je keurt een boek niet af op de omslag, waarom een user dan wel?
Dat je een boek niet af moet keuren op de omslag is een bekende uitspraak, maar kom op, dat doet iedereen. Als je in een boekenwinkel rondloopt, kan je onmogelijk het hele boek gaan lezen voor je het koopt. Nee, je kijkt naar de titel, naar de tekst op de achterkant en bladert er misschien vluchtig doorheen, maar alleen als de eerste twee dingen je bevallen.
De omslag waar je op dat moment naar kijkt, kan je door meerdere dingen laten besluiten dat je het boek weglegt.
Verhalen op Quizlet hebben natuurlijk geen letterlijke omslag, maar wel een soort "voorpagina". Ik heb vaak zat dat ik de introductie doorlees en dan besluit het niet te lezen. Soms is het de verhaallijn die me niet aanspreekt, soms is het het gebrek aan interpunctie of een overvloed aan spelfouten, soms een combinatie van alles.
En ja, als ik een zo'n verhaal heb gezien dat me niet zo beviel, dan kijk ik ook met andere ogen naar de rest van de verhalen van de user.
Dus ja, ik beoordeel een boek als ik alleen nog maar de omslag heb gezien. Het kan best zijn dat ik meerdere boeken in mijn leven heb weggezet die me anders hartstikke leuk hadden geleken. Dat is het risico dat ik neem.
Hetzelfde oordeel ik over topicnamen. Zo ging ik er vanuit dat de starter van dit topic de creatieve inhoud belangrijker zou vinden, aangezien het nog altijd spelfouten is en niet spellingsfouten. En, was dat terecht?
Carry me away, I hope that you don't break.