• Ik heb het over mijn moeder, want nu is ze echt een vuile egoïstische teef - pardon voor mijn taalgebruik.
    Dit jaar heb ik mijn studiegeld €100,- voorschot (en ik wil niet weten hoeveel erbij komt als mijn beurs niet aanvaard wordt), mijn boeken €450,-, mijn treinabonnement voor 3 maanden, €37,00 straks nog bus erbij voor god weetikhoeveel betaald terwijl zij geen rotte frank heeft betaald.
    Nu gaan we met de mensen die Nederlands doen eind oktober naar Amsterdam (wat trouwens verplicht is) en dan kost zo'n slordige €170,- en raad eens, ja hoor ik mag het ook bijna helemaal zelf betalen. Oh jeez, ze heeft me €70,- ervoor gegeven, woeptiedoe.
    Maar zelf koopt ze samen met mijn stiefvader een nieuwe auto, een Vespa om 400m van huis naar werk mee te gaan en allerlei andere dingen waarvan het pijn doet aan je ballen als je aan de prijs denkt, maar €170,- voor mij zodat ik naar Amsterdam kan gaan, neen, dat heeft ze niet.
    Daar gaat het geld dat ik wil sparen om naar London te gaan. Egoïstische teef.

    [ bericht aangepast op 9 okt 2011 - 20:22 ]

    Wow, it's like a warzone in here.


    No growth of the heart is ever a waste

    Applejack schreef:
    (...)

    Ik kom niet als het slachtoffer uit de hoek. Ze zei letterlijk tegen mij, dat ik het recht niet heb, om mijn mening te geven. Raad eens, volgens artikel 1 van de grondwet heb ik dat recht wel. Ik zeg dat ze op moet groeien, omdat ik haar nooit gezegd heb wat ze moet doen en zij zit te claimen dat ik dat wel doe.

    En als iemand mij letterlijk zegt, dat ik niet HET VERDOMDE RECHT HEM MIJN MENING NEER TE ZETTEN, dan zegt ze dat ik mijn mening NIET MAG ZEGGEN. Want dat zei ze letterlijk.

    Ik ken de huissituatie inderdaad niet, maar dan kan ik nog wel zeggen, dat ik vind, dat er ook respect mag zijn. Jij kent mijn thuissituatie ook niet, jij hebt ook geen flauw idee wat IK mee heb gemaakt, waardoor ik dat zeg. Ik heb haar nooit bevolen dat te doen of wat dan ook. Vind je het raar dat ik boos word als iemand mij zegt, dat ik mijn mening niet mag geven? Vind je het gek dat ik mezelf verdedig als ze mijn woorden verdraait als bevelen dat ze iets moet doen? Dat heb ik nooit gedaan. Ik heb zelf GEZEGD dat ik vind dat haar moeder óók mee moet betalen, maar dat ik daarnaast wel vind, dat ze haar moeder geen egoïstische teef moet noemen. Dat was het enige dat ik zei, en vervolgens heb ik opeens geen rechten meer. Ja, daar word ik dan boos over, lijkt me nogal logisch.


    Pardon, ik heb gezegd: Zolang je eigenlijk niet op de hoogte bent van mijn thuissituatie vind ik eigenlijk niet dat je het recht heb om te zeggen dat ik haar moet respecteren.

    Jij hebt gezegd: Je moet je ouders altijd respecteren, wat je thuissituatie ook is.

    1. Ik heb je nooit van je mening ontnomen, ik heb alleen gezegd dat jij niet de juiste persoon bent om te zeggen of ik ze al dan niet respect moet tonen.
    2. Jij vindt hier dat ik ongeacht in welke toestand ik leef, en hoe mijn thuissituatie ook moge zijn, respect moeten tonen voor iemand.

    Doe aub niet alsof ik je van je mening ontnomen heb.

    Storytime schreef:
    (...)
    Ze word niet aangevallen. En ik zeg toch dat ze dat mag, ze moet alleen niet verwachten dat iedereen ze deelt of er mee eens is.


    Ze hoeft het niet eens met me eens te zijn. Ik was het zelfs met haar eens, over dat haar moeder mee moest betalen. Maar opeens werd er tegen mij gezegd, dat ik het recht niet had om ook maar iets over haar te zeggen.. Dus ze zei letterlijk dat ik mijn mening niet mag geven en er geen recht op heb.. Dat doet mij ook pijn, daar word ik boos om en daar raak ik óók overstuur van.

    Dus nogmaals, voor de duidelijke orde, het enige waar ik op dat moment niet tegen kon, was dat er gezegd werd, dat ik geen recht op een mening had. Ik ben het er helemaal mee eens, dat als je moeder geld heeft voor een nieuwe auto, ze ook moet helpen meebetalen. Maar zeg nooit tegen mij dat ik ergens het recht niet toe heb, want voor zover ik weet heb ik nog steeds het recht op een mening.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    *facepalm*

    Als Applejack dat ze vind dat je ouders meot respecteren.
    en jij zegt: Nee, zoalng je mijn thuis situatie niet kent heb je het recht niet om dat te zeggen.

    Dan ontneem je haar mening dus wel.
    don't twist your words.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    StoryBelle schreef:
    *facepalm*

    Als Applejack dat ze vind dat je ouders meot respecteren.
    en jij zegt: Nee, zoalng je mijn thuis situatie niet kent heb je het recht niet om dat te zeggen.

    Dan ontneem je haar mening dus wel.
    don't twist your words.

    Waar moei jij je eigenlijk mee?

    Agape schreef:
    (...)
    Waar moei jij je eigenlijk mee?


    Met het feit dat jij mijn vriendin van haar mening ontneemt.
    als jou zus voor jou "zielige situatie" mag opkomen, mag ik dat ook.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Quizlet, één bericht is genoeg.

    [ bericht aangepast op 9 okt 2011 - 21:09 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    StoryBelle schreef:
    (...)

    Zoals hierboven gezegt, Er was letterlijk tegen Applejack gezegt dat ze het RECHT neit heeft om haar mening te geven. doh? Read before answering back.

    Doe het dan zelf ook, je valt me aan met iets waar ik het mee eens ben. Sorry als ik over een ding heb heen gelezen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    *pakt popcorn*


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Agape schreef:
    (...)

    Pardon, ik heb gezegd: Zolang je eigenlijk niet op de hoogte bent van mijn thuissituatie vind ik eigenlijk niet dat je het recht heb om te zeggen dat ik haar moet respecteren.

    Jij hebt gezegd: Je moet je ouders altijd respecteren, wat je thuissituatie ook is.

    1. Ik heb je nooit van je mening ontnomen, ik heb alleen gezegd dat jij niet de juiste persoon bent om te zeggen of ik ze al dan niet respect moet tonen.
    2. Jij vindt hier dat ik ongeacht in welke toestand ik leef, en hoe mijn thuissituatie ook moge zijn, respect moeten tonen voor iemand.

    Doe aub niet alsof ik je van je mening ontnomen heb.



    En daarvoor stond, dat ik vond dat je dat moest hebben. Ik vond en jij moet zijn twee compleet andere dingen. En als ik het recht niet heb om iets te zeggen, dan ontneem jij mij het recht mijn mening te geven. Als je had gezegd 'ik vind niet dat jij in de situatie verkeerd mij te zeggen dat ik haar moet respecteren' dan was het geweest van 'je weet niet hoe de situatie is, dus kun je er niet over oordelen'
    Nee, als iemand letterlijk zegt, dat ik het recht niet heb om iets te zeggen, dan neem ik dat op, als een aanval op mijn rechten. Ik Heb je gelijk gegeven in dat je moeder mee moet betalen en dan opeens een reactie krijgen waarop je gewoon je rechten even in ontnomen worden, dat komt dan hard aan. Blijkbaar was het gewoon onhandige formulatie van ons beiden, maar dat kan altijd gebeuren. Als ik vervolgens nog eens verder aangevallen blijf worden en steeds herhaald wordt, dat ik je niets voor moet schrijven, terwijl ik dat niet deed, dan schiet ik ook in de verdediging. Net zo hard als dat jij dat deed.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Aguamenti schreef:
    *pakt popcorn*


    *kijkt lief* Mag ik ook?


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.