• Okeei, ik ben nu dus bezig met allerlei profielkeuze testen. Tot nu toe komt er NG uit, omdat je daar technische/medische vlakken mee kunt doen, maar ook meer op het sociale/culturele vlak. Zoals het nu lijkt ga ik NG doen met Natuurkunde, Scheikunde, Biologie, Geschiedenis, Engels, Nederlands, CKV, Duits, Wiskunde B en Muziek (of NLT).

    Nu ben ik wel benieuwd wat voor een profiel jullie hebben gekozen, en wat voor richting de mensen in België gekozen hebben. En waarom. En als je er mee bezig bent wat je nu van plan bent te gaan doen, en waarom(:

    [ bericht aangepast op 5 nov 2011 - 17:30 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik heb C&M gekozen, met aardrijkskunde, geschiedenis, wiskunde A, tekenen, Engels, Nederlands, Frans & Duits als Extra Vak.
    Ik wil laten schrijfster worden, psycholoog, reizen...


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Heb mn diploma gehaald met C&M, Duits, Frans, Geschiedenis, Aardrijkskunde, Nederlands, Engels en Muziek


    I was an angel living in the garden of evil

    @Mayfly, is NLT interessant? Ik weet niet helemaal wat ik me bij dat vak voor moet stellen. Wij kunnen dat vak dus namelijk ook kiezen, maar ik weet het niet zeker.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik heb nu C&M, ik had eerst NG met Geschiedenis, maar vorig jaar ging Bio en Sk nogal slecht, dus heb ik gewisseld.

    [ bericht aangepast op 5 nov 2011 - 14:48 ]


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Atropos schreef:
    @Mayfly, is NLT interessant? Ik weet niet helemaal wat ik me bij dat vak voor moet stellen. Wij kunnen dat vak dus namelijk ook kiezen, maar ik weet het niet zeker.


    NLT is niets nieuws. Het is vak waarbij je met modules werkt en in zo'n module zitten verschillende vakken. Je hebt bijvoorbeeld een module genaamd Rijden onder invloed. Je maakt opgaves over reflexen (biologie), maakt snelheid- en tijdsgrafieken en werkt met formules (natuurkunde) en je doet experimenten met alcohol (scheikunde). Je werkt altijd in een groepje. Het is op zich wel leuk, aangezien je de dingen die je leert, toepast op iets wat in de praktijk gebeurt, dat doe je bij andere vakken minder. Je leert ook goed om met elkaar samen te werken. Oh, en je hebt er geen examen voor (in iedergeval bij ons niet) dat is ook een grote reden waarom ik NLT gekozen heb. (:


    wth.

    Mayfly schreef:
    (...)
    NLT is niets nieuws. Het is vak waarbij je met modules werkt en in zo'n module zitten verschillende vakken. Je hebt bijvoorbeeld een module genaamd Rijden onder invloed. Je maakt opgaves over reflexen (biologie), maakt snelheid- en tijdsgrafieken en werkt met formules (natuurkunde) en je doet experimenten met alcohol (scheikunde). Je werkt altijd in een groepje. Het is op zich wel leuk, aangezien je de dingen die je leert, toepast op iets wat in de praktijk gebeurt, dat doe je bij andere vakken minder. Je leert ook goed om met elkaar samen te werken. Oh, en je hebt er geen examen voor (in iedergeval bij ons niet) dat is ook een grote reden waarom ik NLT gekozen heb. (:


    Hmm, klinkt opzich nog wel interessant. Ik had me er echt best wel iets saais bij voorgesteld, gewoon een uitbreiding op Science (Nask & Bio) waarbij je nóg veel meer verslagen moet schrijven. Ik ga er nog eens even goed over nadenken of ik dat ga kiezen(:.

    [ bericht aangepast op 5 nov 2011 - 14:59 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Atropos schreef:
    (...)

    Hmm, klinkt opzich nog wel interessant. Ik had me er echt best wel iets saais bij voorgesteld, gewoon een uitbreiding op Science (Nask & Bio) waarbij je nóg veel meer verslagen moet schrijven. Ik ga er nog eens even goed over nadenken of ik dat ga kiezen(:.


    Het is ook eigenlijk een uitbreiding, maar het is echt niet saai. Je bent veel bezig en het is ook gewoon leuk om alles wat je hebt geleerd een keer op iets toe te passen. Maar denk er maar nog maar over na, id. (: Je hebt nog een tijdje, toch?


    wth.

    Ik doe EM met wiskunde A, filosofie, frans, geschiedenis, economie, aardrijkskunde, engels, ckv, nederlands en lo. Ik heb nog geen idee wat ik ermee wil worden.


    Even a white rose has a black shadow.

    Ik volg richting wetenschappen + 5 uur wiskunde(met optie: 2uur economie)
    Ik heb deze richting gekozen omdat ik enerzijds geen Latijn wou (te veel blokwerk en lijkt me nutteloos) en het de hoogste richting is in ASO (met de meeste uren wiskunde)
    Die richting interesseert me ook het meest en ik ga volgend jaar voor 8 uur wiskunde gaan -als ik het aankan, anders 6 uur -
    Wat ik hiermee later zal doen? Ik weet het nog niet, ik heb nog tijd... Waarschijnlijk zal ik verder verder studeren voor industrieel ingenieur...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik begin maandag met de profielkeuzen testen, Ik denk dat ik ongeveer hetzelfde als jou ga kiezen.

    [ bericht aangepast op 5 nov 2011 - 15:06 ]


    (Be)lieve in (you)rself

    C&M met Duits, muziek, aardrijkskunde en biologie.
    en ik heb spijt :') ik had liever in plaats van biologie wiskunde a gehad.

    en ofcourse engels, nederlands, geschiedenis, CKV en LO

    [ bericht aangepast op 5 nov 2011 - 15:06 ]


    Destroy what destroys you.

    Mayfly schreef:
    (...)
    Het is ook eigenlijk een uitbreiding, maar het is echt niet saai. Je bent veel bezig en het is ook gewoon leuk om alles wat je hebt geleerd een keer op iets toe te passen. Maar denk er maar nog maar over na, id. (: Je hebt nog een tijdje, toch?


    Ja, dat lijkt me er dus ook wel leuk aan. Ik bedoel als ik NG met de bovenstaande vakken ga kiezen, dan krijg ik op dat vlak al genoeg theorie door Biologie, Natuurkunde en Scheikunde. En om dan dan nóg een theorie vak op hetzelfde vlak te kiezen leek me niet echt geweldig. Maar als het om het toepassen van de kennis gaat, lijkt het me wel echt leuk om te kiezen. Maar ik heb inderdaad nog een tijdje. In April moet ik mijn definitieve keuze maken. Maar ik moet nu allemaal van die tests maken, dus vandaar(;


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik heb E&M met Aardrijkskunde, wiskunde A en Frans. En dan nog met de vakken geschiedenis, Nederlands, Engels, CKV en LO. Ik had geen idee wat ik wilde gaan doen toen ik moest gaan kiezen, dus ik heb een zo uitgebreid mogelijk profiel gekozen. En omdat er economie en wiskunde in zitten (niet mijn beste vakken) koos ik er een makkelijk vak als aardrijkskunde bij zodat ik me helemaal op de andere vakken kon concentreren.


    Take risks and conquer your fears.

    Havo: Natuur&Gezondheid met natuurkunde, wiskunde a & tekenen.
    En ik ga later in het ziekenhuis werken, in de technische kant daarvan:Y)


    You try so hard not trying to try so hard.

    Ik heb hetzelfde profiel als jouw, alleen ipv geschiedenis, heb ik aardrijkskunde. Er staat dat ik officieel NT profiel heb, maar dat is zo'n dubbel profiel :'D


    To live would be an awfully big adventure