• Ik weet niet of hier al een topic over is?
    I hope we don't die... (no_chears)

HOUSTON -  De Amerikaanse satelliet die op het punt staat te vergaan in de dampkring, zakt langzamer dan gedacht uit zijn baan rond de aarde. Dat betekent dat het object enkele uren later zal vergaan dan verwacht. De satelliet keert niet vrijdagavond (Nederlandse tijd) terug, maar waarschijnlijk in de nacht van vrijdag op zaterdag of zaterdagochtend.

Dat heeft de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA vrijdag bekendgemaakt.
    De satelliet weegt in totaal 6 ton. Het grootste deel ervan wordt vernietigd door de hitte van de terugkeer in de dampkring, maar enkele grote onderdelen doorstaan dat waarschijnlijk. Zij wegen enkele honderden kilo's en zullen inslaan op het aardoppervlak of in zee. Waar dat gebeurt, is niet uit te rekenen, maar Nederland ligt in de gevarenzone.
    Het terugkerende stuk afval is een Amerikaanse onderzoekssatelliet, de Upper Atmosphere Research Satellite (UARS). Die is in september 1991 in een baan rond de aarde gebracht en sinds 2005 buiten gebruik. De ondergang van de UARS wordt de grootste satellietcrash in meer dan 30 jaar tijd.

Vertrouw nooit op NASA *O*

Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

Caine schreef:
    Vertrouw nooit op NASA *O*

Lol. :'D

Basturdo schreef:
    (...)
    Dus gewoon alsof er een bus door je dak rijdt. Chill em man, dat gebeurt mij elke dag.
    Not sure if stupid or trolling.

Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

I will say this only once!

'Satelliet crasht niet in Europa´

De satelliet die op het punt staat te crashen, zal niet op Europa neerstorten, maar vermoedelijk op Noord-Afrika. Dat meldt Roland Taams van Holland Space Center vrijdagavond aan onze redactie.

Tussen 03.00 uur en 05.30 uur vrijdagnacht is het vuurwerk van de neerstortende satelliet mogelijk zichtbaar zijn. Vrijdagavond om 23 uur bevindt de satelliet zich op 150 km hoogte. Hij moet nog vier rondjes rond de aarde voordat hij zal neerstorten.

"I shut my eyes in order to see.'

Passerby schreef:
    (...)Not sure if stupid or trolling.

Not sure if an idiot or not knowing what trolling is.

(USER WAS BANNED FOR THIS POST)

Passerby schreef:
    (...)Not sure if stupid or trolling.

quidquid excusatio prandium pro

weetje. ik zeg je meot je vorobereidden maar niet te. Dus vergeet het weer ahahah. Als ie in de zee komt gaan we surfen hoge golf xD

Change is for weirdos ~ Niall Horan

Er is zo'n kleine kans dat hij in Nederland terechtkomt. En er worden verschillende voorspellingen gedaan waar hij terecht gaat komen, maar die zijn allemaal anders, dus volgens mij weten ze het gewoon niet.
    En allemaal mensjes waren helemaal happy, omdat Amerika veilig was, want hij zou in West-Europa terechtkomen. Ik had echt zoiets van, hallo, alsof het dan minder erg is?

Incubus schreef:
    Er is zo'n kleine kans dat hij in Nederland terechtkomt. En er worden verschillende voorspellingen gedaan waar hij terecht gaat komen, maar die zijn allemaal anders, dus volgens mij weten ze het gewoon niet.
    En allemaal mensjes waren helemaal happy, omdat Amerika veilig was, want hij zou in West-Europa terechtkomen. Ik had echt zoiets van, hallo, alsof het dan minder erg is?
    dat ding is allang naar beneden gekomen D:

Shoganai i ne~

StoryBelle schreef:
    .... Fucking idiots...

*Dramatic voice* It was nice knowing you all!

"Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

Is dat ding al neergestort?

Geen idee of het waar is

Never run out of reasons to smile...

Waarom ligt ie niet in mijn achtertuin D:

-

RainbowDash schreef:
    (...)

Ja ik vergelijk ook altijd iets die uit de ruimte valt met een rijdende bus. Goed bezig.

Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

En toen werd ik wakker met een satelliet naast me in bed (krul)
    But anyway, ik geloof niet dat hij hier valt. Zulke voorspelling zijn gewoon vaag.

[ bericht aangepast op 24 sep 2011 - 12:22 ]

If you don't stand for something, you'll fall for anything.