• Sinds één september zit ik dus op het eerste middelbaar. Ik doe Latijn. Maar ik begin steeds meer te twijfelen. De laatste tijd word het ook moeilijker. Maar dat komt omdat ik gewoon te lui ben om te leren. Ik snap er amper iets van. Wat zijn de adjectieven, wat zijn de substantieven, .. Ik weet het allemaal niet meer! Het enige wat ik zowat kan is de vertaling. Ik wil geen Latijn meer doen maar Moderne. Maar ik wil niet van klas overstappen. We hebben een leuke klas enzovoort. Maar ik wil gewoon geen Latijn meer. Iemand die raad weet?

    Bedenk wel dat in je eerste jaar alles moeilijk lijkt. Je bent pas een maand bezig. En als je te lui bent om te leren, kan je daar misschien iets aan doen. Wél gaan leren, dus :'p Misschien dat dat helpt, want dan weet je wat je te wachten staat en als je dingen niet begrijpt, kan je dat navragen bij je docent.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik ben nu bezig aan mijn laatste jaar Latijn (: en de enige reden waarom ik het doe is omdat de andere richtingen (Economie, Wetenschappen & Humane) me totaal niet liggen. Ik vind wel dat je als je het echt niet meer graag doet, je beter verandert. Het is niet dat je vrienden zult verliezen en het is altijd leuk om nieuwe te maken :] Daarbij wil je wss ook niet dat je punten ferm dalen :]


    And in that moment, we were infinite.

    Cayack schreef:
    (...)

    Ik leer ook wel, maar ik snap het dan nog niet.

    Je zei zelf dat je te lui bent om goed te leren? Neem anders bijles, geef niet te snel op want misschien krijg je wel spijt.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Je kan de mensen van je klas toch ook nog in de pauzes zien, miss is die andere klas ook leuk :)
    btw: het is wel zo handig om te blijven leren, en uitleg te vragen, als je het niet begrijpt. Je mag best aan me vragen over Latijn, ik weet alleen niet hoeveel jaar je al hebt gehad ervan, ik drie, dus miss ben ik nog niet zo ver. Ik vind het simpel, juist de gram., daarom denk ik Grieks te gaan doen, want daar heb je meer aan de gram. bij het vertalen vind ik dan bij Latijn.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2011 - 21:50 ]


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    AppleFritter schreef:
    (...)
    Je zei zelf dat je te lui bent om goed te leren? Neem anders bijles, geef niet te snel op want misschien krijg je wel spijt.


    inderdaad grote kans dat je spijt krijgt
    nu kom ik regelmatig aitj tegen en dan wil ik het altijd vertalen , maar ik kan dat niet meer
    en eerlijk je komt overal latijn tegen
    door je latijn heb je een groot voordeel op frans, duits en engels
    veel franse en engelse woorden lijken op die van het latijn
    het italiaans is bijna hetzelfde
    en duits heeft ook naamvallen, en als je latijn doet heb je daardoor bij je andere vakken ook een voordeel

    'Het enige dat ik kan is de vertaling'

    Ja, dat is toch ook echt alles dat je moet kunnen? (cat)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Stop dan, ik heb geen verstand van Latijn enzovoort.
    Maar het beste wat je kunt doen is stoppen en gewoon nog omgaan met deze klas?


    <3

    Nou, ga moderne doen. Oké, je wilt in je huidige klas blijven, maar sowieso dat die volgend jaar gemixt wordt met andere klassen, dat is vaak zo. En je snapt er niets van en het klinkt alsof je het niet graag doet.. Stap gewoon over, dat is meestal geen enkel probleem.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Beastcrash schreef:
    'Het enige dat ik kan is de vertaling'

    Ja, dat is toch ook echt alles dat je moet kunnen? (cat)


    vergeet de gramatica niet,
    na het tweede ken je 5 naamvallen, 12 tijden van de werkwoorden, Syntaxis, voltooide deelwoorden, de vervoegingen van de naamvallen ( meer dan 5), voornaamwoorden, onregelmatige werkwoorden en nog veel meer

    link

    alles wat op deze site staat ken je na het tweede jaar latijn al

    [ bericht aangepast op 8 okt 2011 - 23:09 ]

    Everx schreef:
    (...)

    vergeet de gramatica niet,
    na het tweede ken je 5 naamvallen, 12 tijden van de werkwoorden, Syntaxis, voltooide deelwoorden, de vervoegingen van de naamvallen ( meer dan 5), voornaamwoorden, onregelmatige werkwoorden en nog veel meer

    link

    alles wat op deze site staat ken je na het tweede jaar latijn al


    Ik doe Latijn dus ik weet wat het inhoud. Bedankt. (cat)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Je zit nog maar 2maanden in de 1e klas. Probeer het eerst eens aan te zien, neem desnoods bijles. Je zei zelf dat de rest goed gaat behalve Latijn, steek daar dan wat meer tijd in. Het is zonde om het nu al te laten vallen, je bent nog maar net begonnen.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Ik heb ook het eerste jaar latijn gedaan en ik vond het absoluut niet leuk, dus ben ik overgestapt. Ik heb wel mijn hele jaar afgemaakt in latijn. Doe gewoon wat je wil doen! Je klas zie je heus nog wel in de pauze etc, als je echt niet graag Latijn doet met je ermee stoppen (:

    Wat wil je liever? Blijven zitten en je jaar overnieuw doen of dat je toch over gaat maar in een andere klas zit. Wie weet zitten daar ook leuke kinderen.


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Ik ga moderne wetenschappen doen :Y)


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.