• Ik weet niet of hier al een topic over is?
    I hope we don't die... (no_chears)


    HOUSTON -  De Amerikaanse satelliet die op het punt staat te vergaan in de dampkring, zakt langzamer dan gedacht uit zijn baan rond de aarde. Dat betekent dat het object enkele uren later zal vergaan dan verwacht. De satelliet keert niet vrijdagavond (Nederlandse tijd) terug, maar waarschijnlijk in de nacht van vrijdag op zaterdag of zaterdagochtend.


    Dat heeft de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA vrijdag bekendgemaakt.
    De satelliet weegt in totaal 6 ton. Het grootste deel ervan wordt vernietigd door de hitte van de terugkeer in de dampkring, maar enkele grote onderdelen doorstaan dat waarschijnlijk. Zij wegen enkele honderden kilo's en zullen inslaan op het aardoppervlak of in zee. Waar dat gebeurt, is niet uit te rekenen, maar Nederland ligt in de gevarenzone.
    Het terugkerende stuk afval is een Amerikaanse onderzoekssatelliet, de Upper Atmosphere Research Satellite (UARS). Die is in september 1991 in een baan rond de aarde gebracht en sinds 2005 buiten gebruik. De ondergang van de UARS wordt de grootste satellietcrash in meer dan 30 jaar tijd.

    Sprinkles schreef:
    (...)

    Er is voorspelt dat hij boven de noordzee gaat vallen. Die dingen hebben een vaste baan rond de aarde waar ze niet vanaf komen en de baan van deze satelliet loopt over de noordzee, ik weet niet of hij ook over nederland gaat.
    maar wetenschappers hebben gezegd dat we ons nergens zorgen over hoeven te maken..
    Dus doe ik dat ook niet.
    Ik wil die vuurbal wel zien, super vet!


    Ik hoop dat ik 'm zie. Kleine kans, maar lijkt me zó vet.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Dit gaan we zien 8D Klik

    [ bericht aangepast op 23 sep 2011 - 23:14 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Kalashnikov schreef:
    Dit gaan we zien 8D Klik


    Exciting (no_chears)


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    AWESOME!

    Ik hoop dat er een stukje in mijn tuin valt! Hoewel de kans klein is :(


    quidquid excusatio prandium pro

    "Hoe dan ook verzekert de NASA dat de kans dat een van de brokstukken op iemand van de bijna 7 miljard mensen op onze planeet zal terechtkomen, "extreem klein" is. Volgens de NASA is er een kans van 1 op 3.200 dat dat gebeurt. Als je weet dat onze planeet voor 90 procent onbewoond is, dan gaat het om een kans van 0,03 procent, aldus de NASA."


    "I shut my eyes in order to see.'

    RainbowDash schreef:
    AWESOME!

    Ik hoop dat er een stukje in mijn tuin valt! Hoewel de kans klein is :(

    Heeeel klein.
    Maar jij bent rainbow dash en ik ben altaïr, wij zorgen er gewoon voor dat we het kunnen zien! ;D

    Ik zie liever vallende 'sterren' (joehoe)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Waarschijnlijk hebben ze het toch weer fout berekend, as usual.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Er is een harde knal in Zeeland geweest, in de buurt van Vlissingen. Misschien wel die satteliet!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    DrarryMORE schreef:
    Er is een harde knal in Zeeland geweest, in de buurt van Vlissingen. Misschien wel die satteliet!


    (no_chears)
    Hij moet hierheen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Karma D: je hebt me al iets slechts opgeleverd vandaag PLEASE NU IETS GOED EN VAL OP DIE VERVLOEKTE SCHOOL VAN ME !!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you


    Amsterdam - Tussen nu en zaterdagochtend zal de afgedankte satelliet UARS volgens de berekeningen van NASA op aarde neersmakken.


    Foto: Nasa
    Het gaat om een 6 ton wegende satelliet waarvan een groot deel in de atmosfeer in rook op zal gaan. Toch schat de ruimteorganisatie in dat er 26 brokstukken van ieder 100 kilo de aarde zullen bereiken.
    Volgens de laatste berekeningen hoeven mensen in West-Europa en Noord-Amerika zich geen zorgen te maken dat brokstukken inslaan.

    De kans is het grootst dat de brokstukken gewoon in de oceaan zullen vallen. Al blijkt uit een simulatie dat een stukje van de baan zich ook boven het land bevindt. In dat geval lijken vooral delen van Afrika en Rusland een risico te lopen. West-Europa valt niet geheel buiten de gevarenzone, maar NASA gokt vooral op het gebied tussen Antarctica en Zuid-Amerika.

    [ bericht aangepast op 23 sep 2011 - 23:20 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    DrarryMORE schreef:
    Er is een harde knal in Zeeland geweest, in de buurt van Vlissingen. Misschien wel die satteliet!
    gelukkig niet in zuid-holland ik zou het uitgillen :'D

    @Sudowoodo
    Op mijn school zou ook heel leuk zijn :'D (hoef ik maandag niet te zingen)


    Shoganai i ne~

    Cresselia schreef:
    (...)gelukkig niet in zuid-holland ik zou het uitgillen :'D

    @Sudowoodo
    Op mijn school zou ook heel leuk zijn :'D (hoef ik maandag niet te zingen)


    Mijn school is gewoon een kolere school (:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Sudowoodo schreef:
    (...)

    Mijn school is gewoon een kolere school (:
    mijne valt mee aleen heb ik voor maandag voor alle vakken huiswerk =.= (7 vakken)

    OT:
    Nasa, U are stupid o.O


    Shoganai i ne~