• Als je een boek leest, vind je het dan fijner als het boek in de ik-vorm is geschreven of in de hij/zij/het-vorm?

    Ik-vorm: 'Echt waar?' zei ik terwijl ik moeite moest doen om niet over te geven.
    Hij/zij/het-vorm: 'Echt waar?' zei Piet (of hij) terwijl hij moeite moest doen om niet over te geven.

    Just curious. ^.^


    | Reality is for people that lack imagination |

    Beiden. ^^


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik-vorm.

    Liever de ik-vorm, want dan leef ik me meer in en voel ik meer mee met de hoofdpersoon.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik vorm, dan kan ik me tenminste echt inleven in een boek.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Ik lees beiden graag. Het ligt heel erg aan het verhaal, want als daar het van belang bij is, dat er veel gewisseld wordt tussen verschillende personen, die zich allemaal met anderen dingen bezig houden, is eerste persoon niet handig. Gaat het over de ervaringen van één persoon, dan is de derde persoon niet handig.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    EMMAH schreef:
    Ik-vorm.


    To infinity and beyond •

    Yoda schreef:
    Ik lees beiden graag. Het ligt heel erg aan het verhaal, want als daar het van belang bij is, dat er veel gewisseld wordt tussen verschillende personen, die zich allemaal met anderen dingen bezig houden, is eerste persoon niet handig. Gaat het over de ervaringen van één persoon, dan is de derde persoon niet handig.


    Dat ;D


    Maar over het algemeen toch liever ik-vorm, (:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Beide. Ligt echt aan het verhaal.


    Your make-up is terrible

    Ik-vorm lees ik liever, maar Hij/zij/het-vorm is soms mooier.


    'A journey of a thousand miles, begins with a single step.'

    Maakt mij niet echt uit.

    Het enige waar ik iets op tegen heb, is tegenwoordige tijd. Ik lees liever in verleden tijd.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Ik lees beiden graag. Maar ik geef wel de voorkeur aan verleden tijd, tegenover tegenwoordige tijd.


    I can't even think straight.

    ik-vorm^^


    You can't not look cool with a crossbow.

    Ligt aan het soort boek.
    Bij een chickflick bijvoorbeeld vind ik ik-vorm fijner, maar bij boeken als Harry Potter heb ik liever hij/zij.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Ik vorm.
    Ik vind het gwn doodmoeilijk om telkens , hij zij hun piet whatever te lezen.
    Ik erger me er kapot aan

    Remembrall schreef:
    Ligt aan het soort boek.
    Bij een chickflick bijvoorbeeld vind ik ik-vorm fijner, maar bij boeken als Harry Potter heb ik liever hij/zij.


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)