• Wat zou je doen als je er voortijdig achter komt dat je kind een handicap heeft? Zou je het laten weghalen, of verzorgen met als gevolg dat je je hele leven voor hem/haar moet zorgen, letterlijk.
    Ik denk dat ik het zou laten weghalen, ligt aan de situatie denk ik.
          En jullie?


    To infinity and beyond •

    Hangt ervan af.
    Als het kind echt té zwaar gehandicapt zou zijn, als het zou leven als een plant zeg maar, dan zou ik het laten weghalen. Dan vind ik dat het toch nooit zou kunnen leven. Het zou gewoon zitten & niks kunnen doen & hoogstwaarschijnlijk maar enkele jaren leven.
    Als het niet zo zwaar gehandicapt is, ook al moet het dan in een rolstoel of weetikveel wat zitten, maar als het wel nog zou kunnen "leven", dan zou ik het zeker niet laten wegnemen. Al ben ik daar nu, op dit moment, ook nog niet zeker van want ja, vind me raar, maar ik vind gehandicapte personen eng. Ik wéét dat ze er zelf niet aan kunnen doen, maar ik heb er schrik van.

    WEAREYOUNG schreef:
    (...)

    Je moet denk ik in zo'n situatie zitten wil je het antwoord weten.


    En zelfs dan blijft het een moeilijke vraag.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Glameow schreef:
    Ik zou het houden, no doubt about that. Voor mij zou het een levend wezen zijn zodra ik wist dat het er zou zitten, ik zou er meteen van houden. Nooit zou ik het over mijn hart kunnen verkrijgen het weg te halen, tenzij mijn leven financieel zo onstabiel is dat ik het kind niet optimaal zou kunnen verzorgen.

    Ik weet het niet. Het hangt ervan af wat voor handicap het is, hoe het zit met mijn financiële situatie, wat de vader ervan denkt, of ik al kinderen heb, enzovoort, enzovoort. Het is veel te moeilijk om daar nu een oordeel over te vellen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Uneventful schreef:
    Te moeilijke vraag.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Als ik zwanger word, ongeluk of niet, dan zou ik het houden, maar als ik weet dat mijn kind dan een handicap of een andere ernstige ziekte zou hebben en niet lang zou kunnen leven dan zou ik het wegnemen. Ik denk ook niet dat ik dat mentaal aan zou kunnen om voor dat kind dan te zorgen als je weet dat je het elk moment kan verliezen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Als je dat te weten komt en je laat het weghalen voordat het zegmaar 'leeft' ben je geen moordenaar.
    Als je het zelf gewoon niet aan zou kunnen is dat jou keuze, wil je het houden, moet je zelf weten, ik zou het niet weten, maar het is niet aan jou om iemand anders een moordenaar te noemen omdat zij het weg zou laten halen, iedereen is anders en diegene kan dat mss niet aan

    [ bericht aangepast op 4 sep 2011 - 16:31 ]

    Uneventful schreef:
    Te moeilijke vraag.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Verzorgen
    Mijn broer is zwaar gehandicapt.
    Ik vind dat iedereen recht heeft op leven.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik denk dat ik het zou laten weghalen. Alhoewel. Ik zou er lang moeten over nadenken, jammer genoeg moet zo'n keuze gemaakt worden binnen 12 weken.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik denk dat ikk dan voor adoptie zou gaan, want ik denk dat er wel mensen zijn die voor zo'n kind willen zorgen, en anders zou ik het weg laten halen, gewoon omdat ik, voor nu, weet dat ik er niet voor kan zorgen.


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    Als mijn moeder zo gedacht zou hebben, zou ik hier niet zitten...

    Maar als mijn kind voor zijn of haar zesde zal overlijden met een leven vol pijn, onzekerheid en ziekenhuis, dan zou ik het niet doen, dan blijft dat leed hem bespaard, hoe zielig ik het zou vinden.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Weghalen, het is niet leuk voor het kind, die wordt er later alleen maar mee geconfronteerd.


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Och, dat hangt van zoveel dingen af. Hoe ik er dan zelf voor sta, hoe mijn man ervoor staat, hoe zwaar die handicap is...
    daar kan ik nu niet over oordelen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Uneventful schreef:
    Te moeilijke vraag.


    None but ourselves can free our minds.