• Ik weet niet of hier al een topic over is?
    I hope we don't die... (no_chears)


    HOUSTON -  De Amerikaanse satelliet die op het punt staat te vergaan in de dampkring, zakt langzamer dan gedacht uit zijn baan rond de aarde. Dat betekent dat het object enkele uren later zal vergaan dan verwacht. De satelliet keert niet vrijdagavond (Nederlandse tijd) terug, maar waarschijnlijk in de nacht van vrijdag op zaterdag of zaterdagochtend.


    Dat heeft de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA vrijdag bekendgemaakt.
    De satelliet weegt in totaal 6 ton. Het grootste deel ervan wordt vernietigd door de hitte van de terugkeer in de dampkring, maar enkele grote onderdelen doorstaan dat waarschijnlijk. Zij wegen enkele honderden kilo's en zullen inslaan op het aardoppervlak of in zee. Waar dat gebeurt, is niet uit te rekenen, maar Nederland ligt in de gevarenzone.
    Het terugkerende stuk afval is een Amerikaanse onderzoekssatelliet, de Upper Atmosphere Research Satellite (UARS). Die is in september 1991 in een baan rond de aarde gebracht en sinds 2005 buiten gebruik. De ondergang van de UARS wordt de grootste satellietcrash in meer dan 30 jaar tijd.

    Cresselia schreef:
    (...)dat is niet eens waar :'D

    Dat was dan niet zo'n slimme opmerking van mijn broer. (joehoe)


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    70% kans dat 'ie in zee valt, tsunami, iedereen dood.
    Zo simpel is dat. :]


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Dat klinkt best wel eng..
    Ik hoop dat hij dan in de zee valt.


    Me so good.

    Sneasel schreef:
    70% kans dat 'ie in zee valt, tsunami, iedereen dood.
    Zo simpel is dat. :]

    Lol van die ene tsunami ging ook niet iedereen dood :')


    -

    Genius schreef:
    (...)
    Lol van die ene tsunami ging ook niet iedereen dood :')
    nee daar hebben wij zelfs te weinig water hier voor :'D. er kwam dit jaar een tsunami in Engeland het was maar 90 centimeter het zag er gewoon uit als een dood normale golf :"D


    Shoganai i ne~

    Oke, nu kan ik dus echt niet meer slapen he (no_chears)


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Mensen. Hij valt niet in Nederland ( of België )
    This is the world:



    Je zíet Nederland niet eens op de kaart, zo klein, dan valt ie daar toch nooit 8D

    [ bericht aangepast op 23 sep 2011 - 22:59 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Caine schreef:
    Mensen. Hij valt niet in Nederland (of België)
    This is the world:



    Je zíet Nederland niet eens op de kaart, zo klein, dan valt ie daar toch nooit 8D
    en nog eens omringt door 70%water C:


    Shoganai i ne~

    Dat ding is in totaal zo groot als een bus. Het grootste deel zal verbranden alleen er zullen tientallen brokstukken overleven en die kunnen wel kilometers van elkaar vandaan ergens op aarde storten. Ze denken ergens boven de Noordzee maar ze kunnen pas een paar seconde van te voren zeggen waar precies. Maar er is wel vaker een satelliet naar beneden gekomen en er is pas 1 keer iemand op zijn schouder geraakt. Die brokstukken zullen ook niet veel groter zijn dan appels, denk ik. Waarschijnlijk valt het allemaal in zee.


    Je moet worden wie je bent.

    Genius schreef:
    (...)
    Lol van die ene tsunami ging ook niet iedereen dood :')


    Ik had het wel over een héél groot tsunami hé. ):
    Laat een mens eens hopen. ):


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Sprinkles schreef:
    Dat ding is in totaal zo groot als een bus. Het grootste deel zal verbranden alleen er zullen tientallen brokstukken overleven en die kunnen wel kilometers van elkaar vandaan ergens op aarde storten. Ze denken ergens boven de Noordzee maar ze kunnen pas een paar seconde van te voren zeggen waar precies. Maar er is wel vaker een satelliet naar beneden gekomen en er is pas 1 keer iemand op zijn schouder geraakt. Die brokstukken zullen ook niet veel groter zijn dan appels, denk ik. Waarschijnlijk valt het allemaal in zee.
    zie je dit bedoel ik o.o. thanks voor de uitleg :'D


    Shoganai i ne~

    Caine schreef:
    Mensen. Hij valt niet in Nederland (of België)
    This is the world:



    Je zíet Nederland niet eens op de kaart, zo klein, dan valt ie daar toch nooit 8D


    Er is voorspelt dat hij boven de noordzee gaat vallen. Die dingen hebben een vaste baan rond de aarde waar ze niet vanaf komen en de baan van deze satelliet loopt over de noordzee, ik weet niet of hij ook over nederland gaat.
    maar wetenschappers hebben gezegd dat we ons nergens zorgen over hoeven te maken..
    Dus doe ik dat ook niet.
    Ik wil die vuurbal wel zien, super vet!


    Je moet worden wie je bent.

    lol Chillax. Dat ding kan vallen in een strook met een spanwijdte van meer dan 800 km. Moet net lukken dat dat op jouw hoofd is c:

    [ bericht aangepast op 23 sep 2011 - 23:02 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Sprinkles schreef:
    (...)

    Er is voorspelt dat hij boven de noordzee gaat vallen. Die dingen hebben een vaste baan rond de aarde waar ze niet vanaf komen en de baan van deze satelliet loopt over de noordzee, ik weet niet of hij ook over nederland gaat.
    maar wetenschappers hebben gezegd dat we ons nergens zorgen over hoeven te maken..
    Dus doe ik dat ook niet.
    Ik wil die vuurbal wel zien, super vet!


    valt ie in de Noordzee ?? :O
    Cool :D
    oke, not funny, maarja