• Ik zit in 3vwo en moet als afsluitng van mijn gschiedenishoofdstuk een verhaal schrijven over de Eerste Wereldoorlog. Nu weet ik niet waar het over moet gaan. Ik zat te denken aan een soldaat die brieven ontvangt van, en brieven schrijft naar zijn geliefde. Op een gegeven moment ontvangt de vrouw geen brieven meer wat dus betekent dat hij is overleden. Het verhaal zal dan ook alleen maar bestaan uit brieven.
    Het leek me wel een goed idee, maar toen ging ik nadenken en dacht dat het misschien te 'cheesy' was voor een schoolopdracht. Heeft iemand nog suggesties en ideeën?

    [ bericht aangepast op 23 okt 2011 - 16:24 ]


    Oh my God, Becky. Look at her butt.

    Misschien kan je de Slacht om de Somme er in verwerken, die is nogal bekend en daar is veel over te vinden.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    En de Eerste. In de Eerste vechten de centrale(o.a. de Duitsers) tegen de Centrale (o.a. de Fransen). WOI is een reactie op de Frans/Duitse oorlog, WOII is een reactie op WOI.
    Voor dat je reageert eerst even je informatie controleren.


    Ja, dat snap ik ook wel, maar ik vond haar reactie zo kortaf en de meeste mensen denken bij WOII aan Duitsland.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik heb werkelijk geen idee. Wij moesten vorig jaar ook ooit zoiets doen en toen hebben we er een sprookje van gemaakt. Maar ik weet niet of dat binnen jouw onderwerp gaat lukken.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Basecca schreef:
    (...)

    Dat was de Tweede Wereldoorlog
    lol whut de Eerste was ook tegen de Duitsers x'D niet tegen het naziregime though...
    OT: schrif over de slag bij de Somme. De stress en angst die de soldaten toen hebben moeten gevoeld moet immens geweest wijn. Ik zou geen liefdesverhaal inleveren, angezien het punt van de opdracht volgens mij over het algemeen is dat je leert opzoeken over de oorlog en hem probeert in te schattten.

    [ bericht aangepast op 23 okt 2011 - 17:54 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Basecca schreef:
    (...)

    Dat was de Tweede Wereldoorlog


    Ik weet heel veel over de 1ste en de 2de wereldoorlog hoor.


    Firm believer of all that is magic

    Schrijf iets over hoe een vijandelijke soldaat in aanraking komt met een kind van bezet gebied en vervolgens een vriendschap met elkaar sluiten oid. Daar kun je iets heel moois van maken :]

    Ik had een tijdje terug een verhaal geschreven hoe twee Russen aan het Oostfront op het pad stuitten van een Duitse hond (te zien aan een hakenkruis insigne) en dat de ene Rus die hond van alles leerde en hem als een echte vriend beschouwde. Het is dan wel de Tweede Wereldoorlog, maar afijn, 't gaat om 't idee.
    Voila, dit is 'm, als je inspiratie zoekt :]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik denk dat je dan een heel lang verhaal krijgt.
    Je kan beter een idee bedenken waar je minder werk van hebt, lijkt mij :')


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    OHMYRYAN schreef:
    Ja, misschien kan je inderdaad een 'dagboek' van een soldaat maken?

    Die opdracht had ik vorig jaar, die had ook de titel 'dagboek van een soldaat' en ik haalde er een 9 voor...


    Take risks and conquer your fears.