• Welke taal lezen of schrijven jullie liever? Engels of Nederlands?
    Want twee meiden uit mijn klas die geloven niet dat er iemand is die liever in Engels schrijft of leest dan in Nederlands.
    Dus welke taal vinden jullie beter?


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    C18 schreef:
    Ik denk vaak in het Engels en vind het eigenlijk ook mooier om in het Engels te schrijven. Bepaalde uitdrukkingen komen veel krachtiger en mooier naar voren, imo.
    Maar soms kan ik een situatie in het Nederlands nét wat intenser beschrijven dan wanneer ik het in het Engels doe. Tryin' my best though.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    English. Ik hou echt van die taal. Je kunt er dingen zo vreselijk mooi in uitdrukken.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik vind Engels (en dan echt Engels-Engels) een veel mooiere taal dan Nederlands. Ik vind het ook wel leuk om Engels te schrijven, te praten of te lezen, maar soms lukt dat niet, omdat mijn Engels daar niet goed genoeg voor is. Dat vind ik erg jammer.

    Nederlands is makkelijker maar Engels is mooier


    Don't dream your life, but live your dream!

    Nederlands, ik kan geen Engels, hoewel ik dat zo veel mooier vind dan het Nederlands :')


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Engels. :p
    Al is het schrijven bij mij niet zo goed. xD

    [ bericht aangepast op 12 sep 2011 - 23:04 ]


    Take me to wonderland

    Boeken lezen in Engels en schrijven in het Nederlands.


    As travars

    Audience schreef:
    Nederlands, want daarin kan ik me het beste uitdrukken. Het is en blijft je moedertaal, maakt niet uit of je het mooi vindt of niet:Y)


    "Don't look back, you're not going that way."

    Ik bedenk ze meestal in het Engels, maar type ze dan vaak in het Nederlands uit, omdat ik daarin meer woorden kan vinden vaak. De vertaling vinden is soms iets moeilijker, maar ik ben er dan iets zekerder van met spelling e.d., dan met de Engelse taal.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Bronte schreef:
    Engels. Dan kan ik me beter uitdrukken, op de een of andere manier.

    Same here. Soms heb ik zelfs dat ik sommige woorden in een zin in het Engels uitspreek, omdat ik dan ff de Nederlandse vertaling zo snel niet weet xo


    I love you Tim

    Engels.
    Nederlands praten in Amerika heeft geen zin :')


    I've never told a lie, and that makes me a liar.

    Locomotor schreef:
    Engels.
    Nederlands praten in Amerika heeft geen zin :')

    Point x).


    I love you Tim

    Locomotor schreef:
    Engels.
    Nederlands praten in Amerika heeft geen zin :')


    Nederlands praten in Nederland [en België] wel, en daar zijn we nu dus. :')


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Schrijven: Nederlands
    Lezen: Nederlands&Engels.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Bronte schreef:
    Engels. Dan kan ik me beter uitdrukken, op de een of andere manier