probeer daar rond te werken.
    Dus ik neem een Latijns woordenboek, trek het open en kom op het woord sopio, wat in het Nederlands penis wil zeggen.
    En toen bedacht ik me dat ik me nooit aan zo'n voornemen hou en dat nu beter ook niet doe.
    :-)

    [ bericht aangepast op 8 dec 2011 - 17:25 ]

    Hahahahaha :'D


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Hmm, dat zou wel een beetje apart zijn, als je leraar de betekenis daarvan dan ook weet :')


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ben ik even blij dat ik niet zulke vage vakken heb. :'D
    Latijn én beeldhouwen! D:


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Gewoon doen, wie weet nu wat het betekent? :'D
    En als iemand begint te zeiken, zeg: "het is controversiële kunst". xd


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    Gewoon doen, wie weet nu wat het betekent? :'D
    En als iemand begint te zeiken, zeg: "het is controversiële kunst". xd

    Neen, de foto trekt echt op niks en zelfs het woord penis kan ik er niet rond smijten. Ik geraak er gefrustreerd van. ><

    Freud schreef:
    (...)
    Neen, de foto trekt echt op niks en zelfs het woord penis kan ik er niet rond smijten. Ik geraak er gefrustreerd van. ><

    Plak er een stokje aan. Noem het "je bijdrage aan het kunstwerk", en dan kan je die penis erin verwerken. Hahahahaha. xd
    Heb je er een foto van? Ik wil best helpen. :'D


    Where there is a sea there are pirates...

    Ghehe, nee beter niet inderdaad. Maar er zit vast wel een onderwerp in het werk, dan neem je dat woord en vertaal je die in het Latijn(:


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Captain schreef:
    (...)
    Plak er een stokje aan. Noem het "je bijdrage aan het kunstwerk", en dan kan je die penis erin verwerken. Hahahahaha. xd
    Heb je er een foto van? Ik wil best helpen. :'D


    Dit is de foto -.-

    En dit is de opdracht:

    Taak beeldhouwwerk
    Jullie maakten een beeldhouwwerk van elkaar. De foto's van de resultaten vind je bij cursusdocumenten. Het is nu de bedoeling dat ieder groepslid afzonderlijk de volgende taak maakt:

    ◦ STAP 1: Geef het beeldhouwwerk een originele titel.
    ◦ STAP 2: Maak een mindmap met centraal de titel van je beeldhouwwerk en als categorieën errond de verschillende lichaamsdelen (bv. hoofd, positie benen) die qua lichaamstaal bijdragen tot de boodschap van je beeldhouwwerk. Probeer bij de categorieën zo gedetailleerd mogelijk in kernwoorden weer te geven welke symbolische kracht ze hebben. (bv. Melanie had het over de richting van Pauliens benen die de andere kant uitwezen dan haar hoofd. Pauliens benen gaven impliciete informatie over haar toekomstplannen, haar hoofd over haar verleden.)
    ◦ STAP 3: Zoek een andere kunstvorm die nauw aansluit bij jouw beeldhouwwerk (bv. een lied (incl. tekst), een artistieke foto, een gedicht, een fragment uit een verhaal, toneelstuk, dansvoorstelling...). Schrijf zo gedetailleerd mogelijk op wat jouw beeldhouwwerk gemeen heeft met die andere kunstvorm en waarin ze verschillen.
    ◦ STAP 4: Maak een tekstplan voor je werkstuk: Wat zul je in je inleiding schrijven, wat in je middenste alinea's en wat in je slot?
    ◦ STAP 5: Schrijf nu alles uit in een doorlopende tekst.
    STAP 6: Lever je werkstuk in tijdens de laatste les.

    Ik kan de foto niet openen... :/


    Where there is a sea there are pirates...

    Mo omg :'D Hoezo typisch :'D?


    Olive

    Captain schreef:
    Ik kan de foto niet openen... :/

    Ja dat kan eigenlijk wel aangezien die op het netwerk van school staat. Ahja niks aan te doen, ik denk dat ik iets gevonden heb. ;d

    Hahaha ='D


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Taize schreef:
    Hmm, dat zou wel een beetje apart zijn, als je leraar de betekenis daarvan dan ook weet :')

    Taize schreef:
    Hmm, dat zou wel een beetje apart zijn, als je leraar de betekenis daarvan dan ook weet :')


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    lol, ik zou het nog gedaan hebben ook. weet mijn kunstleraar toch niet.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."