Haha, prachtig, ik zat al te twijfelen of ik Savoy alles zou laten verpesten door te zeuren dat ze moesten opschieten, maar dat is niet meer nodig 
En dat klopt, bijna een heel jaar ^-^Pittig lang 
Gaan Hester en Fjodor trouwens uiteindelijk wat krijgen? Misschien? 
Yue
Ik glimlach weer naar Quinten als hij me verlegen bedankt, en leg het schetsboek dan naast me op de bank. Zachtjes hoor ik Odile en Lewis in de badkamer tegen elkaar fluisteren, maar ik betwijfel of Quinten het kan horen, aangezien hij niet het gehoor van een vampier heeft. Over het algemeen is het wel handig zo goed te kunnen horen, maar nu ik kan horen hoe Odile Lewis' naam kreunt om voor de hand liggende redenen merk ik dat ik het liever even uit zou zetten. Ik kijk ongemakkelijk de andere kant op, als ik plotseling de deur open hoor gaan. Verschrikt sta ik op van de bank terwijl Fjodor en zijn hulpje, Zachar heette hij volgens mij, binnenkomen. Ze keuren Quinten en mij, gelukkig, geen blik waardig en lopen direct naar de badkamer. Even ben ik bang dat Fjodor zonder gêne de deur open zal trekken en ons allemaal Odile en Lew zal tonen, maar hij klopt beschaafd, doch dwingend, op de deur. Met ingehouden adem hoor ik hoe Odile door de badkamer loopt en uiteindelijk de deur opent. Zoals verwacht valt ze meteen uit tegen Fjodor, die haar angstaanjagend rustig en koel antwoord geeft. Plots wendt hij zich van haar af en kijkt naar Savoy, die uit zijn kamer is gekomen. Zijn vraag verbaast me, ons allemaal denk ik, want als hij vraagt of er andere vrijwilligers zijn blijft het doodstil. Even twijfel ik of ik me vrijwillig aan zal bieden, dat is waarschijnlijk sowieso fijner voor Odile dan dat Savoy het doet, maar dan besef ik me dat ik op die manier mee zou helpen aan het huwelijk, wat ik absoluut niet wil. Vervolgens richt hij zich tot Quinten, en uiteindelijk tot mij. Ik voel hoe ik verstijf, enkel en alleen door zijn blik, en bang met mijn ogen knipper. Zijn woorden dringen maar half tot me door en pas als hij zich weer tot Odile richt voel ik hoe mijn spieren zich weer ontspannen. Zenuwachtig kijk ik naar Lew, die met vuur in zijn ogen naar Fjodor kijkt, en Quinten, die schijnbaar ongeïnteresseerd is. Hoe kan het in godsnaam dat zij niet ook meteen de rillingen krijgen als die man naar ze kijkt? Kort na Fjodor komt er een vrouw de kamer binnen, die ook snel daarna weer weg gaat. Ik wil me weer tot Quinten richten als Lew Odile meezeult naar hun slaapkamer. Ik kijk even verbaasd hoe ze de deur achter zich dicht trekken en glimlach dan scheef naar Quinten. “Ze zijn wel heel subtiel hè, vind je niet?”
Savoy
Ook al lukte het me net nog prima lang te wachten zonder geïrriteerd te raken, ik erger me nu aan de geluiden die uit de badkamer komen en het feit dat mijn plan om te douchen niet door gaat door de seksuele pleziertjes van anderen. Ongeduldig tik ik met mijn vingers op de rand van het bed en uiteindelijk sta ik op, met de intentie die twee tortelduifjes onder de douche uit te sturen. Ze gaan maar verder in bed. Op het moment dat ik de deur echter uit stap ruik ik een geur die me bekend voor komt, en niet lang daarna komen Fjodor en een van zijn bodyguards binnen. Ik haal minachtend mijn neus op en ga met mijn armen over elkaar tegen de muur staan. Het is te hopen dat hij ze onder de douche uit krijgt, dan kan ik er zo onder. Ik zie hoe hij inderdaad op de deur van de badkamer begint te kloppen en een gesprek met Odile aanknoopt, die met druipend haar en in een badjas naar buiten komt. Ik probeer zo subtiel mogelijk naar de badkamer te lopen, aangezien ik me niet bepaald interesseer voor het gebabbel van de blonde man, maar dan richt hij zich plotseling op mij. "Je hebt een interessant gevecht geleverd. Je bent erg gewiekst en doortrapt. Interessant. Zou jij haar getuige willen zijn op het huwelijk, tenzij één van jullie zich aanbiedt als vrijwilliger." Hij rukt zijn koude blik even van me los en kijkt de kamer rond. Verbijsterd staar ik hem een moment aan. "Val dood." hoor ik Odile dan sissen, en ze neemt me de woorden uit de mond. Wie denkt hij wel niet dat hij is? Hij laat me eerst toetakelen in een kooigevecht waarin ik zonder Odile of mijn gave duidelijk geen kans had gemaakt, en hoopt zich dan met wat vleierij weer voor zich te winnen? Klootzak. "Luister, vriend, niet lullig bedoeld hoor, en niet dat ik me niet ontzettend, verschrikkelijk vereerd voel dat de grote Fjodor mij persoonlijk uitnodigt getuige te zijn op zijn bruiloft.." Ik hoop dat de spot goed te horen is in mijn stem, maar voor het geval dat haal ik toch even mijn neus minachtend op. "..maar ik heb andere, belangrijker zaken te doen, zoals het feit vervloeken dat ik de mogelijkheid niet heb je hoofd van je romp te rukken, het door de blender te halen en de rest van je lichaam in stukken te hakken en in de zon laten branden." Zonder verder nog wat te zeggen of te horen wals ik de badkamer in, en draai de deur achter me op slot. Ik begin die vent spuugzat te worden. Echt spuugzat. En nu ga ik douchen, want die bloedgeur die nu continu om me heen hangt fokt me alleen maar meer op.
[ bericht aangepast op 30 nov 2011 - 23:23 ]