• Quintessence schreef op 6 okt 2011 - 13:41:
    Heej,
    Dan heb je bij deze toestemming om de themawedstrijd te beginnen. Wil je mij de link van het topic even sturen?
    x


    Aloa :'D
    Cresta en ik hebben toestemming gekregen om onze Honger spelen van Quizlet Themawedstrijd te openen.

    Wij zoeken:
    # 12 - 24 tributen

    Deelnemers:
    - Spotgaai #1 #2 #3
    - Kreacher #1 #2 #3
    - Liberacorpus #1 #2 #3
    - Taize #1 #2 #3


    Uitslag:
    - Taize #1 (7.5+7):2= 7.25 #2 (8.0+9.0):2= 8.5 #3 (7.5+7):2= 7.25
    - Spotgaai #1 (8.5+8.0):2= 8.25 #2 (8.5+7.5):2= 8 #3 (9.0+9.0):2= 9
    - Kreacher #1 (9.0+9.5):2= 9.25 #2 (9.0+9.5):2= 9.25 #3 (8.5+8.5):2=8.5
    - LoganHLover #1 (7.5+8.0):2= 7.75 #2 (7.5+8.0):2= 7.75 #3 (6.0+7.5):2= 6.75
    - Liberacorpus #1 (7.0+8.5):2= 7.75#2 (9.0+8.5):2= 8.75 #3 (7+8.5):2= 7.75
    - BlondDevil #1 (7.0+7.5):2= 7.25 #2 (7.0+8.0):2= 7.5 #3 (6.0+6.0):2= 6.0


    Afvallers:
    - Prim
    - Translate #1 niet ingeleverd
    - Abernathy #1 niet ingeleverd
    - MissDior #1 niet ingeleverd
    - Blueblood#1 niet ingeleverd
    - iPotter #1 niet ingeleverd
    - Fae #1 niet ingeleverd
    - Schneider #1 niet ingeleverd
    - Roux #2 niet ingeleverd
    - Maeleena #2 niet ingeleverd
    - CrispsPink#2 niet ingeleverd
    - Fayan #2 afgevallen
    - Kiara2 #2 afgevallen
    - BlondDevil #3 afgevallen
    - LoganHLover #3 afgevallen



    Juryleden:
    # Cresta
    # Thresh


    Prijzen:
    Eerste plaats: 25 credits + Eer
    Tweede plaats: 15 credits + Eer
    Derde plaats: 7 credits + Eer


    De eerste opdracht:
    In het boek ‘Vlammen’, waarin de 3e kwartkwelling bekend word gemaakt, stapt er een man met een doos enveloppen naar voren, gesorteerd en genummerd. Katniss bedenkt zich ze dus dat er al ontzettend veel kwartkwellingen zijn bedacht, aan jullie de taak dus!
    Verzin een kwartkwelling, wees zo origineel mogelijk. Je omschrijft het idee dus, als het vooral om de arena gaat, kan je eventueel foto’s opzoeken en gebruiken.
    Minimaal aantal woorden: 600, geen maximaal aantal woorden. Succes!
    DEADLINE: Maandag 17 oktober, 23:99


    De tweede opdracht:
    In de Hongerspelen trilogie gaan er vele personages dood. Stel je voor, je kan één iemand zijn leven redden, maar daarvoor moet er een ander dood. Maak een verhaal dat bij de verhaallijn van de boeken past waar je laat zien welk personage je laat leven en er een ander dood gaat. Minimum woorden: 700.
    Stuur de link naar het hoofdstuk naar beide juryleden. Succes!
    DEADLINE: Donderdag 3 november, 23:59


    De derde opdracht:
    Iedere tribuut heeft een speciaal soort districtsaandenken, iets dat hun doet denken aan thuis. Zo heeft Katniss haar speld, heeft Peeta in Catching Fire een ketting en heeft Rue haar ketting. Wat zou jouw districtsaandenken zijn?
    Dit mag een voorwerp van jezelf zijn, je mag ook zelf iets maken of gewoon iets tekenen.
    Maak er ook een korte beschrijving bij waarom je dit voorwerp kiest, circa 300 woorden.
    Stuur de link van je creatie naar beide juryleden!
    DEADLINE: Woensdag 23 november, 23:59


    # Om deel te nemen aan deze wedstrijd moet je minimaal het eerste deel van de Honger Spelen Triologie hebben gelezen, en weten wat er in de twee daaropvolgende delen gebeurd.
    # De opdrachten zullen variëren van schrijfopdrachten tot creatieve opdrachten, en ze hebben allemaal iets te maken met de Honger Spelen.
    # Voor elke opdracht heb je anderhalve week de tijd.
    # Stel je inzending op in een story en stuur deze in een pb naar beide juryleden (Thresh & Cresta).
    # Minimaal vier dagen voor de Deadline om uitstel vragen, anders wordt deze je niet verstrekt. Maximaal 4 dagen uitstel.
    # Willen jullie naamwijzigen aub in dit topic doorgeven?



    MAY THE ODDS BE EVER IN YOUR FAVOR

    [ bericht aangepast op 29 nov 2011 - 18:48 ]


    To love is to destroy.

    Deelnemers:
    - Prim
    - Roax
    - Translate
    - Maeleena #1
    - Abernathy
    - 1107 #1
    - MissDior
    - Fayan #1
    - DobDob #1
    - Blueblood
    - iPotter
    - kiara2 #1
    - Kreacher #1
    - LoganHLover #1
    - Fae
    - Liberacorpus #1
    - CrispsPink #1
    - Schneider
    - BlondDevil #1

    Moet Roax niet Roux zijn? xD


    Don't make people into heroes, John. Heroes don't exist, and if they did, I wouldn't be one of them.

    Kreacher schreef:
    (...)
    Moet Roax niet Roux zijn? xD

    Yes, haha. :'D


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Kreacher schreef:
    (...)
    Moet Roax niet Roux zijn? xD


    Ahja -facepalm. Ik ga het veranderen ^^


    To love is to destroy.

    Oh en alle personages mogen gebruikt worden? Moet je de scène waarin die persoon dat sterft gewoon een soort van herschrijven en aanpassen zodat hij/zij blijft leven en een ander sterft?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Fayan schreef:
    Oh en alle personages mogen gebruikt worden? Moet je de scène waarin die persoon dat sterft gewoon een soort van herschrijven en aanpassen zodat hij/zij blijft leven en een ander sterft?


    Je moet een bepaalde scène uit één van de boeken nemen en die inderdaad herschrijven. Bijvoorbeeld het stuk waar Katniss een nest 'wespen' op de Careers laat vallen. Als je wilt dat Glinster blijft leven, kan je bijvoorbeeld schrijven dan Peeta dood ging (:


    To love is to destroy.

    Witwicky schreef:
    (...)

    Je moet een bepaalde scène uit één van de boeken nemen en die inderdaad herschrijven. Bijvoorbeeld het stuk waar Katniss een nest 'wespen' op de Careers laat vallen. Als je wilt dat Glinster blijft leven, kan je bijvoorbeeld schrijven dan Peeta dood ging (:


    Oké, maar als het nu een scène is waar in de persoon die je wilt laten doodgaan origineel niet in voorkomt, moet ik dan een andere scène kiezen of mag ik hem er gewoon laten invoegen?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Dus, neem een scene waarin iemand doodgaat, en herschrijf hem zodat diegene
    En met de personages uit de boeken? Je mag geen nieuwe personages in diezelfde scene gooien?


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Als je het geloofwaardig over laat komen, dan mag je er andere personages in gooien, mits deze ergens in het verhaal doodgaan (als je ze levend wil houden) of blijven leven in die scène(als je ze dood wil hebben). Dus niet Cinna in een arena scène gooien, bedoel ik ^^


    To love is to destroy.

    Nee, dat snap ik :'D
    Maar dan kan ik mijn scène wel doen, ook al gaan heel veel mensen me dan haten :'D
    *can't wait to start*


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Oké, ik heb bij iedereen feedback gezet ^^ Nu nog wachten op de feedback en punten van Everdeen, en dan komt de uitslag vanavond online :3


    To love is to destroy.

    Het commentaar is bij iedereen geleverd en de tweede opdracht staat online, morgen komt de puntentelling er ook bij te staan, sinds Ashley offline is gegaan en ik haar punten niet door heb gekregen. (:

    [ bericht aangepast op 22 okt 2011 - 21:09 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    ik moet dus een deel van de hongerspelen herschrijven - mag het ook een scene zijn die niet in het boek voorkomt? - en één persoon leven en daarvoor sterft een andere. Maar als het b.v. in de arena is, en die persoon later dan nog sterft, moet ik dat er dan ook nog bijzetten? want met zoiets verander je het verhaal toch wel ingrijpend, moet je er dan ook nog een beetje bijzetten hoe het verdergaat?
    eerlijk gezegd snap ik deze opdracht nml niet echt goed :$

    [ bericht aangepast op 22 okt 2011 - 21:10 ]


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Liberacorpus schreef:
    vanavond? *staat te trillen op haar benen*
    nu vind ik het toch wel heeel spannend worden (A)
    maar... ik moet dus een deel van de hongerspelen herschrijven - mag het ook een scene zijn die niet in het boek voorkomt? - en één persoon leven en daarvoor sterft een andere. Maar als het b.v. in de arena is, en die persoon later dan nog sterft, moet ik dat er dan ook nog bijzetten? want met zoiets verander je het verhaal toch wel ingrijpend, moet je er dan ook nog een beetje bijzetten hoe het verdergaat?
    eerlijk gezegd snap ik deze opdracht nml niet echt goed :$


    Uhm, je kan bijvoorbeeld doen dat je Finnick Odair laat overleven en Cressida daarvoor in de plaats dood laat gaan, dan ga je die scene dus herschrijven. Je mag ook na deze scene nog een stukje doen van hoe het later is gegaan, er zitten niet echt veel regels aan deze opdracht en we laten jullie vooral je gang gaan. Je mag een scene gebruiken die niet in het boek voorkomt, zoals in de arena bijvoorbeeld. Als je nog hulp nodig hebt, vraag maar. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    okeej, thnx
    ik denk dat ik het nu wel snap(krul)


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Thanks voor jullie commentaar. ^^
    Er zijn inderdaad nogal wat dingetjes, omdat ik het zo druk had met van alles. :C


    "Well, well. Look who we've got here!"