• Ik weet niet of hier al een topic over is?
    I hope we don't die... (no_chears)


    HOUSTON -  De Amerikaanse satelliet die op het punt staat te vergaan in de dampkring, zakt langzamer dan gedacht uit zijn baan rond de aarde. Dat betekent dat het object enkele uren later zal vergaan dan verwacht. De satelliet keert niet vrijdagavond (Nederlandse tijd) terug, maar waarschijnlijk in de nacht van vrijdag op zaterdag of zaterdagochtend.


    Dat heeft de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA vrijdag bekendgemaakt.
    De satelliet weegt in totaal 6 ton. Het grootste deel ervan wordt vernietigd door de hitte van de terugkeer in de dampkring, maar enkele grote onderdelen doorstaan dat waarschijnlijk. Zij wegen enkele honderden kilo's en zullen inslaan op het aardoppervlak of in zee. Waar dat gebeurt, is niet uit te rekenen, maar Nederland ligt in de gevarenzone.
    Het terugkerende stuk afval is een Amerikaanse onderzoekssatelliet, de Upper Atmosphere Research Satellite (UARS). Die is in september 1991 in een baan rond de aarde gebracht en sinds 2005 buiten gebruik. De ondergang van de UARS wordt de grootste satellietcrash in meer dan 30 jaar tijd.

    Dragonair schreef:
    (...)

    wie zegt dat er geen leven op mars is ??
    ja oke, misschien nu niet meer
    maar wie weet was er vroeger wel leven


    Ik heb uitgevonden dat in 2012 een rovertje naar mars wordt gestuurd om sporen van leven (hetzij huidig, hetzij van lang geleden) te vinden.

    Ik hoop dat ze wel iets vinden, er is water, en water is heel belangrijk voor leven :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Yoseob schreef:
    En sinds wanneer heeft NASA ook alweer gelijk? Sinds hun gejammer over leven op mars, geloof ik ze niet meer.

    Net zo min als dat jij gelijk hebt ^^ Want er moeten nog onderzoeken naar worden gedaan of er wel/niet organismen op Mars aanwezig zijn. Er is methaan aangetroffen en dat kan afkomstig zijn van organismen, maar ook van een vulkaan o.i.d. To be continued...


    "I shut my eyes in order to see.'

    Kalashnikov schreef:
    (...)
    Net zo min als dat jij gelijk hebt ^^ Want er moeten nog onderzoeken naar worden gedaan of er wel/niet organismen op Mars aanwezig zijn. Er is methaan aangetroffen en dat kan afkomstig zijn van organismen, maar ook van een vulkaan o.i.d. To be continued...


    Ze hadden ook 25 jaar geleden een meteoriet afkomstig van mars gevonden, met organische stoffen erop. Maar hij was gevonden op aarde, dus er was nogal wat debat over of zoiets. Zag ik net toen ik naar een artikel erover zocht


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Ze hadden ook 25 jaar geleden een meteoriet afkomstig van mars gevonden, met organische stoffen erop. Maar hij was gevonden op aarde, dus er was nogal wat debat over of zoiets. Zag ik net toen ik naar een artikel erover zocht

    Okay ;o Jua... want die kunnen natuurlijk ook afkomstig zijn van de aarde.


    "I shut my eyes in order to see.'

    RainbowDash schreef:
    (...)

    What part of "sarcasm" do you fail to understand? D:
    Ik zeg gewoon dat je zoiets niet kan vergelijken met een bus, kan ik weten dat zij het als sarcasme ziet of niet toen ze het zei. Heb je dit hele topic wel eens goed bekeken. De intelligentie van de site is wss met 10% gedaald door de meeste posts hier.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Passerby schreef:
    (...)Ik zeg gewoon dat je zoiets niet kan vergelijken met een bus, kan ik weten dat zij het als sarcasme ziet of niet toen ze het zei. Heb je dit hele topic wel eens goed bekeken. De intelligentie van de site is wss met 10% gedaald door de meeste posts hier.


    Het was best wel duidelijk...

    En dan heb je overduidelijk de topic over geloven in voorspellingen nog niet gezien. Gelukkig ben ik er om dit hele forum 20% cooler te maken :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Het was best wel duidelijk...

    En dan heb je overduidelijk de topic over geloven in voorspellingen nog niet gezien. Gelukkig ben ik er om dit hele forum 20% cooler te maken :Y)
    Dit laaste ja van chill, ja. Maar dat eerste stuk kon ook gemeend zijn. En geloof me, zij zegt het mss als sarcasme, maar een deel hier zou het menen, dus wie ben ik om nog te weten wie het meent of niet.
    ps: don't trip over your ego.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Zal wel meevallen. Iedereen maakt tegenwoordig overal grote ophef over.


    Food.

    klik


    Where words fail, music speaks

    Passerby schreef:
    (...)Dit laaste ja van chill, ja. Maar dat eerste stuk kon ook gemeend zijn. En geloof me, zij zegt het mss als sarcasme, maar een deel hier zou het menen, dus wie ben ik om nog te weten wie het meent of niet.
    ps: don't trip over your ego.


    *wijst naar vleugels*
    I can't trip, I fly! :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Uneventful schreef:
    (...)

    We leven nog steeds hoor.

    weet ik toch.. tss..


    And at last, all the pictures have been burned. And all the past, is just a lesson that we've learned.

    klik 2


    Where words fail, music speaks

    Failhare schreef:
    klik 2


    lol xD


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Ik heb uitgevonden dat in 2012 een rovertje naar mars wordt gestuurd om sporen van leven (hetzij huidig, hetzij van lang geleden) te vinden.

    Ik hoop dat ze wel iets vinden, er is water, en water is heel belangrijk voor leven :Y)


    ja klopt, want ze hadden er ook ijs gevonden, bevroren water
    dus er is sowieso al leven geweest, denk ik

    Alsjealsjealsjeblieft Satelliet, crash aub op mijn school.