• Welke taal lezen of schrijven jullie liever? Engels of Nederlands?
    Want twee meiden uit mijn klas die geloven niet dat er iemand is die liever in Engels schrijft of leest dan in Nederlands.
    Dus welke taal vinden jullie beter?

"Delaying death is one of my favourite hobbies."

Engels

Nobody dies a virgin, life fucks us all.

Nederlands. (:

Big girls cry when their hearts are breaking

Hooligan schreef:
    Engels, hahaha. Ik haat de Nederlandse taal. Klinkt zo gay

"Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

Ik schrijf tot nu toe bijna altijd in Nederlands, omdat ik de meeste van mijn verhalen hier post of aan mijn zusje voorlees, maar ik vind het ook geen probleem om in Engels te schrijven.

"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

Engels is echt veel mooier om te lezen / schrijven, maar mijn grammatica en woordenschat zijn een beetje te slecht om er ook daadwerkelijk verhalen in te schrijven... dus dan maar Nederlands. Qua spreken ben ik ook echt een ramp in Engels...

there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

Engels, om zo veel redenen.

Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

Nederlands, omdat Engels lezen toch wel heel anders is dan Engels horen en spreken.

Let the Night embrace you

Stories sowieso Nederlands. Gedichten soms liever in het Engels, maar dan mag het niet te moeilijk zijn, want anders begrijp ik het niet. :Y)

I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

Nederlands. Ik kan gewoon niet goed genoeg Engels om me er even goed in uit te drukken als in mijn moedertaal.

Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

Ik beide eigenlijk wel.
    Nederlands is zo vaag als je iets emotioneel wilt zeggen.
    Engels daar in tegen is gewoon mooi x3.
    Maar met verhalen schrijven doe ik liever in Nederlands.
    Want dan kan ik typen wat ik direct denk x3.

Ik vind schrijven in Nederlands beter, omdat ik vaak enkele foutjes in het Engels maak, maar ik lees liever in het Engels dan Nederlands. Gewoon omdat ik de meeste Nederlandse boeken fucked up en standaard vind.

Her heart was a secret garden and the walls were very high.

Ik lees liever Engels, maar ik ben zelf verder heel slecht in het schrijven van Engelse teksten. (cat)

Interdum lacrimae pondera vocis habent

Assassin schreef:
    Er zijn dingen gewoon veel mooier in het Engels. Boeken lees ik dan ook liever in het orginele Engels. Maar schrijven doe ik toch in het Nederlands, behalve als het om gedichten gaat, gewoon omdat mijn woordenschat dan veel uitgebreider is.

A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

Ik vind Engels gewoon prettiger lezen... Ik weet niet waarom. Hoef ik de zinnen tenminste niet 6x over te lezen om te begrijpen wat er nou staat. Bij Engels begrijp ik het meteen XD

Life is hard and then we die

engels vind ik leuker om te spreken schrijven en lezen. nederlands is zo ingewikkeld en ik vindt het een rare taal:)

Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see