• Ik zit in 3vwo en moet als afsluitng van mijn gschiedenishoofdstuk een verhaal schrijven over de Eerste Wereldoorlog. Nu weet ik niet waar het over moet gaan. Ik zat te denken aan een soldaat die brieven ontvangt van, en brieven schrijft naar zijn geliefde. Op een gegeven moment ontvangt de vrouw geen brieven meer wat dus betekent dat hij is overleden. Het verhaal zal dan ook alleen maar bestaan uit brieven.
    Het leek me wel een goed idee, maar toen ging ik nadenken en dacht dat het misschien te 'cheesy' was voor een schoolopdracht. Heeft iemand nog suggesties en ideeën?

    [ bericht aangepast op 23 okt 2011 - 16:24 ]


    Oh my God, Becky. Look at her butt.

    Nonchalance schreef:
    Ik zit in 3vwo en moet als afsluitng van mijn gschiedenishoofdstuk een verhaal schrijven over de Eerste Wereldoorlog. Nu weet ik niet waar het over moet gaan. Ik zat te denken aan een soldaat die brieven ontvangt van, en brieven schrijft naar zijn geliefde. Op een gegeven moment ontvangt de vrouw geen brieven meer wat dus betekent dat hij is overleden. Het verhaal zal dan ook alleen maar bestaan uit brieven.
    Het leek me wel een goed idee, maar toen ging ik nadenken en dacht dat het misschien te 'cheesy' was voor een schoolopdracht. Heeft iemand nog suggesties en ideeën?


    Oh my God, Becky. Look at her butt.

    Waarom quote je jezelf?
    Mij lijkt het idee wel goed zo hoor. Je lerares/leraar heeft immers niet gezegt hoe het verhaal moest zijn.(:


    comfort in c h a o s

    Je mag je topic niet omhoog schoppen, for the record.
    En anders verzin je toch iets rónd die brieven? Je laat de geliefden brieven schrijven, maar je schrijft ook stukken over de horror die de man meemaakt en niet naar zijn geliefde schrijft (just saying, maar niet veel mannen schreven letterlijk wat er gebeurde in een brief naar hun vrouw)


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Dat is wel leuk, of je schrijft een verhaal over soldaatkindjes, als ze die toen ook al hadden. Ik heb echt geen verstand van WOI.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Postcards schreef:
    Je mag je topic niet omhoog schoppen, for the record.
    En anders verzin je toch iets rónd die brieven? Je laat de geliefden brieven schrijven, maar je schrijft ook stukken over de horror die de man meemaakt en niet naar zijn geliefde schrijft (just saying, maar niet veel mannen schreven letterlijk wat er gebeurde in een brief naar hun vrouw)


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Als je de verschikkingen van de loopgraven, de onwetendheid van het thuis front, het nationalisme, de vrolijkheid die verandert in verdriet en het besef van dat de oorlog wel erg is er goed in beschrijft kan het heel mooi worden.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Nonchalance schreef:
    Ik zit in 3vwo en moet als afsluitng van mijn gschiedenishoofdstuk een verhaal schrijven over de Eerste Wereldoorlog. Nu weet ik niet waar het over moet gaan. Ik zat te denken aan een soldaat die brieven ontvangt van, en brieven schrijft naar zijn geliefde. Op een gegeven moment ontvangt de vrouw geen brieven meer wat dus betekent dat hij is overleden. Het verhaal zal dan ook alleen maar bestaan uit brieven.
    Het leek me wel een goed idee, maar toen ging ik nadenken en dacht dat het misschien te 'cheesy' was voor een schoolopdracht. Heeft iemand nog suggesties en ideeën?


    Over de Eerste Wereldoorlog, dûh. Schrijf een verhaal over de moord op de Tsaar, de Tsarina en hun kinderen. Oja, Rasputin had een lul van dertig centimeter, ook een leuk weetje op er in te zetten ;) xD


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    waarom doe je niet een soort dagboek van een jonge soldaat in de eerste wereld oorlog over wat hij allemaal mij maakt over brieven die hij schrijft.
    over dat het eerst allemaal wel okeey was todat zijn vrienden neergeschoten worden en gebombarderrt.

    voor inspiratie moet je ff een film over wo1 kijken weet niet meer hoe die heet maar er is een hele goeie die best schokking is.

    Ja, misschien kan je inderdaad een 'dagboek' van een soldaat maken?

    Pff.. Lekker moeilijke opdracht ^^
    Schrijf over 2 geliefden die worden gescheiden door de oorlog. Na een lange tijd keert hij terug naar z'n land en ontdekt hij dat z'n geliefde ondertussen kinderen heeft met een andere man en is getrouwd... Daarna krijgen ze weer contact en leven ze samen verder met die kinderen ^^


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Over de duitsers


    Firm believer of all that is magic

    Ik vind het wel een leuk idee en het ligt er helemaal aan hoe jij het schrijft of het "cheesy" wordt of niet. Ik wou dat wij zo'n schoolopdracht hadden. (cat)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Geniusferb schreef:
    Over de duitsers


    Dat was de Tweede Wereldoorlog


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Square schreef:
    Ik vind het wel een leuk idee en het ligt er helemaal aan hoe jij het schrijft of het "cheesy" wordt of niet. Ik wou dat wij zo'n schoolopdracht hadden. (cat)


    ja ik ook... dit is zo'n vindingrijke opdracht..
    je kan ermee doen wat je wilt!! :O


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Basecca schreef:
    (...)

    Dat was de Tweede Wereldoorlog

    En de Eerste. In de Eerste vechten de centrale(o.a. de Duitsers) tegen de Centrale (o.a. de Fransen). WOI is een reactie op de Frans/Duitse oorlog, WOII is een reactie op WOI.
    Voor dat je reageert eerst even je informatie controleren.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall