• Hij is de afgelopen weken volop in het nieuws geweest: Mauro Manuel. De achttienjarige Angolese jongen die al acht jaar bij een Limburgs pleeggezin woont, hier naar school gaat en vrienden heeft. Veel verontwaardigde reacties, media-aandacht en een massaal getekende petitie op internet kwamen voor Mauro op gang toen bekend werd dat de minister van Immigratie hem het land uit wilde zetten.

    En hoewel er gisteren nog goed nieuws leek te zijn toen het ministerie Mauro een studievisum aanbood, kwam vandaag het hoge woord er uit. Minister Gerd Leers van Immigratie besloot dat Mauro alsnog het land uit wordt gezet en terug moet naar Angola.



    Verdomme man!

    Wat is Nederland toch ook een kutland!

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 23:18 ]

    StJimmy schreef:
    (...)
    Dat gaat ook niet van de een op de andere dag.
    In elke stad heb je slechte buurten en goede, ik woon in zo'n slechte buurt en ik heb er geen probleem mee. Ja ik hoor ook dingen, maar mijn buren zijn zo aardig en buitenlands. Beter dan de goed christelijke buurman die juist voor overlast zorgt.
    Mensen zien vaak alleen het probleem en niet het goede, mede omdat het goede niet in het nieuws komt. Dat is spijtig.


    Ik heb gewoon hele slechte ervaringen met buitenlanders, hele slechte. Maar goed, het is niet zo dat ik met geen enkele buitenlander kan opschieten van een vriendin van mij is Moslima en draagt een hoofddoek. Maar zij doet een opleiding en voelt zich gewoon Nederlander. Dan heb ik geen problemen met je. Ik heb wel problemen met mensen die zeggen dat ze Marrokkaan zijn. Nee, je woont in Nederland dus ben je Nederlands. -__-


    To infinity and beyond •

    Ik vindt het wel kut voor hem alleen hij was hier al acht jaar. In die acht jaar konden ze echt wel voor een paspoort zorgen. Van mij mag hij blijven trouwens.


    «´¨`•..¤:Peace¤..•´¨`»

    Gregory schreef:
    (...)

    Ik heb gewoon hele slechte ervaringen met buitenlanders, hele slechte. Maar goed, het is niet zo dat ik met geen enkele buitenlander kan opschieten van een vriendin van mij is Moslima en draagt een hoofddoek. Maar zij doet een opleiding en voelt zich gewoon Nederlander. Dan heb ik geen problemen met je. Ik heb wel problemen met mensen die zeggen dat ze Marrokkaan zijn. Nee, je woont in Nederland dus ben je Nederlands. -__-

    Wtf? xd
    Als je in Marokko bent geboren òf je hebt een Marokkaanse paspoort, dan ben je Marokkaans, oké. :'D
    Veel mensen kunnen niet eens zeggen dat ze Nederlander zijn, omdat ze enkel een verblijfsvergunning bezitten en geen nationaliteit. :'D


    Where there is a sea there are pirates...

    Gregory schreef:
    (...)

    Ik heb gewoon hele slechte ervaringen met buitenlanders, hele slechte. Maar goed, het is niet zo dat ik met geen enkele buitenlander kan opschieten van een vriendin van mij is Moslima en draagt een hoofddoek. Maar zij doet een opleiding en voelt zich gewoon Nederlander. Dan heb ik geen problemen met je. Ik heb wel problemen met mensen die zeggen dat ze Marrokkaan zijn. Nee, je woont in Nederland dus ben je Nederlands. -__-

    Wat is Nederlands, ik ben hier geboren en woon al het leven hier, net als mijn voorouders tot de oma van mijn opa. Maar ik heb geen idee wat mij nou een Nederlander maakt, behalve dat woord in mijn ID.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Gregory schreef:
    (...)

    Ik heb gewoon hele slechte ervaringen met buitenlanders, hele slechte. Maar goed, het is niet zo dat ik met geen enkele buitenlander kan opschieten van een vriendin van mij is Moslima en draagt een hoofddoek. Maar zij doet een opleiding en voelt zich gewoon Nederlander. Dan heb ik geen problemen met je. Ik heb wel problemen met mensen die zeggen dat ze Marrokkaan zijn. Nee, je woont in Nederland dus ben je Nederlands. -__-

    Buitenlanders met een Nederlands paspoort zijn allochtonen, geen buitenlanders. Dus met wie heb je nou problemen, échte buitenlanders of allochtonen?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Nederland...


    26 - 02 - '16

    Leers, ah ja, ik ken hem. *O* Hij wilde wietboten leggen op de weg naar school toe.
    Maar goed.

    Ik vind dat hij gelijk heeft. De VN laten dit gewoon gaan, en dat wil zeggen dat het er veilig is. Bovendien, als hij blijft omdat hij toevallig in het nieuws is, willen zoveel meer jongeren blijven en dat kan gewoon niet.
    Dalijk is het vreemdelingenland met een beetje Nederland.

    Edit: Ik ga hier niet meer kijken; schelden heeft dus geen zin.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2011 - 20:28 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Even eerlijk? Het boeit me echt niks of die kerel weg moet of mag blijven. Ik leef wel verder :W


    -

    Genius schreef:
    Even eerlijk? Het boeit me echt niks of die kerel weg moet of mag blijven. Ik leef wel verder :W



    Weetje hoe harteloos dat is.

    Hale schreef:
    (...)


    Weetje hoe harteloos dat is.

    Don't care. Ik ben ontzettend egoïstisch, dat weet ik ook wel.


    -

    Op dit moment schaam ik me wel dat ik een Nederlander ben.
    Tuurlijk, regels zijn regels, maar dit is zo'n zaak waarbij je de regels een keer moet laten voor wat het is. Zo'n jongen kun je het land niet meer uitzetten. Hij heeft niemand daar, geen geld, geen baan, geen mensen die om hem geven. Niets.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Ach hij wist dat het kon gebeuren. Dus als dat dan gebeurt hoeft er helemaal geen heisa rond te zijn, hij wist het punt.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    I really, really don't care. Ik ben dat gezeik om Mauro echt zat. ><


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ben ik toch even blij dat toch nog mensen met mij eens zijn.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2011 - 20:48 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt