Tragically schreef:
(...)
Serieus, ik vind jou redeneringen echt zo gestoord, hoe kun je een mens nou met een dier vergelijk? Een mensenleven is echt wel belangrijker dan dat van zo'n kleine miezerige mug/vlieg. Vind je het gek dat ze zo in het nieuws komt? Dat is om mensen te laten weten wat er gebeurd is, en dat ze 'zoveel' aandacht krijgt opeens, omdat er mensen zijn, die wél nog om andere geven, wat je niet van iedereen kunt zeggen. Zoiets heet medeleven met de familie. Ik vind het niet normaal dat kinderen niet meer veilig zijn in de wereld, en dan kom jij aanzetten met 'save the live of a fly!' Serieus, wat is er mis met jou? Ik snap mensen zoals jij écht niet. Je vind je eigen leven dus ook minder belangrijk want ja die árme, armé zielige mug ook hé... Oké, dat je om dieren geeft, maar dat gedoe om een kleine kut vlieg/mug waar er nog Miljarden van zijn, gaat me écht veel te ver.
Je begrijpt me verkeerd. Ik vind mijn leven even belangrijk als dat van ieder ander, maar ik vind het leven van een dier en een mens ook even belangrijk. Zoals ik al zei, ik vind her verschrikkelijk wat er is gebeurd, ik vind het ook erg dat niemand veilig is. Maar ik vind het doden van dieren ook erg. Je zeg wel dat er miljoenen vliegen zijn, maar er zijn ook miljoenen mensen. Zo veel verschillen wij niet van dieren, we zijn dieren. Waarom heeft het leven van een mug minder waarde dan dat van een ander dier?
Daarbij heb ik NOOIT gezegd dat andere dieren niet mogen doden, ik vind het alleen niet kunnen en doe het daarom niet. Dat is alles.
Maar jullie snappen mijn punt niet, dus veel zin heeft deze discussie niet. Behalve dat we mekaar alleen maar irriteren of boos maken, wat nutteloos is. Dus ik stop er mee.
[ bericht aangepast op 20 okt 2011 - 22:32 ]
Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall