• Sigh ... Dit ligt nu onderhand heel zwaar op m'n borst, vooral omdat ik het net met m'n ouders min of meer besproken heb. Het samenwonen van mij en mijn verloofde, wanneer hij zijn studie afgerond heeft ... Eerst hadden we heel lang het plan om naar België te verhuizen, waar je een verblijfsvergunning kan krijgen als jij een baan kunt vinden en een vast contract krijgt. Maar nu het in Europa zo ontzettend slecht gaat met de banen en hij dankzij de indruk die hij van Nederland heeft, lijkt hij België steeds meer een afstotend idee te vinden en gelooft hij me nauwelijks als ik zeg dat de houding daar anders is als de gemiddelde die je hier in NL tegenkomt. Nu heeft hij enkele weken terug gezegd, dat hij hoopt in Nieuw Zeeland een goede baan te vinden, zodat hij een huis kan kopen voor ons tweeën. En daar komt mijn dilemma ... Want aan de ene kant lijkt het me prachtig om erheen te gaan en het land wel op een goede manier te leren kennen (wat voorheen door mijn vertiefde pleuris schoonouders samen met mijn huwelijk grondig verpest is) en zoveel mogelijk buiten bereik van m'n schoonouders te wonen ... Maar mijn vader heeft dus al meerdere keren gezegd dan niet te komen, omdat hij niet zo ver en lang wilt vliegen. Daarnet heeft hij dus ook gezegd als ik daar echt voor kies, het de laatste keer is dat ik hem in levende lijven zie, tenzij ik zelf tussendoor naar Nederland vlieg ... Wat ook meerdere jaren kan duren voor dat mogelijk is, gezien Val en ik dan een huishouden hebben om op te bouwen. Ik heb ook al Engeland voorgesteld en andere landen, maar eerlijk gezegd is hij geen fan van Europa in de staat waarin het nu verkeerd, net als ik ook eigenlijk deels heb, al heb ik hier wel familie, een van de weinige kostbare dingen in mijn leven(en mijn kat, die ik het ook niet aandoe om zo'n klote reis te maken). Ik weet onderhand echt niet meer wat ik moet denken of doen en hoe vaak ik beide kanten van ons ook overweeg, het komt altijd toch neer op een rot of ongemakkelijk punt. Wat moet ik doen ... Heeft iemand advies voor mij? Want ik weet me momenteel echt geen raad over wat ik moet denken ...


    Til hug og blod.

    Pfff.. dat is echt een hele zware keuze. Ik weet ook niet of ik het zou kunnen zo lang zonder mijn familie te zitten. Nieuw Zeeland is dan ook gelijk echt wel ontzettend ver weg inderdaad. Ik heb hierin helaas geen raad voor je.. ik denk dat dit echt je eigen keuze is..


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Wauw, dat is me wel iets ja... dankzij de verschillende topics weet ik ondertussen wel wat er speelt tussen jou en Val, en ik weet ook dat hij je nooit in de steek zou laten. Leg het aan hem uit, vertel hem hoe je ouders reageren en wat je twijfels zijn. Samen raken jullie hier wel uit.
    Nieuw Zeeland is wel heel erg ver, ziet hij serieus geen enkel ander land zitten?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Maak samen eens een lijstje van de pro's en contra's van beide landen. Misschien kunnen jullie zo samen tot een beslissing komen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Frodo schreef:
    Wauw, dat is me wel iets ja... dankzij de verschillende topics weet ik ondertussen wel wat er speelt tussen jou en Val, en ik weet ook dat hij je nooit in de steek zou laten. Leg het aan hem uit, vertel hem hoe je ouders reageren en wat je twijfels zijn. Samen raken jullie hier wel uit.
    Nieuw Zeeland is wel heel erg ver, ziet hij serieus geen enkel ander land zitten?


    Hij weet hoe ik erover denk en dat frustreert hem net zo goed. Maar als ik er over begin komt het meestal weer neer op 'We'll see'... En nee, niet echt. Hij is al een keer uit Rusland weggetrokken als kind en al geeft hij daardoor minder om de plekken waar hij nu komt, hij heeft ook weinig zin om opnieuw van land (en eventueel taal) te moeten wisselen...


    Til hug og blod.

    Meteor schreef:
    Maak samen eens een lijstje van de pro's en contra's van beide landen. Misschien kunnen jullie zo samen tot een beslissing komen.


    We did that before. Het is zowat overal even moeilijk om binnen te komen of werk te vinden, etc. :')


    Til hug og blod.

    Gondor schreef:
    (...)

    We did that before. Het is zowat overal even moeilijk om binnen te komen of werk te vinden, etc. :')
    Maar niet alleen die punten. Jullie kunnen kijken waar de ziekenzorg het best is, waar de scholen beter zijn voor eventueel toekomstige kinderen, etc. Je moet algemener kijken. (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Meteor schreef:
    (...)Maar niet alleen die punten. Jullie kunnen kijken waar de ziekenzorg het best is, waar de scholen beter zijn voor eventueel toekomstige kinderen, etc. Je moet algemener kijken. (:


    Qua toekomst hebben ze in NZ een betere kans,onze kinderen. Het is er veiliger, rustiger, more laid back etc. Voor de rest is het net als in Europa ontiegelijk duur en wat dat betreft vind ik het behoorlijk met Belgie overheen komen, alleen iets mooier wellicht.


    Til hug og blod.

    Dat is echt wel een hele moeilijk keuze. Dit moet jij en je verloofde zelf beslissen, daar kan ik niet bij helpen. Ik zou die keuze ook niet kunnen maken. Hopelijk maak je de goede keuze.
    En zoals Meteor al zei : maak zo'n lijstje, dat kan heel handig zijn.


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    Gondor schreef:
    (...)

    Qua toekomst hebben ze in NZ een betere kans,onze kinderen. Het is er veiliger, rustiger, more laid back etc. Voor de rest is het net als in Europa ontiegelijk duur en wat dat betreft vind ik het behoorlijk met Belgie overheen komen, alleen iets mooier wellicht.
    Er gaat automatisch een van de twee zijn familie moeten opgeven. En als je in NZ zou wonen betekent dat nog niet dat je dicht bij je schoonouders moet wonen. En het is niet omdat je vader niet naar jou wilt komen, jij niet naar hen kan gaan tijdens de feestdagen enzo. Jullie komen er wel uit, maar jullie mogen het gewoon niet blijven verschuiven naar een ander moment. Misschien is het handig om het hier eens over te hebben als je elkaar echt ziet en niet via de computer?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Meteor schreef:
    (...)Er gaat automatisch een van de twee zijn familie moeten opgeven. En als je in NZ zou wonen betekent dat nog niet dat je dicht bij je schoonouders moet wonen. En het is niet omdat je vader niet naar jou wilt komen, jij niet naar hen kan gaan tijdens de feestdagen enzo. Jullie komen er wel uit, maar jullie mogen het gewoon niet blijven verschuiven naar een ander moment. Misschien is het handig om het hier eens over te hebben als je elkaar echt ziet en niet via de computer?


    Het probleem is dat we veel wel op deze manier moeten bespreken, omdat het niet makkelijk is elkaar even te zien op 24.000km afstand. En even tijdens feestdagen wegvliegen is ook niet makkelijk, omdat je een huishouden hebt om op te bouwen, met rekeningen en al.


    Til hug og blod.

    Phootos schreef:
    Dat is echt wel een hele moeilijk keuze. Dit moet jij en je verloofde zelf beslissen, daar kan ik niet bij helpen. Ik zou die keuze ook niet kunnen maken. Hopelijk maak je de goede keuze.
    En zoals Meteor al zei : maak zo'n lijstje, dat kan heel handig zijn.


    Is er zoiets als een goede keuze dan in zo'n situatie?


    Til hug og blod.

    Aurorae schreef:
    Pfff.. dat is echt een hele zware keuze. Ik weet ook niet of ik het zou kunnen zo lang zonder mijn familie te zitten. Nieuw Zeeland is dan ook gelijk echt wel ontzettend ver weg inderdaad. Ik heb hierin helaas geen raad voor je.. ik denk dat dit echt je eigen keuze is..


    Life is full of fake people

    Gondor schreef:
    (...)

    Het probleem is dat we veel wel op deze manier moeten bespreken, omdat het niet makkelijk is elkaar even te zien op 24.000km afstand. En even tijdens feestdagen wegvliegen is ook niet makkelijk, omdat je een huishouden hebt om op te bouwen, met rekeningen en al.
    Ja dat weet ik en dat begrijp ik ook, maar het is niet dat je morgen bij hem intrekt. Je kan het nu bespreken via het internet, maar de doorslaggevende keuze maak je misschien het best als jullie elkaar persoonlijk zien. Ik zeg ook niet dat jullie altijd moeten overvliegen, maar je kan geus wel eens terug naar je ouders gaan bijvoorbeeld eens tijdens de Kerstperiode moest je naar NZ verhuizen. Dit hoef je niet elk jaar te doen, maar misschien wel af en toe eens. Ik bevind me ook niet in zo'n situatie, dus ik kan je ook niet zeggen wat te doen. Ik ben nu ook maar aan het gissen wat misschien een oplossing kan zijn.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Meteor schreef:
    (...)Ja dat weet ik en dat begrijp ik ook, maar het is niet dat je morgen bij hem intrekt. Je kan het nu bespreken via het internet, maar de doorslaggevende keuze maak je misschien het best als jullie elkaar persoonlijk zien. Ik zeg ook niet dat jullie altijd moeten overvliegen, maar je kan geus wel eens terug naar je ouders gaan bijvoorbeeld eens tijdens de Kerstperiode moest je naar NZ verhuizen. Dit hoef je niet elk jaar te doen, maar misschien wel af en toe eens. Ik bevind me ook niet in zo'n situatie, dus ik kan je ook niet zeggen wat te doen. Ik ben nu ook maar aan het gissen wat misschien een oplossing kan zijn.


    Dat snap ik. Ik wil ook niet bot over komen, maar ik vraag je begrip voor mijn situatie; Dat het erg moeilijk is om al deze dingen te overwegen zonder enigszins of alleszins emotioneel te worden ... Want hoe het ook draait of keert, er volgt altijd een pijnlijke bijzaak. Iets wat wel te doen is, maar toch altijd zal blijven knagen...


    Til hug og blod.

    ik zeg dat de houding daar anders is als de gemiddelde die je hier in NL tegenkomt.

    Mag ik vragen wat je daarmee bedoelt eigenlijk?=)

    Nou, 't gaat inderdaad wel slecht in Europa, maar dat kan overal gebeuren en wie weet komen we er wel goed bovenop =). Qua gezondheidzorg en onderwijs staan wij (voorlopig toch) beter wel denk ik. En met die dingen moet je ook rekening houden natuurlijk.
    'k denk dat je beter zoals iemand al zei een lijstje maakt met voor en nadelen van enkele landen.
    En over je vader,.. tja 'k ken hem niet, dus 'k weet niet of hij dat echt meent. Misschien verandert hij wel als hij je al lang niet meer gezien hebt en komt hij wel af.
    Maar als familie echt zoveel betekent, dan blijf je volgens mij wel beter in Europa. Mar dat geldt voor je verloofde misschien ook ,waardoor die ook daar wilt blijven. =/


    If you had never come out of the blue, I would've stay