• Ik weet niet of hier al een topic over is?
    I hope we don't die... (no_chears)


    HOUSTON -  De Amerikaanse satelliet die op het punt staat te vergaan in de dampkring, zakt langzamer dan gedacht uit zijn baan rond de aarde. Dat betekent dat het object enkele uren later zal vergaan dan verwacht. De satelliet keert niet vrijdagavond (Nederlandse tijd) terug, maar waarschijnlijk in de nacht van vrijdag op zaterdag of zaterdagochtend.


    Dat heeft de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA vrijdag bekendgemaakt.
    De satelliet weegt in totaal 6 ton. Het grootste deel ervan wordt vernietigd door de hitte van de terugkeer in de dampkring, maar enkele grote onderdelen doorstaan dat waarschijnlijk. Zij wegen enkele honderden kilo's en zullen inslaan op het aardoppervlak of in zee. Waar dat gebeurt, is niet uit te rekenen, maar Nederland ligt in de gevarenzone.
    Het terugkerende stuk afval is een Amerikaanse onderzoekssatelliet, de Upper Atmosphere Research Satellite (UARS). Die is in september 1991 in een baan rond de aarde gebracht en sinds 2005 buiten gebruik. De ondergang van de UARS wordt de grootste satellietcrash in meer dan 30 jaar tijd.

    Is dat ding inmiddels al eens ergens neer geflikkerd of hoe zit dat? :')


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Stonem schreef:
    Is dat ding inmiddels al eens ergens neer geflikkerd of hoe zit dat? :')
    dat ding ligt allang in de oceaan,verbrand in de dampkring en in canada ;'D


    Shoganai i ne~

    HOUSTON - De Amerikaanse satelliet UARS is zaterdagochtend (Nederlandse tijd) vergaan in de dampkring. Dat heeft de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA bevestigd.

    De afgedankte satelliet drong boven de Grote Oceaan de dampkring binnen, aldus de NASA.
    De organisatie meldt via Twitter dat brokstukken mogelijk in Canada zijn neergestort, maar houdt een grote slag om de arm.
    De crashende satelliet is zo groot als een bus en weegt 6 ton. Bij terugkeer in de dampkring is de UARS hoogstwaarschijnlijk grotendeels verbrand, maar enkele grote onderdelen zouden dat doorstaan. Die wegen bij elkaar meer dan 500 kilo.
    De UARS (Upper Atmosphere Research Satellite) is een afgedankte Amerikaanse onderzoekssatelliet. Die werd in september 1991 in een baan rond de aarde gebracht en is sinds 2005 buiten gebruik.
    De ondergang van de UARS wordt de grootste satellietcrash sinds 1979. Toen stortten onderdelen van het ruimtestation Skylab neer in het westen van Australië. Daarbij raakte niemand gewond. In 2001 werd het Russische ruimtestation Mir gecontroleerd teruggebracht in de dampkring.

    Cresselia schreef:
    (...)dat ding ligt allang in de oceaan,verbrand in de dampkring en in canada ;'D

    En er zijn brokstukken in Vlissingen gevallen.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Weer geen spanning en sensatie (no_chears)


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Pariah schreef:
    (...)
    En er zijn brokstukken in Vlissingen gevallen.


    Dat bleek iets anders te zijn, een bom in een oude bunker of iets dergelijks. Stond in een artikel een paar posts terug


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Dat bleek iets anders te zijn, een bom in een oude bunker of iets dergelijks. Stond in een artikel een paar posts terug


    Wtf moet een bom in een oude bunker XD


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Caine schreef:
    (...)

    Wtf moet een bom in een oude bunker XD


    rly?

    bunkers worden gebruikt in oorlog. bommen worden gebruikt in oorlog. bommen bewaar je in een veilige plek. wat is veilig? EEN BUNKER!

    (puh)


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    rly?

    bunkers worden gebruikt in oorlog. bommen worden gebruikt in oorlog. bommen bewaar je in een veilige plek. wat is veilig? EEN BUNKER!

    (puh)


    Ja, maar wanneer was hier nou voor het laatst oorlog dan, da's ook alweer jaren geleden. En dan ineens BOEM gaat dat ding af. Volgens mij kan dat dan nooit zo hard gehoord worden. 8D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Caine schreef:
    (...)

    Ja, maar wanneer was hier nou voor het laatst oorlog dan, da's ook alweer jaren geleden. En dan ineens BOEM gaat dat ding af. Volgens mij kan dat dan nooit zo hard gehoord worden. 8D


    het was er 1 uit wo2. zoek t artikel maar op :P


    quidquid excusatio prandium pro

    http://www.nu.nl/binnenland/2624150/caisson-ontploft-strand-ritthem.html

    het artikel

    [ bericht aangepast op 24 sep 2011 - 14:54 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Stonem schreef:
    Waarschijnlijk hebben ze het toch weer fout berekend, as usual.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    RainbowDash schreef:
    (...)

    het was er 1 uit wo2. zoek t artikel maar op :P


    Hmmm, en toch geloof ik 't niet -eigenwijs- (cat)


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Caine schreef:
    (...)

    Hmmm, en toch geloof ik 't niet -eigenwijs- (cat)


    Lees het artikel en geloof het niet :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Lees het artikel en geloof het niet :Y)


    Ik heb 't gelezen! Echt waar 8D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen